VIDEO Elegante şi puternice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cel mai puternic motor al noului BMW seria 5 este un V8 550i de 407 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu opt trepte
Cel mai puternic motor al noului BMW seria 5 este un V8 550i de 407 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu opt trepte

BMW seria 5, Mazda 6 facelift şi Volkswagen Passat CC-R sunt noile ispite pe patru roţi pe care legendele industriei auto ni le vor arăta la Salonul de la Geneva, ce va începe la 4 martie.

Oferta de eleganţă pentru 2010 se anunţă extrem de tentantă. „Cele trei graţii" pe care le-am ales ilustrează preocuparea constructorilor pentru segmentul middle-top.

BMW seria 5

După 40 de ani de istorie (şi 5,5 milioane de BMW-uri din seria 5 vândute), cea de-a şasea generaţie a seriei, ce poartă numele de cod intern F10, a fost prezentată la sfârşitul anului trecut de bavarezi şi va fi probabil una dintre marile vedete ale Salonului de la Geneva, din martie.

Designul sobru şi elegant are suficiente tuşe care sugerează sportivitatea şi agilitatea, atribute pentru care fanii din toată lumea sunt gata să plătească preţul celebrităţii firmei. În interior, spaţiul regesc şi ergonomia oferite pasagerilor (trei metri măsoară ampatamentul) amplifică luxul emanat prin toţi porii de materialele fine.

Preţul echipării R-Line pentru Volkswagen Passat CC-R începe de la 2.200  de euro

Preţul echipării R-Line pentru Volkswagen Passat CC-R începe de la 2.200 de euro

Binecuvântatul şofer care are privilegiul de a conduce ultima bijuterie bavareză are la dispoziţie sistemul iDrive, care afişează toate informaţiile necesare pe un display cu diagonala de şapte inci (opţional, 10 inci) şi sistemul BMW ConnectedDrive.

Acesta înglobează Surround View (senzori de perimetru), Parking Assistant, BMW Night Vision, Active Cruiser Control (pilot automat cu ajustarea automată a vitezei în funcţie de maşina din faţă), Collision Warning (sistem de prevenire a coliziunilor) sau sistemul Stop&Go, care opreşte motorul la stopuri şi-l reporneşte automat la apăsarea pedalei de acceleraţie.

Sistemul Dynamic Driving Control (opţional) modifică modul de funcţionare a suspensiei de către şofer, în funcţie de drum şi de stilul de conducere. Există, de asemenea, şi un Adaptive Drive (o combinaţie între Dynamic Dumper Control - controlul dinamic al amortizării - şi Dynamic Drive Stability Control - controlul dinamic al stabilităţii), precum şi Integral Active Steering (servodirecţie electrohidraulică activă).

Şapte motorizări sunt disponibile: patru pe benzină şi trei dieseluri. Acestea sunt reprezentate de un 520d, cu patru cilindri, 184 CP, un consum mediu de 5 litri/100 km şi emisii CO2 de numai 132 g/km. Restul motoarelor pe motorină, de şase cilindri în linie, sunt un 525d, de 204 CP şi un 530d de 245 CP.

Faceliftul Mazda 6 urmează să-şi facă debutul pe pieţele europene odată cu Salonul de la Geneva

Faceliftul Mazda 6 urmează să-şi facă debutul pe pieţele europene odată cu Salonul de la Geneva

Liderul benzinarelor este motorul 550i, un V8 cu tehnologie twin-turbo, care „scoate" 407 CP şi este cuplat la o cutie de viteze automată cu opt trepte. Alte trei motoare pe benzină au şase cilindri în linie: un 523i, de 204 CP, un 528i şi 258 CP, precum şi un 535i, cu tehnologie bi-turbo care se „încordează" până la 306 CP.

Mazda 6 facelift

În pas cu filosofia Zoom-Zoom a mărcii nipone, producătorii din Ţara Soarelui Răsare au lansat deja pe piaţa locală ­faceliftul Mazda 6 şi urmează să-şi facă debutul pe pieţele europene odată cu Salonul de la Geneva.

BMW seria 5 dispune în bord de un sistem complex de informare denumit iDrive

BMW seria 5 dispune în bord de un sistem complex de informare denumit iDrive

Liftingul modelului de clasă medie constă într-o nouă grilă frontală, precum şi în adăugarea mai multor accesorii (faruri şi stopuri redesenate, spoiler retuşat, o gamă nouă de jante cu dimensiuni de 17 şi 18 inci) care accentuează aerul sportiv al maşinii. Interiorul a fost „renovat" prin redefinirea afişajului, prin finisajele lucioase ale materialelor de pe consola centrală, dar şi prin cromarea comenzilor sistemelor audio şi de climatizare.

Faceliftul nipon are un nou sistem de faruri adaptive şi funcţia de asistenţă la pornirea în pantă. Oferta de motorizări aduce un 2,0 litri DISI cu injecţie directă, precum şi un 1.8 şi un 2,5 litri, tot DISI. La capitolul diesel, este disponibilă unitatea de 2,2 litri, cu trei variante de putere, cuprinse între 129 şi 180 CP.

Volkswagen Passat CC-R

La sfârşitul anului trecut, germanii au anunţat că echiparea R-Line (disponibilă pentru opt modele ale firmei) este disponibilă şi pentru Passat CC, care primeşte astfel o notă de sportivitate. La exterior, pachetul R-Line oferă Passatului CC un spoiler frontal şi praguri laterale restilizate, lumini de ceaţă, blocurile optice posterioare fumurii şi jante din aluminiu de 17 inci (şi opţional de 18 inci), „Mallory".

În interior, Passat CC R-Line este dotat standard cu inserţii din aluminiu, cu volan îmbrăcat în piele, cu trei spiţe, sistemul Park Pilot şi cu butoane multifuncţionale. Preţul pachetului R-Line începe de la 2.200 de euro pentru Passat 2.0 TDI.

Slalom

Aniversare
Citroën SM şi GS, 40 de ani de istorie

.

Două modele emblematice Citroën - SM şi GS - au aniversat 40 de ani de la lansarea pe piaţă, în cadrul Salonului Retromobil de la Paris. Citroën SM se distingea la vremea apariţiei sale în special prin sistemul de direcţie inovator „Diravi" şi prin motorul V6, de 2,7 l şi 170 CP, dezvoltat în colaborare cu Maserati, viteza maximă de 220 km/h plasând SM printre cele mai rapide maşini ale epocii.

Citroën GS, desemnată maşina anului 1971 în Europa, cea mai avansată din clasa sa, datorită suspensiei hidraulice, a fost fabricată în 1.900.000 de exemplare.

Perspective
Saab merge mai departe

.

Într-un interviu acordat revistei olandeze AutoWeek, Victor Muller, preşedintele Spyker (firma care a preluat Saab de la General Motors), a declarat că atenţia grupului se va concentra asupra unor modele dorite de public, cum sunt ultima generaţie 9-5 (foto), viitorul SUV 9-4X sau înlocuitorul actualului 9-3, ce va fi lansat în 2012.

După depăşirea problemelor financiare, Saab are în vedere şi lansarea unui model compact, 9-1, rival pentru BMW Seria 1 şi Audi A3. În final, Victor Muller a subliniat că, peste zece ani, Saab va fi „o marcă premium, capabilă să rivalizeze cu Audi şi BMW".

Concurent
Toyota G Sports, rival pentru Mercedes AMG

Odată cu dezvăluirea conceptului Gs - la Salonul de la Tokyo destinat tuningului şi desfăşurat între 15 şi 17 ianuarie 2010 - gigantul nipon Toyota pregăteşte un rival pentru modelele AMG de la Mercedes, BMW M sau Lexus F, informează site-ul insideline.com.

.

Creaţiile prezentate de Toyota la Salon (un coupe de circuit FT-86 şi un Prius sportiv) prefigurează dezvoltarea unei divizii de performanţă denumită G Sports care va oferi fanilor posibilitatea de a-şi personaliza pachetul de tuning. Acesta va fi destinat în primul rând componentelor motorului, suspensiilor şi frânelor, dar şi exteriorului. G Sport va da astfel clienţilor posibilitatea personalizării amănunţite a maşinilor Toyota.

BMW seria 5



Mazda 6



VW Passat CC-R Line

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite