4x4 de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul trecut, românii au cumpărat câte un SUV la fiecare patru Dacii vândute. Şi în lume, în ciuda crizei, apetitul pentru SUV-uri şi tot-terenuri este în creştere. Producătorii vin în întâmpinarea cerinţelor pieţei lansând noi modele.

Cele mai aşteptate modele din această primăvară sunt Dusterul celor de la Mioveni, Hyundaiul ix-35 şi Kia Sportage. Nici piaţa de lux nu duce lipsă de noutăţi, cu Mercedes GLK. De asemenea, un nou candidat în segmentul crossoverelor compacte va fi, de anul viitor, Mitsubishi RVR.

Dacia Duster

La uzina de la Mioveni vor fi produse vehicule destinate pieţelor din Europa, Turcia, Algeria şi Maroc - sub marca Dacia - şi sub marca Renault în Ucraina, Orientul Mijlociu şi Africa. Noul model se înscrie, prin dimensiuni (4,31 m lungime şi 1,82 m lăţime, 1.180 kg pentru versiunea 4x2 şi 1.280 pentru cea 4x4), în clasa compactă, dar va avea un preţ care, susţin oficialii, „aminteşte mai curând de cel al modelelor de clasă mică".

Interiorul seamănă, ca spaţiu şi prin planşa bordului, cu cel al actualului Logan. Calitatea finisajelor este îmbunătăţită şi singurele modificări vizibile sunt legate de finisajul negru lucios al panoului central şi al gurilor de aerisire, precum şi de cadranele din bord, uşor turtite la bază. De remarcat adăugarea unui modul de comandă pe volan a unităţii audio, preluat de la Renault Megane. SUV-ul românesc va fi disponibil atât în versiune 4x2, dar şi 4x4.

O comandă unică şi intuitivă (de provenienţă Nissan) situată la baza consolei, în faţa manetei schimbătorului de viteze, şoferul poate selecta modul de tracţiune al maşinii. Motorizările sunt pe benzină - un 1,6 l 16v şi 110 CP, şi două unităţi diesel de 1,5 l dCi, de 85 CP, respectiv 105 CP. În privinţa echipamentelor, în echiparea standard Dacia Duster va avea două airbaguri frontale şi centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte. Ca opţionale sunt disponibile două airbaguri laterale cap/torace pentru locurile din faţă. Producătorul va oferi o garanţie de trei ani sau 100.000 de kilometri.

Kia Sportage

Unul dintre primele SUV-uri compacte apărute pe piaţă, Kia Sportage va avea în această primăvară o revenire spectaculoasă, în cadrul Salonului de la Geneva. Desenat de fostul designer de la Audi, Peter Schreyer, noul Sportage se apropie de aerul teuton al modelelor cu sigla celor patru inele. Din punct de vedere tehnic, Sportage va fi un soi de frate geamăn ceva mai stilat al Hyundaiului ix-35, cu care împarte de altfel aceeaşi platformă.

Motoarele folosite pentru modelele ce vor fi comercializate în Europa vor fi reprezentate de două dieseluri - 1,7 l şi 115 CP, 2,0 l şi 134 CP, respectiv 184 CP - precum şi de două unităţi pe benzină - 1,6 l de 140 CP şi 2,0 de 166 CP.

Hyundai ix-35, urmaşul lui Tucson

Urmaşul longevivului Tucson, Hyundai ix-35 are o caroserie complet nouă, marcată de un design fluid care impune de altfel şi noul element distinctiv al mărcii, grila faţă hexagonală. Urmaşul lui Tucson va fi animat de două propulsoare diesel, de 2,0 litri (de 136 şi 181 CP) şi se pare şi de un 1,7 litri de 113 CP, precum şi de două motorizări pe benzină, de 1,6 litri (138 CP) şi 2,0 litri (164 CP). Motoarele vor fi cuplate la cutii manuale cu şase trepte, iar dieselurile vor putea fi cuplate şi la o cutie automată. Vânzările vor începe în primăvară, de la preţuri care se vor situa în jurul sumei de 18.000 de euro.

Kia Sportage

Mitsubishi RVR

Mitsubishi a dat publicităţii primul film cu viitorul său ­crossover compact de oraş, denumit RVR. Acesta va fi iniţial comercializat pe piaţa de origine, înainte de a fi vândut în Europa, după ce va fi prezentat la Geneva. Bazat pe platforma comună pentru Outlander, Lancer, Citroën C-Crosser şi Peugeot 4007, RVR va fi concurentul direct pentru Nissan ­Qashqai, Toyota Rav-4 şi Volkswagen Tiguan. Cu o lungime de 4,30 metri, RVR va fi disponibil în varianta de tracţiune cu două sau patru roţi şi va fi alimentat de un motor 1,8 l MIVEC pe benzină. Pentru Europa este aşteptat şi un motor diesel de 1,8 l de 136 CP.

Mercedes GLK

Noua Clasă GLK, cu o caroserie în forme unghiulare ce inspiră încredere, este un off-road care oferă agilitate, siguranţă şi confort la cele mai înalte standarde. Motorizările sunt reprezentate de două benzinare în şase cilindri, de 2,8 l (231 CP) şi 3,5 l (272 CP) şi de două unităţi diesel în şase cilindri - un GLK 320 CDI (224 CP) şi un 220 CDI BlueEfficiency (170 CP). Transmisia automată cu şapte trepte 7G-Tronic, inclusă în dotarea standard, permite menţinerea nivelului optim de turaţie a motorului în orice împrejurare. Noul GLK va avea un preţ de vânzare cuprins între 36.480 de euro şi 45.815 euro, fără TVA.

Mitsubishi RVR

Slalom

Scaune concepute de Citroën pentru Arsenal

Sezonul echipei de fotbal Arsenal tocmai s-a îmbunătăţit prin inaugurarea unei bănci de rezerve de lux în cadrul Emirates Stadium, graţie contribuţiei Citroën, furnizorul oficial de maşini al echipei. Cu un design special, conceput de Auto-kit International (www.auto-kit.co.uk), scaunele cu alură sportivă şi extrem de confortabile sunt personalizate cu logo-ul echipei Arsenal pe spătar şi al Citroën pe tetieră.

Scaune concepute de Citroën

Managerul Arsenal, Arsène Wenger, a declarat: „Suntem încântaţi de noile scaune de la Citroën, care reprezintă o reală îmbunătăţire, integrându-se perfect cu designul de ansamblu al stadionului." Din 2008, stafful Arsenal, managementul, antrenorii şi jucătorii se bucură de o flotă de vehicule, care include Citroën C5, C4, Picasso şi Berlingo Multispace.

Următorul Ford Focus RS va fi hibrid

Oficialii celebrei firme îşi doresc ca viitoarea generaţie Focus RS să fie un model performant care să consume doar 6 litri/100 km prin implementarea unui sistem de propulsie hibrid. Potrivit caradisiac.com, viitorul Focus ar putea utiliza atât cunoscutul benzinar Ecoboost, cât şi un motor electric.

Ford Focus RS

Puterea maximă a celor două motoare ar fi de 305 CP, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h va fi de 5 secunde. Viteza maximă va fi de 250 km/h. De asemenea, Focus RS ar urma să fie destinat şi pieţelor din SUA.

Abarth vine şi în România

Abarth vine în România prin AutoItalia Group. Din 25 martie 2010, primul showroom Abarth din România se va deschide în cadrul complexului City Gate din Piaţa Presei Libere, din Bucureşti, anunţă site-ul firmei, abarth.ro. Gama disponibilă în România va cuprinde modelele Abarth 500 1,4 16v Turbo T-jet de 135 de cai, Abarth Punto Evo 1.4 16v Mair, de 170 de cai şi Abarth 695 1,4 Turbo Tributo, în variantele de 165 CP şi 180 CP.

Abarth

De asemenea, vor fi disponibile şi modelele de raliu Abarth 500 Assetto Corse - Trofeo, Abarth 500 Rally - N Group şi Abarth 500 Rally - R3T Group. În showroom vor fi prezentate şi kituri de tuning, accesorii pentru maşini, precum şi obiecte şi materiale promoţionale.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite