Mazda Taiki,concept fluid

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Când o vezi, îţi vine să exclami la fel ca ardeleanul care a văzut pentru prima dată în viaţă o girafă: "No, aşa ceva nu există!". Şi totuşi, Mazda Taiki există, se mişcă natural

Când o vezi, îţi vine să exclami la fel ca ardeleanul care a văzut pentru prima dată în viaţă o girafă: "No, aşa ceva nu există!". Şi totuşi, Mazda Taiki există, se mişcă natural şi a fost prezentată aievea la Salonul Auto de la Tokyo.

Cu un design aproape perfect, ce îmbină armonios estetica şi aerodinamica, exerciţiul de stil al niponilor sugerează cu succes curgerea aerului, idee care a şi stat de fapt la baza realizării acestui concept. Atsuhiko Yamada, designerul-şef de la Mazda, a cerut echipei sale să creeze un prototip a cărui caroserie să sugereze cât mai bine aerodinamica.

Combinată cu o altă temă centrală, aceea a naturii (biodesignul) - care accentuează grija japonezilor pentru mediul înconjurător -, ideea a dus la un produs final remarcabil. Taiki se poate lăuda cu un coeficient aerodinamic (Cx) foarte mic, de doar 0,25, graţie formelor neobişnuite. Liniile curgătoare sunt completate de platforma plată care se prelungeşte în sus, în partea posterioară a maşinii, permiţând astfel aerului să aibă o curgere cât mai liberă.

După ce a ieşit în evidenţă cu cele trei concepte cu design inspirat din natură - Nagare ("flux", în limba japoneză), Ryuga şi Hakaze - Mazda revine în atenţia publicului cu un automobil cu linii futuriste ce prefigurează noile tendinţe de design - botezate Zoom-Zoom. Noua creaţie este echipată cu ultima generaţie a motorului rotativ. Iată că aceia care se grăbiseră să pună cruce motorului rotativ de tip Wankel sunt acum prinşi pe picior greşit de revenirea în forţă a acestui tip de motor cu ardere internă pe benzină.

Noua versiune a motorului rotativ este botezată Renesis 16x şi are o capacitate de 1,6 litri. Deşi motorul este amplasat în faţă, puterea motoare este transmisă punţii spate.

Motorul a fost proiectat de specialişti pentru a creşte eficienţa răcirii şi pentru a îmbunătăţi cuplul motor într-o plajă de turaţie şi putere cât mai largă.

Injecţia directă şi carcasa din aluminiu a motorului ajută, de asemenea, la reducerea consumului de combustibil. Generaţia nouă de motoare stabileşte noi standarde de poluare (cu cifre foarte mici) şi noi performanţe în conducere. Şi în interior, complexul de bord, alături de ornamente şi scaunele din materiale compozite, cu o poziţie foarte joasă, creează aceeaşi senzaţie dinamică de curgere a aerului, de fluid.

Turometrul a fost înlocuit cu două linii LED de culoare roşie, în părţile laterale ale scaunului, iar instrumentele de bord sunt vizualizate pe un display, amplasat în centrul volanului. Şoferul dispune de asemenea de o serie de comenzi pe volan care concentrează toate funcţiile maşinii.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite