VIDEO Cum vor arăta maşinile anului 2030

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cea de-a şasea ediţie a concursului denumit „Design Challenge”, din cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, a avut ca temă automobilul tinereţii („Youthmobile”) din anul 2030.

Mai multe echipe de design din cadrul General Motors, Honda, Mazda, Nissan, Toyota şi Audi şi-au depus proiectele în cadrul concursului de proiecte „Automobilul tinereţii" 2030 („Youthmobile 2030").

În acest an au fost prezentate posibile variante ale unor vehicule pe care tinerii, care acum au vârste cuprinse între 16 şi 23 de ani, le vor conduce în 2030.

Având în vedere progresul tehnologic şi rolul din ce în ce mai mare al interconexiunilor media dintre oameni, vehiculele viitorului vor trebui să permită şoferilor lor (obişnuiţi în prezent cu tot soiul de gadgeturi electronice) să fie în permanenţă conectaţi la internet.

Audi eSpira şi eOra

Designerii Volkswagen-Audi urmează filosofia firmei („Vorsprung durch Technik" - „Expresivitate prin tehnică") şi au proiectat două concepte botezate „eOra" sau „Esenţa" - o reprezentare a sportivităţii şi libertăţii - şi „eSpira" sau „Aspiraţia" - un vehicul conceput ca prelungire a şoferului.

image

Ambele maşini au fost gândite în aşa fel încât să nu-l plictisească pe tânărul şofer. În „eOra", şoferul va sta aşezat în aceeaşi poziţie pe care o persoană o are pe bicicletă, reacţionând la fiecare mişcare a lui.

GM Hero

Proiectanţii de la GM propun în acest an un vehicul în formă de roată uriaşă, denumit GM Hero. Acesta oferă „gamerilor"care nu au un carnet de conducere, dar în schimb sunt aşi în mânuirea unui automobil virtual, posibilitatea de a trece nu din lumea virtuală în cea reală (cum se petrec lucrurile în prezent), ci, aflat la comenzile vehiculului, să combine lumea reală cu cea virtuală. Parbrizul cu afişaj al lui GM Hero (modelat pe celebrul joc „Guitar Hero") este asemănător cu cel al unui joc video în care utilizatorul trebuie să conducă o maşină.

Cu ajutorul unui smart­phone („telefon deştept"), orice şofer poate introduce în memoria vehiculului destinaţia dorită. Maşina este condusă de computerul de bord şi lasă şoferul să preia „frâiele" abia după ce acesta dovedeşte că poate stăpâni suficient de bine comenzile.

Honda Helix

Cei de la Honda au prezentat un concept provocator ce foloseşte ADN-ul uman integrat într-o structură din „polimeri adaptativi" ce permit metamorfozarea învelişului. Honda Helix se va folosi astfel de amprenta genetică a şoferului şi, cu ajutorul unor bioreceptori, vehiculul va deveni o „extensie" a acestuia.

image

Astfel, maşina va putea să-şi schimbe culoarea, forma şi materialele din care este construită. Totodată, vehiculul imaginat de niponi va avea trei variante: una pentru aglomeraţia urbană (când pasagerii stau unul deasupra celuilalt), una pentru drumuri înguste şi alta pentru viteză.

Mazda Souga

Cei de la Mazda au conceput un vehicul care să coste numai 2.000 de dolari, curat şi economic. Fiecare viitor proprietar ar putea să-şi proiecteze viitorul vehicul în 3D şi apoi să-şi cumpere maşina visată la fel ca pe un telefon mobil, plătind un abonament lunar. În interiorul vehiculului, şoferul ar beneficia de toate dispozitivele multimedia care să-l menţină în permanenţă conectat cu lumea înconjurătoare.

Toyota Link

Vehiculul gândit de cei de la Toyota exprimă un alt nivel al „social networking" („reţelei sociale") şi este dedicat în special studenţilor. În loc de roţi, Toyota Link va avea sfere şi fiecare model poate fi personalizat prin intermediul unui program denumit „Link Skinz". Ocupanţii autovehiculelor pot comunica prin intermediul conexiunilor multimedia.

Nissan V2G

Nissan vede viitorul brăzdat de autostrăzi electrificate (o reţea de mare viteză numită „GRID") pe care circulă automobile denumite V2G („Vehicle-to-Grid", „vehicule pentru reţea"). În ton cu tendinţa, vehiculele imaginate de Nissan vor fi vândute după modelul telefoanelor mobile (chirie pe termen lung).

Slalom

Mitsubishi RVR, crossover compact

image

Mitsubishi a dat publicităţii primul film video cu viitorul său crossover compact de oraş, denumit RVR. Acesta va fi iniţial comercializat pe piaţa de origine, înainte de a fi vândut în Europa, după ce va fi prezentat în luna martie 2010 la salonul auto „Geneva Motor Show".

Bazat pe platforma comună pentru Outlander, Lancer, Citroën C-Crosser şi Peugeot 4007, RVR va fi concurentul direct pentru Nissan Qashqai, Toyota Rav-4 şi Volkswagen Tiguan. Cu o lungime de 4,30 metri, RVR va fi disponibil în varianta de tracţiune cu două sau patru roţi şi va fi alimentat de un motor 1,8l MIVEC pe benzină. Pentru Europa este aşteptat şi un motor diesel de 1,8 de 136 CP.

Honda P-NUT

image

Conceptele urbane sunt la modă, aşa că Honda a prezentat recent prototipul denumit P-NUT. Cu designul său inspirat parcă direct dintr-un episod din "Războiul stelelor" şi un acronim care pune în valoare greutatea sa în arahide, P-NUT (Personal-Neo pentru transportul urban) este în conformitate cu cerinţele actuale ale modei.

Cei trei oameni pe care Honda este în măsură să-i ia la bord sunt aşezaţi în triunghi, cu şoferul aşezat frontal, în conformitate cu o formulă care aminteşte de McLaren F1, dar cu mai mult spaţiu între ocupanţi. Compartimentul motorului este amplasat pe puntea spate, unde se poate instala un motor electric sau un sistem hibrid.

Volkswagen lansează Amarok în 2010

image

Amarok (ceea ce în limba inuită înseamnă „lup") este un pick-up ce va fi lansat anul viitor de Volkswagen şi va fi destinat în special pentru pieţele din America de Sud şi Australia. Maşina va avea 5,25 metri lungime, în versiunea cu cabină dublă şi o capacitate de încărcare, cu o capacitate de 2,52 m3 şi o sarcină utilă de 1,15 tone.

Sub capotă, Amarok va avea un motor 2.0 TDI common rail, în curs de dezvoltare, cu puteri de 122 CP şi 163 CP şi un cuplu de 400 Nm (de la 1.500 rot/min). Cuplat la o transmisie cu şase trepte de viteză, manuală, motorul nu consumă mai mult de 8 l/100 km, cu emisii cuprinse între 199 şi 206 g/km CO2, chiar şi în varianta 4x4.

Cum au fost proiectate Audi eOra, eSpira şi imagini cu Nissan V2G

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite