Minionele la putere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mici, ieftine şi fâşneţe. Maşinile de mic litraj reprezintă, mai ales în perioadele de recesiune, soluţia optimă pentru nevoia de mobilitate la un preţ redus. Producătorii se adaptează rapid şi se pregătesc să lanseze pe piaţă modele care să răspundă cât mai bine dezideratelor momentului.

Din ce în ce mai mici, din ce în ce mai economice, mai ecologice, mai ieftine şi, nu în ultimul rând, mai bine dotate. Anul viitor, minionele care să corespundă acestor cerinţe se regăsesc în oferta majorităţii producătorilor.

i 20 desenat de Opel

i20, este creaţia studiourilor de design Hyundai Europe din Russelheim, Germania – oraşul „de baştină” al Opel. i20 vine cu un interior care se evidenţiază prin nivelul ridicat al dotărilor, chiar şi în versiunea standard (ABS, şase airbaguri, aer condiţionat, comenzi pe volan, acces fără cheie).

Motorizările pe benzină ale lui i20 sunt: 1.2 litri şi 77 CP, 1.4 litri şi 98 CP, 1.6 litri si 124 CP – cuplate la o cutie cu cinci trepte sau la una automată cu patru rapoarte de cai putere. Motoarele diesel vor fi de 1.4 litri – unul de 73 CP şi altul de 89 CP - şi un motor de 1.6 litri - de 113 şi 126 cai putere – cuplat la o cutie cu şase rapoarte. Hyundai i20 va fi pus în vânzare în cursul anului viitor.

Alto, minuscul

Specialişti in „microcaruri” urbane, japonezii de la Suzuki au prezentat la Paris noul Alto, un vehicul compact de oraş. Cu dimensiuni „minuscule” - 3,5 metri lungime, 1,6 metri lăţime, 1,47 metri înălţime şi 2,36 metri ampatament, Alto are un design aerodinamic care îi asigură un consum redus.

Propulsia este asigurată de un motor pe benzină în trei cilindri, de 1.0 litri şi 68CP care consumă doar 4,5 litri/100 km. Alto va fi lansat oficial pe piaţă în primăvara anului 2009.

Polonia + Fiat 500 = Ka

După 12 ani de la lansarea primei generaţii „Ka”, Ford a prezentat la Salonul parizian ultima versiune ce va apărea pe piaţă de anul viitor. Platforma noului Ka este comună cu cea a Fiatului 500. Două versiuni de motorizare vor fi disponibile pentru început: una pe benzină - un Duratec de 1,2 litri şi 68 CP - şi un diesel Duratorq TDCi - de 1,3 litri si 73 CP.

Ka va avea şi o versiune  ST (concurent direct pentru Fiat 500 Abarth), propulsată de acelaşi motor pe benzină, de 1,4 litri supraalimentat, al italienei. Produs în Polonia – începând cu sfârşitul acestui an, noul Ka va avea două versiuni de echipare: Ambiente şi Titanium.

Soul de Coreea

Nici coreenii n-au stat degeaba şi vor lansa pe piaţă un model nou, ce va fi comercializat şi în România, începând din luna februarie a anului viitor. Modelul, de tip crossover, Soul, va fi disponibil cu două motoare pe benzină (2 litri şi 142 CP şi 1.6 litri, de 126 CP) şi unul diesel (1,6 litri şi 126 CP).

Motoarele vor putea fi cuplate la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte sau la una automată cu patru trepte. Producţia modelului Kia Soul va începe din noiembrie, la uzina Kia Gwangju din Coreea.

Leul cel mai mic

Încurajaţi de succesul micului 107, constructorii francezi pregătesc un facelift pentru noul an. Noul Peugeot 107 facelift, disponibil în 3 şi 5 uşi, are o „figură” mult mai robustă, cu prizele de aer şi grila frontale redesenate.

Cu o lungime de 3.43 m, 107 beneficiază de direcţie asistată electric şi o rază de bracaj de 9.46 m, ceea ce asigură o manevrabilitate foarte bună în spaţii înguste. Motorizările sunt reprezentate de un motor pe benzină, de 1.0 litri şi 68 CP  şi un diesel de 1.4 litri şi 54 CP.

Pixo, un Nissan indian

Nissan va lansa pe piaţă modelul Pixo, un model prin care Nissan va încerca să se impună în clasa citadinelor de foarte mic litraj. Pixo va avea 3,56 m în lungime, 1,47m înălţime, 1,6 m lăţime şi un ampatament de 2,36 m.

Motorul este deocamdată un benzinar de un litru, în trei cilindri. Pixo va fi construit în India, comercializarea acestuia urmând să înceapă în primavara anului viitor.

C1, o explozie de energie

Şi Citroen a accelerat schimbarea, lansând deja pe piaţă versiunea restilizată a  lui C. „O explozie de energie ascunsă sub capota unei maşini compacte de 3,43 m”, după cum anunţă oficialii. Mulat pe traficul urban, modelul C1 are 3,43 m lungime, 1,63 m lăţime şi 1,47 m înălţime.

Raza de bracare, de 9,5 m şi cutia de viteze setată pentru schimbări rapide o recomandă traficului urban. Preţurile de vânzare cu TVA, în România, variază de la 7219 euro cu TVA (varianta în trei uşi cu motor de 1.0 litru) până la 9560 euro (varianta în cinci uşi cu motor diesel 1.4 Hdi).

Honda de 660 cmc

Şi Honda a lansat în Japonia o nouă generaţie a micului Life, dotat cu un motor în trei cilindri, de doar 0,66 litri, disponibil atât în variantă aspirată, dar şi turbo, cuplat la o transmisie automată cu patru trepte. Opţional, maşina poate fi dotată cu transmisie integrală.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite