Formula 1 aduce câştiguri mari autorităţilor locale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oraşele care găzduiesc Mari Premii au încasat anul trecut în total 1,52 miliarde de dolari, cheltuind 275 milioane de dolari. Doar patru Mari Premii din Formula 1 nu sunt susţinute din bugetele locale: cele din Brazilia, Marea Britanie, Italia şi SUA.

Deşi presupun investiţii masive, circuitele de Formula 1, fie că sunt amenajate stradal, în oraş, fie că sunt construite în afara localităţilor, aduc anual profituri uriaşe pentru bugetele locale sau centrale. Compania de monitorizare din industria F1, Formula Money, împreună cu ING au realizat primul studiu independent despre viabilitatea financiară a curselor din Campionatul Mondial de Formula 1, ING GP Investment Index.

Conform datelor oferite publicităţii, rentabilitatea investiţiilor a fost de 553% în medie pentru fiecare Mare Premiu. Ţările care găzduiesc etape de F1 au investit anul trecut un total de 275 de milioane de dolari din banii publici în organizarea curselor, care au adus în total la bugetele de stat 1,52 de miliarde de dolari.

Cercetarea se orientează exclusiv asupra fondurilor venite de la bugetele locale sau asupra celor venite de la autorităţile centrale pentru fiecare cursă din 2007, fără a lua în calcul costurile singulare, cum ar fi cele aferente construirii şi îmbunătăţirii circuitelor.

Japonezii, cel mai mare profit

Cea mai ridicată rentabilitate s-a înregistrat la Marele Premiu al Japoniei, unde autorităţile locale din Oyama Town au contribuit cu aproximativ 4 milioane de dolari şi au câştigat aproximativ 70 milioane la bugetul local, având astfel un profit de 1.750%.

În cifre concrete, acest lucru înseamnă că bugetul local obţine 17,5 milioane pentru fiecare milion de dolari investit din bani publici. La mică distanţă se află Monaco, unde statul reprimeşte 1.714% (17,1 milioane de dolari) din subvenţia de 7 milioane.

La celălalt capăt al clasamentului se află Marele Premiu de la Nurburgring, cursă la care autorităţile locale au avut un profit de 167% din banii investiţi în organizarea acestei curse.

Orientul Mijlociu deschide larg punga

Când vine vorba de investiţiile pentru organizarea unei curse de Formula 1, ţările din Orientul Mijlociu şi din Asia nu se zgârcesc în a arunca cu milioanele de dolari. Bahrain ocupă primul loc în ceea ce priveşte investiţiile realizate din bani publici, cu 45 de milioane de dolari pompaţi de către guvern în organizarea cursei, urmat de China care alocă 40 de milioane de dolari pentru Marele Premiu de la Shanghai. La polul opus se află cursele de F1 din Brazilia, Marea Britanie, Italia şi SUA, singurele din anul 2007 care nu au beneficiat de investiţii directe de la bugetele de stat.

Luând în calcul toate cursele, incluzând şi pe cele care nu au primit investiţii din bani publici, media impactului financiar a fost de aproximativ 108 milioane dolari pentru fiecare etapă din Campionat.

“Aceste date constituie veşti foarte bune pentru Formula 1, deoarece indică faptul că profitul investiţiei justifică costurile ridicate ale găzduirii unei curse”, spune Carolina Reid, autor al studiului Formula Money.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite