VIDEO Dacia Duster, sub lupa presei străine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Lansarea la apă” a celui mai recent 4x4 românesc a stârnit numeroase comentarii în mass-media de peste hotare.

„Afişează­ un stil pro­priu", „Marca low-cost a Renault a bulversat codurile stabilite". Sunt câteva dintre caracterizările făcute mai ales de presa franceză, interesată direct de evoluţia brandului românesc din componenţa concernului Renault. Critice sau admirative, articolele dedicate ultimului crossover românesc (să nu uităm de ­defunctul Aro - o marcă exportată în anii '80, în Anglia, chiar sub numele Duster) constată în unanimitate atuul evident al maşinii româneşti: preţul imbatabil.

Olivier Pagès, jurnalist francez al portalului francez de informaţii auto caradisiac.com a avut prilejul să vadă „pe viu" modelul Dacia Duster, chiar înaintea lansării oficiale a primului SUV românesc la Salonul Auto de la Geneva, la începutul lunii martie a acestui an. Duster „afişează un stil propriu care îl distinge de celelalte berline Dacia", notează autorul.

„Un singur bemol (...), zona posterioară care ar fi meritat să fie ceva mai lucrată pentru a fi mai puţin dizgraţioasă", precizează autorul articolului. „Mai puţină fantezie în interior, unde regăsim o planşă de bord clasică cu plastic dur, care nu este însă dezagreabilă privirii", scrie Pagès, care amendează amplasarea butoanelor pentru geamuri electrice pe panoul central.

Concurenţii direcţi

image

Motorul pe benzină al Daciei Duster (cod K4M) are o capacitate cilindrică de 1.598 cmc, 16 supape (16V) şi oferă o putere de 105 CP, la o turaţie maximă de 5.750 rot/min şi un cuplu maxim de 148 Nm la 3.750 rot/min

Jurnaliştii site-ului autonews.fr au găsit un concurent low-cost pentru Duster, cu dimensiuni similare (4,22 m lungime şi 1,79 m lăţime): Skoda Yeti, care are un preţ de pornire de 18.890 de euro. „Yeti cu motorizare de 1.200 cmc este mai bun decât Duster la capitolul echipării standard, oferind spre exemplu un calculator de bord, radio MP3, retrovizoare încălzite şi, mai ales, aer condiţionat manual şi geamuri electrice", scrie autonews.fr.

„Echipamente cu adevărat utile, dar care nu se regăsesc decât pe versiunea de top a Dusterului", observă francezii. „Cât despre geamurile electrice spate, acestea sunt opţionale pentru toate versiunile Daciei Duster, la un preţ de 150 de euro; low-cost oblige", constată cei de la autonews.fr.

„Mai degrabă elegantă"

Şi „Les Echos" consacră Dusterului un articol semnat de Denis Fainsilber. „Dacia, marca preţurilor mici a Renault, a început comercializarea în Europa a noului său 4x4, care se vrea a fi cel mai ieftin de pe piaţă", notează Fainsilber.

„Are uşile din faţă şi parbrizul de la Dacia Sandero, aceleaşi motoare ca toată familia Logan, puntea spate a anumitor modele Nissan, un plafon împrumutat de la Megane 2 şi un mic claxon «vintage» cu sunet strident", menţionează „Les Echos". „Aripi largi, roţi generoase, calandru cromat şi bare mari pe acoperiş, Dacia adoptă stilul aventurier care pledează în favoarea sa", scrie Bertrand Bellois pe site-ul Argusauto.com.

„Din păcate, această alură zburdalnică nu se regăseşte şi în interior", continuă descrierea jurnalistului. „Plasticul este de calitate inferioară, atmosfera austeră, iar aspectele practice sunt date deoparte. Planşa ce acoperă bagajele nu se rulează şi este enervantă la manevrare, locurile din spate împiedică depozitarea obiectelor, iar modularitatea este rudimentară", observă Bellois.

image

În interior, „plasticul este de calitate inferioară, atmosfera austeră, iar aspectele practice sunt date deoparte”, menţionează „Les Echos”

Esenţa de maşină

„Dacia Duster pentru a atinge esenţa" este titlul articolului din cotidianul „Le Figaro", semnat de Jaques Chevalier. „Relansată în 2004, marca low-cost a Renault a bulversat codurile stabilite", îşi începe articolul jurnalistul francez. „Creşterea vânzărilor grupului Renault datorează totul mărcii româneşti, care a reuşit să uite originile ei sulfuroase în schimbul dublării valorii ei, mult mai utilă. Sandero, concepute pentru ţările emergente, şi-a găsit locul în Occident, ba chiar şi-au luat partea leului datorită primelor acordate pentru achiziţia maşinilor noi", scrie „Le Figaro".

„Dacia Duster va continua să tulbure valorile stabilite. La 11.900 de euro pentru versiunea cu două roţi motrice şi 13.900 de euro pentru un 4x4 se declanşează alerta roşie, deoarece, fotografiile noastre o atestă, Duster nu are nimic dintr-un model minimalist. (...) Cu o gamă de accesorii bine ţintite, foarte curând va fi la modă să mergi în Duster la Saint-Tropez sau euilly".

„Bineînţeles, Duster este lipsit de rafinament în ochii unora şi se lipseşte de echipamente superflu, cele care cresc preţurile concurenţei. Concentrându-se pe esenţial, îi va face pe clienţi să redescopere că o climatizare automată, un senzor de parcare sau un regulator de viteză figurează printre lucrurile de care ne putem lipsi. Sau că interiorul din piele ­n-are sens atunci când ai copii la bord sau transporturi utilitare frecvente. Suntem, în schimb, mai puţin de acord cu ESP-ul furnizat ca opţiune doar pe motorizarea Dci 110 CP şi care va costa în mod sigur o stea la crash testul EuroNCAP. Toate acestea nu vor împiedica Duster, confruntat cu drumurile din Maroc, să dea ora exactă şi să impresioneze favorabil lumea sa", scrie în continuare cotidianul francez.

„Şi totuşi, după primul contact, rămâne senzaţia că spre deosebire de Logan, Duster este o Dacia occidentalizată. Concentrat pe esenţă, valorează mai mult decât citadine mult mai scumpe decât el. Şi nu vorbim de SUV şi de 4x4", îşi încheie autorul articolul.

image

Slalom

Retragere
Luca di Montezemolo pleacă de la Fiat

Marţi 20 aprilie 2010, cu numai o zi înainte de anunţarea planului de dezvoltare pentru perioada 2010-2014, Luca di Montezemolo şi-a anunţat retragerea din funcţia de preşedinte al grupului Fiat, informează ziarul „La Repubblica".

image

Aflat în fruntea celui mai puternic concern european, Montezemolo predă ştafeta lui John Elkan, vicepreşedinte Fiat. În vârstă de numai 33 de ani, Elkan devine astfel cel mai tânăr preşedinte din istoria grupului. Luca di Montezemolo îşi va păstra totuşi poziţia în cadrul consiliului de administraţie şi va continua să conducă destinele Ferrari.

Dificultăţi
Vulcanul întrerupe producţia X5 şi X6 în SUA

Norul de cenuşă vulcanică a afectat şi industria auto, în special în cazul modelelor BMW produse în SUA. Purtătorul de cuvânt al companiei, Mathias Schmidt, a declarat pentru Bloomberg că BMW va trebui să oprească temporar producţia la Uzina Spartanburg din Carolina de Sud, unde compania germană asamblează şi SUV-urile X5 şi X6 destinate pieţei nord-americane.

image

Anularea zborurilor transatlantice afectează lanţul de aprovizionare cu piese BMW, furnizate din Germania pe calea aerului. Compania asamblează până la 600 de maşini pe zi, la Uzina Spartanburg.

Forţă
Cel mai puternic camion

Renumitul constructor de camioane Scania a lansat oficial pe piaţă cel mai puternic camion de serie din lume, anunţă site-ul firmei suedeze. Este vorba de un cap tractor cu motor turbodiesel V8 de 730 CP, ce corespunde normelor Euro 6, ce face parte din gama R-series.

image

Camionul are capacitatea de a dezvolta un cuplu maxim de 3.500 Nm. Aceasta este cea mai puternică versiune existentă până în prezent în gama camioanelor prezentate de constructorul scandinav. Peste jumătate din numărul de camioane cu puteri de peste 600 CP vândute în lume poartă sigla suedeză, anunţă oficialii Scania.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite