Modă : Înapoi în anii ’80

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Designerii de la Săptămâna Modei de la New York ţin cu tot dinadinsul să ne amintească de anii ’80, când coafurile umflate şi umerii înalţi erau şic.

Aşa se face că perniţele pentru umeri s-au întors, alături de costume severe, rochii gen „a doua piele”, ruj închis la culoare şi chiar blugi prespălaţi. Toate şi-au făcut apariţia în colecţiile de toamnă-iarnă 2009 prezentate la New York.
„Perniţele îi sperie pe oameni.

Dar amintiţi-vă că podiumul este un basm”, a spus Gloria Baume, director de modă la Teen Vogue, citată de Associated Press. „Acum trebuie să ne gândim cum să le aducem îl lumea reală.”

Dacă sunt bine făcuţi, umerii ascuţiţi şi rigizi îi pot da încredere femeii extenuate de situaţia economică, a spus şi Stephanie Solomon, director de modă la retailerul Bloomingdale’s. „Rigiditatea e încredere. E un nou mod de a spune «Nu poţi să mă dobori»!

Prinţesa punk

La Marc Jacobs, look-ul preferat a fost cel de prinţesă punk cu o latură rebelă, care poartă jachete prea mari cu fermoare vizibile şi fuste strâmte. Colecţia a cuprins şi câteva ţinute cu despicături sexy şi o rochie neagră în fâşii în spatele cărora se vedeau bucăţi de material roz şi verde.

Jacobs este considerat unul dintre cei mai influenţi designeri new-yorkezi, aşa că rochiile sale de petrecere din satin roz intens, purpuriu, albastru sau verde vor apărea probabil în multe magazine de haine peste câteva luni.

Look-urile întunecate de toamnă propuse de Donna Karan au sedus publicul fără să dezvăluie prea mult din corpul manechinelor. Puţine elemente ale colecţiei au fost explicit sexy.

Hainele au drapat modelele exact aşa cum trebuie şi au fost făcute din materiale mulate, dar totuşi sofisticate. Karan a exprimat forţă – devenită un adevărat trend - dar şi o feminitate pe care nu toţi designerii au îmbrăţişat-o sezonul acesta.

În vreme ce toţi ceilalţi s-au concentrat pe anii ‘80, Carolina Herrera şi-a întors privirea către elementele decorative din secolul al XVIII-lea pentru colecţia sa. Piesele de cupru care imitau detaliile arhitecturale ale perioadei au adăugat un plus de modernitate rochiilor şi fustelor mulate, cu talie strâmtă şi înaltă.

Ea a creat şi un fel de cuvertură patchwork luxoasă din mătase texturată, jacquard reflectorizant, dantelă, piele întoarsă, dar şi o piesă drapată înfăşurată cu mâneci lungi, purtată peste rochii.

Doliu cu tuşe colorate


Hainele Cynthiei Rowley, de obicei o petrecăreaţă efervescentă, au intrat în doliu, cu o dominantă neagră şi coafuri de tipul „muncesc prea mult ca să-mi mai pese”. Majoritatea look-urilor inspirate din anii ’40 au fost în întregime negre, dar Rowley a menţinut interesul amestecând texturile în rochii de mătase, catifea şi piele.

Fâşii de mătase neagră ţesute, purtate ca centuri, au scos din anonimat rochii severe negre. Atmosfera sumbră a fost spartă ocazional cu câteva tuşe de albastru electric, verde, alb, portocaliu şi roşu, presărate prin fâşii de mătase sau accesorii. Rowley a creat mâneci enorme de prinţesă, conferind dramatism unor bluze şi rochii conservatoare prin straturi succesive de mătase plisată.

Show-ul Miss Sixty a început cu un şpilhozen negru din denim prespălat, cu talie joasă, urmat de un combinezon fără bretele tot prespălat. Designerul Wichy Hassan a adus apoi pe podium o serie de piese din nylon şi imprimeuri colorate pop-art cu coperţi de reviste de modă. Majoritatea pantalonilor din jeans au fost extrem de strâmţi pe picioare, unii părând chiar pictaţi pe manechine.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite