VIDEO Mogulii şoselelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Începând de anul viitor, răsfăţaţii lumii vor coborî pe aleile marilor vile de lux din cele mai rasate modele pregătite acum de germani. „Caleştile” secolului XXI înglobează „la crème de la crème” în materie de tehnologie, performanţă, rafinament şi eleganţă.

Vor avea puterea, pedigree-ul şi tot luxul posibil pentru a fi stăpânele şoselelor. Vor fi noile embleme ale puterii financiare şi vor dicta noile tendinţe în industria automobilului, aşa cum au făcut-o de când au apărut.

Revoluţia volumelor - care a permis „hibridizarea" unor sportive pursânge în coupeuri cu patru uşi sau în SUV-uri (cazul BMW X6) - a ajuns acum şi în laboratoarele Bugatti. Maybach rămâne fidel tradiţiei luxului suprem îmbrăcat în caroseria tradiţională.

Galibier, un Veyron la pătrat

Va fi „cea mai exclusivistă, elegantă şi puternică maşină cu patru uşi din lume". Aşa au descris cei de la Bugatti conceptul Galibier pe care l-au prezentat la Molsheim, în Alsacia (Franţa) - locul de baştină al uzinei fondate de Ettore Bugatti în 1909 - în luna septembrie a acestui an, cu ocazia împlinirii centenarului mărcii. Inspirat de Bugatti Type 57 (produs în diverse variante între 1934 şi 1940), Galibier 16 C este versiunea modernă a unui Grand Tourism (GT) de lux. Culorile caroseriei (argintiu şi negru), nervura care desparte parbrizul şi forma lunetei sunt inspirate de modelul 57 SC Atlantic produs în 1938 şi considerat de mulţi cea mai frumoasă maşină de dinaintea celui de-al Doilea Război Mondial.

Arta, forma şi tehnica - valorile esenţiale ale brandului care ­i-au ghidat pe Ettore Bugatti şi pe fiul său, Jean, în momentul când au înfiinţat fabrica - au fost, de asemenea, şi reperele designerilor şi inginerilor actualului brand Bugatti, atunci când s-au orientat în dezvoltarea noului Galibier.

Constructorii de la Bugatti doresc să propună clientelei de lux maşina supremă. Cel mai rapid şi cel mai puternic model cu patru uşi din lume, care să ofere cea mai bună acceleraţie din clasa sa. Modelul 16C Galibier este un exerciţiu de supremă inginerie şi estetică. Limuzina utilizează acelaşi propulsor W16 quad-turbo al deja legendarului Veyron, capabil să dezvolte 1001 CP.

image

Dar spre deosebire de Veyron, motorul lui 16C Galibier dezvoltă „doar" 800 CP şi poate funcţiona atât cu etanol, cât şi cu benzină sau un amestec între cele două. Tracţiunea este integrală permanentă, frânele sunt ceramice, iar suspensiile sunt special concepute pentru noul concept Bugatti Galibier. Caroseria este construită manual, din fibră de carbon, iar portierele şi aripile sunt din aluminiu.

În interior, eleganţa rasată este dată de simplitate, de materialele cele mai nobile şi de anumite elemente retro, cum sunt mânerele interioare în formă de curea, confecţionate din piele sau planşa de bord din esenţe scumpe ce cuprinde doar două ceasuri de bord, de asemenea cu desen retro.

Acestea sunt amplasate central şi pot fi văzute şi de către pasagerii din spate, care pot afla astfel informaţiile referitoare la viteză şi turaţia motorului. Se pare că Bugatti Galibier 16C va intra în producţie la fabrica din Dorlisheim (de lângă Strasbourg), atunci când producţia lui Veyron va lua sfârşit, estimându-se că cele 300 de exemplare vor fi construite şi vândute până în 2013. Preţul estimativ al unui 16C Galibier va fi de aproximativ un milion de euro.

image

Coroana industriei germane

„Maharajahul" constructorilor teutoni, Maybach Zeppelin, continuă tradiţia modelului cu acelaşi nume din perioada 1928-1934. Pe atunci era diamantul limuzinelor germane, umbrit doar de nemuritorul Rolls Royce. Arătat lumii pentru prima dată la Salonul de la Geneva, Zeppelinul teuton este realizarea absolută, maşina care mângâie toate simţurile călătorului care are fericirea de a fi primit în acest vehicul paradisiac. Un salon pe roţi, în care se poate lucra sau pot avea loc întâlniri de afaceri, cu interiorul capitonat cu piele California Beige, set de pahare din cristal, inscripţionate cu logo-ul Zeppelin şi de un glob, tot din cristal dotat cu un spray care împrăştie miresme plăcute în habitaclu.

Parfumul difuzat în habitaclu este creat special pentru acest model şi costă în jur de 4.000 de euro. Cele două versiuni (Zeppelin 57 S - cu lungimea de 5,7 metri - şi Zeppelin 62 S -lungime de 6,2 metri) sunt propulsate de acelaşi motor de 6.0 litri V12 biturbo, ce dezvoltă 640 CP şi un cuplu de 1.000 Nm. Noua motorizare îndeplineşte normele de poluare Euro 5. Acceleraţia de la 0 la 100 km se face în 4,9 secunde. Preţul unuia dintre cele 100 de exemplare care vor fi construite este cuprins între 406.000 de euro (versiunea 57 S) şi 473.000 de euro (versiunea 62 S).

Slalom

Cadillac CTS Coupe vine în 2011

Oficialii Cadillac au prezentat recent noul model CTS Coupe, versiunea sportivă a modelului CTS. Anunţat ca un rival pentru BMW Seria 3 Coupe, Audi A5, Mercedes E-Klasse Coupe şi Infiniti G37 Coupe, CTS Coupe este cea mai elegantă versiune din gama sa. Cadillac CTS Coupe va beneficia de motorul V6 de 3.6 litri cu 304 CP.

image

Americanii anunţă şi un propulsor V8 supraalimentat de 6.2 litri cu 556 CP. Versiunea standard CTS Coupe are o cutie manuală cu şase trepte, iar opţional se poate opta pentru o cutie automată acţionată de padele aflate pe coloana volanului. Cadillac CTS Coupe este disponibil în două versiuni de tracţiune, pe spate sau integrală.

Copiii îşi imită părinţii la volan

Specialiştii institutului britanic IAM („Institute of Advanced Motorists") sunt de părere că o gamă întreagă de comportamente afişate de adulţi, pe stradă sau la volan, sunt copiate şi adoptate ca atare de copiii acestora, informează Newspress. Cei mici tind să copieze tot ceea ce au văzut la tatăl sau mama lor, inclusiv modul în care aceştia conduc maşina, comportamentul faţă de autorităţi sau respectarea regulilor şoselei (portul centurii de siguranţă, respectarea limitelor de viteză, traversarea, limbajul folosit în trafic etc.). Copiii preiau aceste obiceiuri greşite şi tind să le perpetueze la rândul lor toată viaţa, susţin specialiştii de la IAM.

image

Citroën C3 a apărut pe piaţa franceză

Noul C3 a debarcat în showroomurile franceze începând cu 20 noiembrie 2009. Trei variante de finisare şi opt motorizări sunt disponibile, cu preţuri ce pornesc de la 12.950 de euro, anunţă site-ul www.autonews.fr. Parbrizul panoramic „Zenith" care îl individualizează în competiţia cu rivalii este oferit însă doar ca opţiune (la un preţ de 400 de euro) pentru variantele „Attraction" şi „Confort" şi standard pentru varianta de top, „Exclusive".

image

Motorizările pe benzină sunt reprezentate de un 1,1l (60 CP), un 1,4i (75 CP) şi un 1,4i 16v VTi (95 CP). Dieselurile sunt reprezentate de un 1,4 HDi (70 CP), un 1,6 Hdi (90 CP) şi un 1,6 HDi (110 CP).

Bugatti 16C Galibier


Maybach Zeppelin


Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite