Apocalipsa cailor-putere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dodge Viper SRT10 ACR-X este un model „superlong“
Dodge Viper SRT10 ACR-X este un model „superlong“

Apocalipsa înseamnă „revelaţie”. Iar revelaţia momentului este forţa. Dodge Viper SRT, Lamborghini Gallardo, Ferrari 458 Italia şi Bentley Continental sunt cei patru cavaleri ai apocalipsei.

Cavalcada constructorilor de supercaruri continuă către obţinerea celor mai performante modele. Deviza „greilor" din acest segment pare să fie „No limits".

Dodge Viper SRT10 ACR-X

După crearea redutabilului ACR (American Club Racer), Dodge a încheiat apoteotic anul 2009, cu un model superlong destinat doar pistelor de viteză - SRT10 ACR-X. Sub capota interminabilă se regăseşte una dintre  capodoperele ingineriei americane, un V10 de 8,4 litri care dezvoltă 640 CP, cu 40 mai mulţi faţă de versiunea ACR.

Puterea suplimentară a fost obţinută prin redesenarea galeriilor de admisie şi a celor de evacuare, dar şi ­printr-un şasiu mai uşor cu 73 de kilograme. Suspensiile sport sunt de asemenea preluate de la versiunea ACR, ca şi elementele de caroserie ce îmbunătăţesc aerodinamica.

Performanţele sunt notabile, maşina putând accelera de la 0 la 100km/h în doar 3 secunde, susţin oficialii. Cu un cost probabil de aproximativ 110.000 de dolari, Viper SRT10 ACR-X va fi produs în serie limitată la începutul anului viitor şi îşi va face apariţia la competiţia Doge Viper Cup.

EDO Lamborghini Gallardo LP600-4

No title

600, 340 şi 3,5. Sunt numerele care spun totul despre noul Lamborghini. În ordine, reprezintă puterea (600 CP), viteza maximă (340 de kilometri pe oră) şi numărul de secunde (3,5) pentru a atinge suta plecând de pe loc.

Suspensia bolidului italian a fost regândită şi recreată cu ajutorul unui sistem de amortizoare cu compresie şi destindere ajustabile, dar şi cu ajutorul unor arcuri reproiectate. Rezultatul pe circuit şi pe şosea trebuie experimentat pentru a fi crezut, susţin oficialii, mândri de rezultatele obţinute.

Pentru creşterea performanţelor, dar şi pentru obţinerea unor sonorităţi noi, inginerii au proiectat un sistem de evacuare din oţel inoxidabil cu un sistem de supape ajustabile ce permit obţinerea unui nivel de zgomot ce poate fi reglat de şofer prin telecomandă. Sistemul a permis creşterea puterii cu 15 CP, dar şi reducerea masei maşinii cu 12 kg faţă de versiunea anterioară.

Ferrari 458 Italia

No title

O maşină cu totul nouă din toate punctele de vedere - motor, design, aerodinamică, manevrabilitate şi ergonomie. Cu o caroserie desenată de Pininfarina, noul Ferrari se desprinde de liniile trecutului, punând accentul mai mult pe eficienţa aerodinamică.

Motorul, cu o capacitate cilindrică de 4.499 cmc, este un V8 cu injecţie directă de benzină ce oferă o putere de 570 CP la o turaţie maximă de 9.000 rpm. Cuplul maxim, de 540 Nm, este obţinut la 6.000 rpm, însă 80% din acesta este obţinut încă de la o turaţie de 3.250 rpm.

Transmisia e asigurată de o cutie cu şapte trepte şi un ambreiaj dublu. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează mai puţin de 3,4 secunde, iar viteza maximă este de 325 km/h.

Bentley Continental Supersports

No title

„Cel mai rapid şi mai puternic Bentley construit vreodată", spun constructorii. Un bolid capabil să fie alimentat şi cu benzină, dar şi cu bioetanol. Pornind de la modelul Continental GT, Supersports este rezultatul unui grup de designeri şi ingineri entuziaşti care au obţinut rezultate fascinante.

Astfel, cu un motor twin/turbo ce produce 630 CP şi 800 Nm, Supersports poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 329 km/h. Preţul bolidului, anunţat de oficiali, este de 205.542 de euro.

No title

Slalom

Beachcomber, prototip de plajă de la Mini

Mini va prezenta la Salonul Auto de la Detroit (care se desfăşoară între 11 şi 24 ianuarie 2010) un nou concept. Acesta prefigurează un eventual CUV (Cross-Utility-Vehicle) care va fi lansat anul viitor în luna septembrie. Inspirat de beach buggy-urile americane, noul concept poartă numele de Beachcomber sau Mini Countryman. Modelul se bazează pe o platformă de Mini Clubman modificată, iar motorizările cu cele mai mari şanse de a fi folosite sunt cele pe benzină de 1,6 litri, de 178 şi 120 CP, precum şi un common rail diesel de 1,6 litri şi 110 CP. Beachcomber  va avea tracţiune 4x4 oferită de sistemul ALL4.

BMW ActiveE

Cei de la Bayerische Motor Werke vor să scoată cât mai curând pe piaţă o versiune 100% electrică, aplicată pe Seria 1 Coupe. Tehnologia folosită se va numi Megacity şi va avea la bază automobile 100% electrice. Primul model de acest fel este denumit BMW ActivE. Acesta va avea un motor electric care va dezvolta 170 CP, va putea accelera de la 0 la 100 km/h în 9 secunde şi va ajunge la o viteză maximă de 145 km/h. Autonomia va fi de 160 km, iar acumulatorii se vor putea reîncărca la o sursă de 220V în aproximativ trei ore.

Cygnet, un „miniAston" pentru fani

Aston Martin a prezentat primele filme şi fotografii cu modelul Cygnet, un „miniAston" construit pe o platformă Toyota iQ. Designul a fost realizat de compania britanică, iar lansarea oficială ar urma să aibă loc la finalul acestui an. La exterior, influenţa Aston este dată de forma calandrului şi a blocurilor optice. În interior, culorile şi tapiţeria sunt mai luxoase decât în cazul Toyota iQ. Cygnet foloseşte aceleaşi componente mecanice şi propulsorul de origine Toyota, de 1,3 litri, cu patru cilindri. Pentru început, producţia va fi limitată la 1.000-2.000 de unităţi, oferită unor proprietari de Aston Martin, care vor primi astfel o variantă inedită de transport.

No title
No title
No title
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite