VIDEO Coupé-uri de primăvară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trezirea „leului francez” odată cu lansarea Peugeot RCZ i-a stimulat şi pe nemţii de la Audi să înoiască legendarul TT, dar şi pe francezii de la Renault să iasă cu un coupé denumit Wind.

Concurenţa aprigă resimţită şi în segmentul coupé-urilor aduce în primăvara acestui an modele noi. Odată cu RCZ, Peugeot face un pas important în dezvoltarea unor vehicule performante şi totodată ecologice.

Peugeot RCZ

Cu modelul RCZ, Peugeot marchează un nou capitol în istoria „Leului" francez. Stilul său expresiv şi inovator, interiorul luxos, motoarele eficiente şi ecologice, dar şi bucuria de a conduce se combină într-un proiect care promite să fie mai interesant decât oricând, susţin oficialii mărcii. Eliberat de constrângeri şi atras de creativitate, Peugeot face un pas îndrăzneţ şi introduce noi standarde de „life&style". RCZ va apărea pe piaţă în vara acestui an, deocamdată în variantele cu motorizările pe benzină de 1.600 cmc THP (în două versiuni de putere) şi un diesel supraalimentat, de 2.000 cmc.

Motorul de 1.600 cmc şi 200 CP BVM6, în patru cilindri cu o capacitate de 1.598 cmc, combină toate cele mai recente tehnologii pentru reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2: turbocompresor twin-scroll, pentru performanţă şi răspuns instantaneu la viteze foarte mici, injecţie directă de benzină şi variaţia deschiderii supapelor (tehnologie VTi).

Propulsorul realizează o sinteză între performanţele remarcabile (240 Nm la 1.400 rpm şi 115 kW la 5.800 rot/min şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde) şi consumul de carburant (6,9 litri/100 km şi 159 g / km de CO2, cu o cutie de viteze manuală). Acesta va fi disponibil din vara anului 2010 şi va fi cuplat la o nouă cutie cu şase trepte de viteze, automată, secvenţială. Motorul diesel de 1.997 cmc dezvoltă o putere maximă de 120 kW la 3.750 rpm şi un cuplu maxim de 340 Nm, de la o turaţie de numai 2.000 rpm.

Audi TT facelift

După ce prima generaţie TT (lansată în toamna anului 1998) a devenit în scurt timp o maşină emblematică, Audi a îmbogăţit constant, în ultimii 12 ani, imaginea mărcii, cu tot mai multă putere şi prestanţă. Recent, constructorul din Ingolstadt a prezentat primele imagini cu versiunile restilizate ale modelelor TT Coupé şi TT Roadster. Schimbările sunt însă doar „retuşuri" fine care interesează designul exterior, cel interior. Sub capota din faţă se regăseşte însă şi o nouă motorizare de 2.0 litri TFSI. Se remarcă noua zonă frontală, cu o nouă bară, cu guri de aerisire majorate, o grilă revizuită şi deja emblematicele lumini cu LED, marca Audi.

„Cosmetizarea" a atins şi partea din spate a modelului, cu stopuri mărite şi un deflector de aer care asigură o mai bună circulaţie a curenţilor de aer. Cu o lungime de 4.187 mm, noul Audi TT facelift măsoară cu 20 mm mai mult decât modelul comercializat până în prezent.

Propulsoarele disponibile pe modelele TT coupé şi roadster facelift sunt reprezentate de două motoare pe benzină TFSI, precum şi un TDI ce combină performanţa sportivă cu eficienţa, astfel încât cifrele consumului de carburant au fost reduse cu până la 14% faţă de consumul versiunii precedente a TT-ului. Toate cele trei motoare sunt cuplate la un sistem de recuperare a energiei în timpul frânării. Vârful de gamă este motorul 2.0 TFSI, de 211 CP (155 kW), care înlocuieşte motorul 2.0 TFSI (200 CP/147 kW). Cuplul maxim, de 350 Nm, este disponibil pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1.600 şi 4.200 rpm.

Cu o transmisie manuală, motorul de doi litri accelerează TT-ul de la 0 la 100 km/h în doar 6,1 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 245 km/h. Opţional, cuplată la acest motor, este disponibilă şi cutia cu şase trepte, S tronic şi tracţiune pe toate cele patru roţi (quattro all-wheel drive). Acceleraţia acestei combinaţii, de la 0 la 100 km/h, se realizează în doar 5,6 secunde. Echipat cu transmisia manuală, TT 2.0 TFSI consumă doar 6,6 litri de carburant la 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 154 grame/km.

image

1. Recent, Audi a prezentat primele imagini cu versiunile restilizate ale modelelor TT
2. Cockpitul TT-ului, etalon al calităţii şi esteticii

Renault Wind

La Salonul de la Geneva, desfăşurat în luna martie a acestui an, Renault a prezentat în premieră mondială Renault Wind („Vânt"), un coupé-roadster cu două locuri, de 3,83 metri lungime, care oferă o modalitate extrem de inovatoare de decapotare. Wind are nevoie de doar 12 secunde pentru a-şi deschide sau închide acoperişul, adică, de două ori mai rapid decât media din clasa sa. Secretul său constă în cinematica inventivă folosită pentru decapotare, ce utilizează foarte puţine piese în mişcare.

Motorul de 1.600 cmc, cu 16 supape, dezvoltat de Renault Sport Technologies, produce 133 CP (98kW), la 6.750 rpm şi un cuplu de 160 Nm la 4.400 rpm. Sunetul eşapamentului este un rezultat al tehnicilor speciale de acustică aplicată de specialişti sistemului de evacuare. O atenţie deosebită a fost acordată colectorului de evacuare pentru a realiza un compromis optim între calitatea acustică, controlul emisiilor şi performanţele motorului.

image

1. Capota modelului Renault Wind se deschide în doar 12 secunde
2. Simplitate este cuvântul potrivit pentru a defini interiorul modelului Wind

Slalom

Noul Touran, prezentat de VW

În cadrul unui salon auto restrâns, organizat săptămâna trecută la Leipzig, Volkswagen a prezentat noul model Touran „upgradat" şi restilizat în stilul generaţiei Golf VI, de la care preia de altfel şi propulsoarele. Motoarele pe benzină sunt un 1,2 TSI de 105 CP şi un 1,4 TSI, cu puteri de 140 CP sau 170 CP.

image

Dieselurile sunt un 1.6 TDI (de 90 sau de 105 CP) şi un 2.0 TDI (de 140 sau 170 CP). Cutia de viteze oferită standard este manuală cu şase trepte, iar opţional este disponibilă una automată, cu ambreiaj dublu DSG. Producătorul a anunţat că va introduce şi versiuni „eco" BlueMotions, valabile pentru motorizările 1,2 TSI, 1,6 TDI 105 CP şi 2.0 TDI de 140 CP.

Parc tematic Ferrari la Abu Dhabi

Fabricanţii italieni de la Maranello îşi diversifică oferta prin deschiderea unui parc de entertainment denumit „Ferrari World Theme Park", la Abu Dhabi, capitala Emiratelor Arabe Unite. Site-ul oficial Ferrari prezintă deja primele poze şi informaţii referitoare la parcul tematic. Acesta va include peste 20 de puncte majore de atracţie, printre care se numără şi cel mai rapid carusel din lume.

image

Astfel, amatorii de senzaţii tari se vor putea îmbarca în vagonete care imită forma modelelor Ferrari F430 şi vor atinge viteze de peste 200 km/h, simulând oarecum senzaţiile resimţite de piloţii de Formula 1. De asemenea, vizitatorii Ferrari World Theme Park se vor putea delecta cu o cursă prin canalele motorului unui Ferrari 599.

Atelier BMW pentru modele de colecţie

Bavarezii din München au deschis un vechi atelier (denumit Historic Workshop) dedicat restaurării modelelor vechi deţinute de firmă şi pentru publicul larg, informează autoblog.com. Decizia a fost luată în urma întocmirii unei statistici potrivit căreia una din zece maşini produsă în decursul anilor ‘80 se află încă în circulaţie.

image

Estimările arată că aproximativ 70.000 de motociclete şi 600.000 de autoturisme sunt în evidenţa BMW, dar numărul real al acestor vehicule este probabil mult mai mare. De aceea, cei de la BMW au decis să ofere asistenţă calificată fanilor mărcii. Serviciile acestei divizii includ şi vânzarea unor modele clasice, precum şi producţia de componente care nu mai sunt de mult în fabricaţie, la standarde de fabrică.

Peugeot RCZ


Audi TT


Renault Wind

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite