Renaissance Zero

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La Salonul Auto de la Tokyo, constructorul nipon a expus nu mai puţin de 18 concepte, printre care şi CR-Z, urmaşul lui CR-X. Miza pe ecologie. Aceasta este se pare direcţia pe care o urmează

La Salonul Auto de la Tokyo, constructorul nipon a expus nu mai puţin de 18 concepte, printre care şi CR-Z, urmaşul lui CR-X.

Miza pe ecologie. Aceasta este se pare direcţia pe care o urmează proiectanţii de la concernul din Tochigi. Conceptul prezentat la Salonul de la Tokyo este urmaşul popularului model CR-X compact sport coupe. Gândit ca un vehicul cu consum şi emisii reduse, Honda CR-Z este propulsat de sistemul hibrid IMA. Deşi numele - Compact Renaissance Zero - pare să sugereze mai degrabă sfârşitul unei game, Honda vrea să puncteze lansarea unei noi generaţii de autovehicule.

Cu alte cuvinte, niponii pornesc de la zero în conceperea unui automobil compact, adaptat noilor deziderate ale mileniului XXI. Tot către zero tinde şi poluarea noii maşini, pentru care a fost adoptată soluţia propulsiei hibride gaz-electric.

Asociat cu o structură autoportantă, din materiale inovatoare extrem de uşoare, conceptul este capabil de emisii poluante foarte scăzute, în paralel cu performanţe dinamice de invidiat. "Maşinile-hibrid au fost întotdeauna produse de nişă, iar designul unei maşini-hibrid a fost bazat, în special, pe practicalitate şi versatilitate", a declarat directorul de mediu al Honda, John Kingston.

Reprezentantul companiei a confirmat că un autovehicul din gama sport compact, bazat pe conceptul Honda CR-Z, va intra pe linia de producţie. Versiunea de producţie va fi un compact sport, de categorie uşoară, cu propulsie hibridă.

Designul caracterizat de sloganul "Futuristic and Dynamic" pune accent pe aerodinamică, simplitate şi inovaţie în rezolvarea eternului conflict "estetic versus practic". Muchiile puternice ale caroseriei subliniază caracterul sportiv şi sugerează dinamica maşinii, alături de jantele de 19 ţoli, cu profil lat.

Partea frontală seamănă destul de mult cu stilul utilizat de designerii italieni pentru modelele sportive din Peninsulă. Designul lămpilor faţă şi spate înglobează tehnologia iluminatului cu LED-uri.

Linia parbrizului panoramic se continuă neîntreruptă cu pavilionul şi haionul, care se armonizează unitar cu lămpile posterioare. Acestea sunt mascate de o sticlă fumurie, în acelaşi ton cu pavilionul şi haionul. Pentru a îmbunătăţi CX-ul (coeficientul aerodinamic), portbagajul a fost oarecum sacrificat, forma caroseriei înscriindu-se astfel în mai vechiul concept de "picătură întoarsă".

Şi în interior domină simplitatea şi designul de tip tech bazat pe metal şi materiale compozite. Aspectul "future" este accentuat şi de concepţia bordului, realizat într-un ton "blue electric" dat de ledurile albastre. Iluzia unui spaţiu interior generos este dată şi de configuraţia scaunelor amplasate după o schemă de 2+2.

Acoperişul panoramic contribuie la senzaţia de degajare, iar simplificarea comenzilor bordului şi mascarea lor în comenzi digitale a oferit designerilor posibilitatea creării unui concept cu linii pure, neîntrerupte.
Încă nu a fost confirmată oficial data sigură de lansare a modelului, însă cel mai probabil maşina va intra în producţie la sfârşitul lui 2009, începutul lui 2010.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite