VIDEO Imaginaţie şi stil la Geneva

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Exerciţiile de ingeniozitate ale creatorilor de automobile atrag întotdeauna privirile şi interesul cumpărătorilor. La fel ca în trecut, Salonul Auto de la Geneva a reunit şi la ediţia din acest an câteva concepte cu adevărat impresionante.

Cea de-a 80-a ediţie a Salonului Auto desfăşurat la Geneva a adus în lumina reflectoarelor modele semnate de nume mari ale carosierilor mondiali. Bertone, Pinninfarina, Giugiaro, I.DE.A Institute, şi alţi creatori care, prin prototipurile prezentate, au demonstrat avantajele crizei economice: stimularea imaginaţiei. 

Alfa Romeo Pandion Concept

Celebra casă de design auto Bertone a revenit în mod spectaculos în atenţie, după doi ani de absenţe de la marile manifestări de gen, odată cu prezentarea la Geneva a conceptului sportiv Pandion. Un coupe sportiv cu 2+2 locuri. Menit să marcheze centenarul Alfa Romeo, Pandion (numele unor regi din mitologia greacă, dar şi al unei specii de şoimi) măsoară 4.620 mm lungime, 1.971 mm lăţime, 1.230 mm înălţime şi un ampatament de 2.850 mm.

Construit pe platforma Alfa Romeo 8c Competizone şi având aceeaşi motorizare - propulsor pe benzină V8 de 4,7 litri şi 450 CP - conceptul „made by Bertone" surprinde prin liniile futuriste, dar şi prin ingeniozitatea sistemului de deschidere al uşilor.

Acestea pivotează pe axul roţilor din spate şi se deschid vertical, ca două aripi, la un unghi de 90 de grade. În caz de accident, portierele sunt prevăzute cu un sistem de siguranţă care le detaşează automat de restul caroseriei pentru ca pasagerii să poată părăsi vehiculul fără probleme.

Citroën Survolt

Rafinament şi sportivitate în interiorul Citroén Survolt

Rafinament şi sportivitate în interiorul Citroén Survolt

„A fost creat pentru a cuceri asfaltul", spun oficialii. Combinaţie perfectă între moda haute couture şi competiţiile sportive, Survolt este rezultatul cercetărilor Citroën pentru a descoperi vehiculele electrice distinctive şi originale, al căror prim rezultat a fost conceptul Revolte, prezentat şi la Salonul de la Frankfurt din septembrie 2009.

Citroën Survolt este o combinaţie perfectă între moda haute couture şi competiţiile sportive

Citroën Survolt este  o combinaţie perfectă între moda haute couture şi competiţiile sportive

Survolt porneşte de la valorile iniţiale, dar propune o viziune radical diferită: o combinaţie perfectă între strălucire şi extravaganţă, cu un impuls dinamic ce aminteşte de motorsport. Creaţia francezilor este pusă în mişcare de un motor electric. Prin silueta compactă (3,85 m în lungime, 1,87 m în lăţime şi 1,20 m în înălţime), Survolt reia codurile stilistice ale universului sportiv pentru a crea un concept inedit şi revoluţionar.

Proiectoarele orizontale, derivate din cele ale coupé-urilor sportive au o „semnătură" luminoasă din leduri care conferă modelului un caracter contemporan şi tehnologic. Interiorul conceptului Survolt a fost imaginat ca un spaţiu conceput să ofere confort şi rafinament pasagerilor.

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder Concept accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde şi atinge o viteză maximă de 320 km/h

Porsche 918 Spyder Concept accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde şi atinge  o viteză maximă de 320 km/h

Constructorii din Stuttgart au prezentat la Geneva un concept spider (cabriolet sportiv, cu două locuri), extrem de performant, cu motor pe benzină amplasat central şi tehnologii ultraeficiente care scad emisiile poluante. Potrivit datelor oficiale, emisiile de carbon se situează la 70 de grame de CO2 pe kilometru, iar consumul de benzină nu depăşeşte trei litri de benzină la 100 de kilometri parcurşi.

Porsche 918 Spyder Hybrid combină facilităţile maşinilor de curse cu mobilitatea electrică şi cu o greutate de doar 1.490 kg. Motorul clasic pe benzină - aşezat în faţa punţii spate pentru o mai bună echilibrare a maşinii - este un V8 de 3,4 litri şi 500 CP, obţinuţi la o turaţie de 9.200 rotaţii pe minut! Pe cele două punţi există şi două motoare electrice (alimentate de baterii ce se pot încărca la orice priză), cu o putere maximă de 218 CP (160 kW).

Conceptul german oferă astfel performanţe notabile: accelerează de la 0-100 km/h în doar 3,2 secunde, iar viteza maximă este de 320 km/h. 918 Spyder este unul dintre cele trei modele cu propulsie hibridă (noul Cayenne S Hybrid, 911 GT3 R Hybrid şi conceptul 918 Spyder Hybrid) care şi-au făcut debutul la Salonul Auto de la Geneva. În modul electric, 918 Spyder este capabil să ruleze pe o distanţă de până la 25 km.

În modul hibrid, maşina foloseşte ambele motoare electrice precum şi motorul pe benzină, în funcţie de condiţiile de şofat, oferind de la o eficienţă sporită până la o ultraperformanţă dinamică. Modul Sport Hybrid foloseşte ambele sisteme de propulsie, dar caracteristicile sunt gândite pentru performanţă. Cea mai mare parte a puterii merge către roţile din spate.

Hyundai i-Flow

Hyundai i-Flow

Hyundai i-Flow

Conceput la studioul de design din Germania, prototipul coreean denumit iflow (ce continuă tema mărcii, aceea a „sculpturii fluide") este menit să concureze cu rivalul său direct, Ford Mondeo. Propulsia utilizată de Hyundai i-Flow este formată dintr-un sistem hibrid diesel-electric, ce va fi probabil lansat în 2010 pe gama de modele din grupul Hyundai - Kia.

Motorul de 1.7 litri diesel este ajutat de un motor electric alimentat de un set de baterii Li-Ion. Consumul de combustibil este de circa trei litri la 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 85g/km. Puterea este transferată către roţi printr-o cutie de viteze cu şase trepte.

Slalom

Aston Martin DBS de la EDO Competition

Aston Martin DBS

„Magicienii" germani de la Edo Competition au preparat în viziune proprie un Aston Martin DBS, anunţă www.topspeed.com. Astfel, „lordul" britanic a fost supus unor transformări mecanice şi estetice care l-au înnobilat cu un plus de sportivitate şi agresivitate. Motorul V12 cu o capacitate de 5,9 litri furnizează acum 550 CP, cu 33 de cai-putere mai mult decât modelul de bază, şi dezvoltă un cuplu motor de 600 Nm. A fost modificată şi unitatea de control electronic a motorului (ECU), a fost reinstalat un nou sistem de evacuare, dar şi noi filtre de aer de capacitate mai mare. Astfel, DBS made by EDO sprintează de la 0 la 100 de km/h în 4,1 secunde şi atinge o viteză maximă de 320 km/h.

Seat IBe, pe piaţă în câţiva ani

Seat IBe

Seat a prezentat la Geneva conceptul electric botezat IBe. Reacţia pozitivă a publicului i-a determinat pe responsabilii Seat să lanseze în următorii ani un model de serie inspirat de prototipul expus la salonul elveţian, anunţă www.autoblog.it. Decizia este sprijinită şi de guvernul spaniol, care încurajează automobilele electrice şi utilizarea surselor de energie regenerabile. Spaniolii lucrează de mai mult timp la un vehicul cu propulsie hibridă, ilustrat anul trecut de conceptul Leon Twind Drive. Modelul de serie al acestuia ar urma să fie produs în următorii ani pe platforma viitorului Volkswagen Golf 7, concepută tocmai pentru a primi un mod de propulsie hibridă.

Noul Citroën C3, prezent şi în România

 Noul Citroën C3

Joi, 4 martie, în prezenţa a peste 250 de invitaţi, noul Citroën C3 a fost lansat oficial în România. Noul C3 vine cu o oferta unică şi inedită, datorită parbrizului Zenith, disponibil ca opţiune pe modelele cu echipare Confort şi în dotare standard pe modelele cu echipare Exclusive. Trei motorizări diesel sunt disponibile pentru noul model Citroën C3 (HDi 70 CP, HDi 90 CP cu filtru de particule şi HDi 110 cu filtru de particule), precum şi patru motorizări pe benzină Euro V (1.1i 61 CP, 1.4i 75 CP, VTi 95 CP si VTi 120 CP). C3 este disponibil la preţuri începând de la 10.890 euro, cu TVA inclus - preţ valabil pentru C3 1,1i 61 CP, cu nivel de echipare City!

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite