Nostalgii din Rio

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Amintirea unui trecut istoric măreţ şi teatralizarea prezentărilor de modă sunt două dintre tendinţele viitorului sezon, potrivit designerilor din Rio.

Deşi nimeni nu va avea o impresie clară despre influenţa crizei asupra industriei modei până la începutul lui martie, când defilările de la Paris vor încheia circuitul internaţional al show-urilor de modă, câteva indicii vin de la Rio de Janeiro, unde au avut loc primele prezentări de pret-a-porter pentru toamna lui 2009.

Aerul nostalgic a fost cel mai evident în colecţia prezentată de Santa Ephigenia, un label fondat în 1995 de creatorii Marco Maia şi Luciano Canale. Colecţia lor a fost un amestec („uşor schizofrenic”, potrivit Fashion Wire Daily) de futurism de film retro şi croitorie artistică. Un look în special - o rochie aurie de cocktail uzată, cu umeri în formă de conuri - a amintit de costumul de claun trist purtat de David Bowie în videoclipul „Ashes to Ashes” din 1980.

Ca multe dintre show-urile de la Rio, prezentarea a amintit ce sursă excelentă de materiale textile este Brazilia. De altfel, producţia internă de ţesături este principalul motiv pentru care orice sezon de la Rio este cu un pas înaintea celor din oraşe ca Sydney, Moscova sau Los Angeles.

Demne de admiraţie au fost şi tehnicile de croitorie: designerii brazilieni au drapat perechi sofisticate de pantaloni şi au făcut gulere şi decolteuri elaborate pentru bluze gri din fetru sau lână. Dar colecţia a fost un pic prea ternă, ca şi cum ar fi fost creată pentru un proprietar de galerie care asistă la înmormântarea unui coleg decedat recent, potrivit FWD.

ADN parizian

Un show de modă mai optimist a fost cel al lui Walter Rodrigues, care a creat o colecţie elegantă şi cu mult bun-gust, în ciuda impresiei cam prea puternice că a fost inspirată de ideile întâlnite în ultimii câţiva ani la Paris, în show-uri ca Lanvin şi Giambattista Valli. Rodrigues nu este un copiator, dar întreaga sa operă pare să aibă gene pariziene.

Câteva rochii cenuşii răsucite au dovedit că Walter se pricepe foarte bine la croit. El foloseşte bretelele late şi alege adesea să dezgolească mult din spatele modelelor, ceea ce le dă creaţiilor sale o anumită distincţie. Cu toate acestea, rochiţele sale negre drapate tind să le facă pe manechine să pară mai grase, ceea ce nu e niciodată un semn bun.

O impresie destul de proastă a lăsat totuşi stylingul excentric de la ambele show-uri – la Santa Ephigenia, coafuri tapate în formă de stup de albine, gen „fantoma Mariei Antoaneta”, iar la Rodriguez, o serie ciudată de plase de păr care le-au făcut pe manechine să semene cu nişte neveste uşor nebune.

În plus, prezentările nu s-au bucurat de prea mult public şi au avut fiecare rânduri întregi de scaune goale. Totuşi, mesajul transmis de moda braziliană nu a ţinut de cifre, ci de teatralitate, ca şi cum îndelungata recesiune economică ce urmează ne va aduce în mijlocul unei scene de teatru de păpuşi şi într-o eră de melodramă continuă, notează FWD.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite