Iarna - top şi vara - cabrio

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Iarna cabrioletelor a venit anul acesta la Los Angeles. Cum vorba cu gospodarul e universal valabilă, constructorii şi-au suflecat mânecile. Aşa au apărut Porsche Boxter S, Lamborghini Galardo, Ferrari F430 Scuderia, Infiniti G37 Convertible, Bentley Azur T sau Ford Mustang Convertible.

De ce s-ar grăbi marii producători de sportive să scoată atât de multe modele de cabriolete, fix la începutul iernii?

Simplu: pentru Salonul Auto de la Los Angeles care şi-a deschis porţile pe 19 noiembrie 2008. Şi de ce neapărat la Los Angeles, şi nu la cel care a fost la Paris sau la SEMA?

Iarăşi foarte simplu: pentru că Los Angeles este capitala cinematografiei mondiale, este oraşul cu densitatea cea mai mare de vedete care vor să fie văzute şi admirate pe străzile Oraşului Îngerilor, la volanul unor automobile cu adevărat speciale. Prin urmare, „Let it be convertible!”

Boxster vitaminizat

După 11 ani de la lansarea primului model Boxster cu motor central, proiectat de Harm Lagaay -, Porsche a dezvăluit recent faceliftul anului viitor. Noul Boxster beneficiază de un nou design, atât în partea frontală cât şi în spate.

Faruri cu halogen, cu indicatori de direcţie integraţi (similari cu cei de pe Carrera GT), stopuri cu LED, noi prize de aer şi noi difuzoare. Dacă la exterior modificările nu sunt vizibile pentru un neiniţiat, partea tehnică „nevăzută” a suferit serioase îmbunătăţiri, în special în ceea ce priveşte motorizările şi platforma tehnică.

Boxsterul primeşte o doză de vitamine, obţinând 255 CP pentru varianta „basic” - cu propulsor de 2,9 litri, în timp ce motorul de 3,4 scoate 310 CP. Versiunea de bază este dotată cu un motor cu şase cilindri, de 2,9 litri care dezvoltă 255 cai putere. Boxter S au în dotare motoare de 3,4 litri, cu şase cilindri.

Motorizările beneficiază de tehnologia de injecţie directă de combustibil şi de transmisia PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe -„dublu ambreiaj”), cu şapte trepte.

Aceasta înlocuieşte cutia de viteze Tiptronic, fiind concepută pentru performanţe mai bune la un consum de carburant mai mic..Inginerii din Stuttgart-Zuffenhausen au modificat şi suspensiile, au montat jante mai mari şi au imbunătăţit performanţele sistemului de direcţie. Porsche Boxster facelift va fi disponibil începând cu luna februarie 2009, la un preţ de aproximativ 41.000 euro.

Cabriolet cadou

Pentru fanii mărcii, scuderia Ferrari a pregătit un cadou cu ocazia celebrării obţinerii celui de-al 16-lea titlu de campioni mondiali la Formula 1. Este vorba de o versiune decapotabilă a modelului F430 Scuderia, denumit „Scuderia Spider” şi este o ediţie limitată a roadsterului celor de la Maranello, mai lejeră cu 80 de kilograme decat F430 Scuderia.

Bijuteria italienilor este animată de un motor V8, de 4,3 litri, ce scoate 510 CP, la 8000 rpm. Transmisia F1 în şase trepte cu padele pe volan este capabilă să schimbe treptele cu o viteză de 60 de milisecunde! Cuplul maxim este de 470 Nm şi este atins la 5250 rpm.

F430 Spider este capabil să accelereze de la 0-100 km/h în doar 3,7 secunde şi să dezvolte o viteză maximă de 315 km/h. Consumul este de 15,7 litri/100 km. Preţul se va situa în jurul valorii de 200.000 de euro.

Galardo LP560-4 Spider

Primele fotografii ale versiunii spider de la Lamborghini au apărut pe intenet încă dinaintea deschiderii oficiale a Salonului de la Los Angeles. Faţă de versiunea hard-top, Lamborghini Gallardo LP560-4 Spider are câteva detalii de cosmetică schimbate, cum ar fi spoilerul frontal, stopurile şi jante din aluminiu cu model diferit.

În rest, Lambroghini-ul fără acoperiş se prezintă, cum era de aşteptat, cu aceleaşi specificaţii tehnice ca şi versiunea cu plafon metalic, 560 CP şi 4 roţi motrice. Motorul este un V10 de 5,2 litri care dezvoltă 560 CP la 8000 rot/ min. „Mecanicii vrăjitori” de la Lamborghni spun că în favoarea senzaţiilor în aer liber nu s-a făcut rabat în ceea ce priveşte sportivitatea.

I-am putea crede pe cuvânt dacă ne gândim că Spiderul atinge viteza maximă de 324 km/h,  atât cu plafonul textil montat, cât şi cu el retractat. Viteza este cuvântul de ordine, căci şi rapiditatea cu care acoperişul dispare este demnă de menţionat: o decapotare completă se realizează în mai puţin de 20 de secunde.

Mustang cu coama în vânt

Nici Ford nu a rămas cu ochii în lacrimi după criza prin care trece şi a dezvăluit la Los Angeles noua versiune a Mustangului, inclusiv versiunea decapotabilă. Modelul este mult îmbunătăţit din toate punctele de vedere şi stabileşte „noi standarde de putere şi de rafinament”, după cum declara Paul Randle, inginerul-şef de la Mustang.

Automobil emblemă pentru industria americană, Mustang va fi disponibil cu motorizări V6 şi V8, dar şi coupe convertible sau cu acoperiş din sticlă, panoramic. Motorul V8, de 4,6 litri, oferă 315 CP. 

Designul mai agresiv este obţinut prin statura mai coborâtă a caroseriei, prin evazarea pasajelor roţilor şi un nou desen al capotei motorului.

Versiunile V6 şi GT au partea frontală cu un relief aparte. Zona posterioară este desenată în unghiuri mai ascuţite şi stopuri noi dotate cu LED-uri precum şi o emblemă proeminentă. Varianta cabrio va fi disponibilă pe piaţă începând cu luna martie a anului 2009.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite