Conceptele primăverii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
GM a prezentat Granite Concept, un „vehicul  utilitar urban”
GM a prezentat Granite Concept, un „vehicul utilitar urban”

Revoluţia propulsiei şi trecerea de la cea bazată pe combustibili fosili la cea electrică influenţează şi designul viitoarelor modele. Marile firme producătoare menţin atenţia publicului cu ajutorul modelelor avangardiste care prefigurează următoarele maşini de serie.

Producătorii dezvăluie zilnic prototipuri, iar în funcţie de cum vor fi primite acestea la marile saloane auto introduc inovaţiile tehnice în producţia de serie.

Opel Flextreme GT/E

Constructorul din Rüsselsheim va prezenta la Salonul de la Geneva conceptul electric Flextreme GT/E, probabil o avanpremieră la viitoarea generaţie Insignia/Astra. Flextreme este un coupé cu cinci uşi, cu o lungime de 4,76 metri, care dispune atât de un motor termic de 1,4 litri, dar şi de un propulsor electric alimentat de baterii. Motorul termic funcţionează doar pe post de generator care încarcă bateriile.

Maşina este propulsată doar de motorul electric. Conceptul este astfel capabil să parcurgă 60 de kilometri doar cu ajutorul motorului electric. În cazul în care foloseşte şi motorul termic „din dotare", conceptul german poate parcurge până la 500 de kilometri. Oficialii susţin că datorită motorului electric consumul total de combustibil al vehiculului nu depăşeşte 1,6 l/100 km, iar emisiile de CO2 nu depăşesc 40g/km. Viteza maximă a conceptului ar fi de circa 200 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h s-ar realiza în doar nouă secunde. Potrivit informaţiilor oficiale, bateriile se pot încărca în aproximativ trei ore, la orice priză standard.

Opel Flextreme GT/E este un coupe cu cinci uşi, cu o lungime de 4,76 metri, care dispune atât de un motor termic de 1,4 litri, dar şi de un propulsor electric alimentat de baterii

Opel Flextreme GT/E este un coupe cu cinci uşi, cu o lungime de 4,76 metri, care dispune atât de un motor termic de 1,4 litri, dar şi de un propulsor electric alimentat de baterii

Kia Ray Concept

Coreenii de la Kia se pregătesc pentru revoluţia propulsiei, în următorii ani, cu un concept denumit Kia Ray plug-in. Dezvoltat de centrul de design Kia din SUA, Ray va arăta liniile de design pe care le va urma constructorul coreean în următorii ani. La realizarea caroseriei şi a interiorului au fost folosite materiale uşoare, reciclabile, iar culoarea predominantă este albul, care respinge razele solare şi menţine o temperatură potrivită în habitaclu, ceea ce face ca instalaţia de aer condiţionat să consume mai puţină energie. Pe plafon sunt instalate panouri solare ce asigură energia pentru climatizare şi pentru faruri.

Interesant este şi sistemul de comandă a direcţiei înglobate într-un pachet „drive-by-wire" („conducere cu ajutorul firelor"), fără o conexiune fizică între volan şi roţi. Ray este echipat cu un motor clasic, cu patru cilindri in linie, de 1,4 litri şi 153 de cai-putere (CP), care foloseşte tehnologia de injecţie directă de benzină. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze CVT (cutie cu transmisie variabilă), cuplată şi la un motor electric de 106 CP, alimentat de baterii litiu-ion. Conform oficialilor, conceptul poate parcurge peste 80 de kilometri în mod „full electric", iar consumul mediu de carburant este de aproximativ 1,16 litri/100 km. Puterea e transmisă către roţile din faţă, fie de la motorul pe benzină, fie de la cel electric, fie de la ambele, concomitent.

Rinspeed UC?

O jucărie pentru adulţi. Aşa ar putea fi definit conceptul electric, denumit „UC?" ( prescurtarea fonetică a expresiei „you see?" - „vezi?"), pe care firma elveţiană Rinspeed îl va prezenta la Geneva Motor Show 2010. Micro-carul, inspirat de Fiat 500, propune un nou concept în materie de mobilitate, deoarece în viziunea creatorilor, Rinspeed UC? poate fi transportat în trenuri cu capacităţi speciale de încărcare. Odată coborâtă din tren, maşina cu motor electric alimentat de baterii are la dispoziţie o autonomie de 105 km şi poate atinge o viteză maximă de 120 km/h. De asemenea, nu mai are volan şi pedale, ci un joystick similar celor din jocurile video.

5 by Peugeot

Leul francez aduce la Geneva un concept denumit 5 by Peugeot ce prefigurează un viitor model care să substituie modelele actuale 308 şi 607. 5 by Peugeot este un hibrid diesel, cu un motor de 2.0 litri HDi FAP (motor diesel cu injecţie directă, de mare presiune şi filtru de particule), care oferă 163 CP, precum şi un motor electric ce aduce un plus de 37 de cai-putere. Acest motor poate propulsa maşina pe distanţe scurte, la viteze mici.

GMC Granite

Nici americanii nu se lasă mai prejos şi urmează trendul economiei de carburanţi fosili. Recent, GM a prezentat Granite Concept, un „vehicul utilitar urban", după cum l-au denumit oficialii, model stilat şi funcţional cu dimensiuni „europenizate": 4,097 m lungime, 1,786 m lăţime şi o înălţime de 1,536 m. Masivitatea grilei frontale sugerează spiritul yankeu, iar interiorul este inspirat de comenzile din carlinga unui avion. Şi motorizarea conceptului Granite este neobişnuit de mică pentru americani, având în vedere motorul supraalimentat de 1,4 litri şi 138 CP ce oferă un cuplu maxim de 200 Nm. Cutia de viteze este secvenţiată în şase trepte.

Kia Ray Concept

Slalom

Centrul de la Titu, contribuţie la Dacia Duster

Constantin Stroe, vicepreşedinte al Automobile Dacia, a confirmat, în exclusivitate pentru „Adevărul magazin de duminică" faptul că la proiectarea SUV-ului Dacia Duster au contribuit „parţial" şi angajaţi din cadrului Centrului Tehnic de Testări de la Titu.

 Dacia Duster

Constantin Stroe a reconfirmat faptul că modelul Duster va fi prezentat presei la 2 martie, în premieră, la Geneva, în cadrul salonului auto. Centrul Tehnic de Testări de la Titu, construit de Renault Technologie Roumanie (RTR), este singurul centru complet de testări de automobile al companiei Renault situat în afara graniţelor Franţei. Principalele activităţi ale RTR sunt proiectarea şi dezvoltarea de vehicule.

Citroën lansează

DS3 Racing

Citroën lansează un nou model sportiv, denumit DS3 Racing, cel mai sportiv model din gama DS3. Inginerii de la Citroën Racing au preluat modelul DS3 şi l-au modelat în stilul departamentului competiţii. Conceptul arborează atribute 100 % Racing, cum ar fi elementele din carbon şi echipamentele specifice derivate din motorsport.

Motorul de 1,6 litri al DS3 Racing dezvoltă 200 CP şi un cuplu maxim de 275 Nm, iar şasiul şi trenul de rulare au făcut obiectul unor modificări de înaltă precizie. DS3 Racing va fi comercializat într-o serie limitată de 1.000 de exemplare, începând cu al doilea semestru al anului 2010.

Mercedes dezvăluie prototipul

F800 Style

ConStructorul german va prezenta la Geneva conceptul F800 Style, ce prefigurează viitoarea generaţie CLS. Graţie sistemului „multi-drive", F800 va putea fi echipat fie cu propulsie hibridă, fie cu motor electric alimentat de o pilă cu hidrogen.

Prima variantă dispune de un motor pe benzină de 3,5 litri de 300 CP şi unul electric, de 109 CP. Consumul mediu de carburant este de 3 l/100 km, iar viteza maximă este de 240 km/h. Cea de-a doua variantă dispune de un motor electric, alimentat de o pilă cu hidrogen. În acest caz, autonomia este de peste 550 km, iar viteza maximă este de 170 km/h.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite