Costumul masculin revine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Creatoarea Frida Giannini de la Gucci s-a săturat să facă rochiţe pentru fete. În plus, are o pasiune pentru anii ’80. De aceea, altături de alte nume mari din lumea modei, ea a readus în actualitate costumul cu pantaloni.

În colecţiile pentru sezonul acesta, designerii au mers către sacouri strâmte în stil masculin şi pantaloni înguşti, purtaţi cu mâinile băgate adânc în buzunarele de pe şold.

Printre designerii internaţionali care au dat naştere acestei tendinţe se numără Stella McCartney, care a pus întotdeauna în balanţă croitoria cu iz masculin şi feminitatea, scrie „The New York Times“. Alte creatoare, de la Hannah McGibbon (Chloé) la Sonia Rykiel, au reinterpretat la rândul lor ambiguitatea băiat-fată.

Şi unii bărbaţi s-au înscris în mişcarea de reinventare a costumului cu pantalon. La casa Balmain, designerul Christophe Decarnin s-a jucat cu uniforma de soldat şi cu sacourile cu umeri laţi, alăturându-le unor pantaloni din jeans superstrâmţi pentru un look „rock“ sexy.

Muzica şi moda anilor ’80

Creatoarea Frida Giannini de la Gucci este însă cea care a imaginat un stil valabil şi pentru zi, şi pentru seară. Ea a recunoscut că este fidelă caracterului androgin al anilor ’80, atât în modă, cât şi în muzică. „Când aveam 14 ani, muzica era o obsesie: Duran Duran, Spandau Ballet... Iar acum trăiesc cu muzică de dimineaţă până seara”, spune creatoarea de 36 de ani, care deţine o colecţie de 8.000 de discuri de vinil şi care a adus stilul „rock şic“ la Gucci.

Giannini lucrează la casa de modă italiană din 2002 şi a fost designer de accesorii înainte de a deveni director de creaţie. Îmbrăcată cu o rochie tip tunică şi cu jambierele ei preferate, cu părul turtit în jurul feţei poznaşe, ea pare un prototip al clientei care vrea haine moderne pentru a scoate în evidenţă accesoriile create cu măiestrie, de exemplu celebrele genţi Gucci.

Imaginea mărcii nu se învârte însă în jurul creatoarei, susţine Giannini. „Nu-mi place niciodată să mă refer la mine însămi – nu vreau să fiu propria muză“, mărturiseşte ea şi aminteşte printre sursele de inspiraţie femei ca fotografa Lee Miller sau „fashion iconul“ Tina Chow.

ADN-ul Gucci

Femeia puternică, reinventată pentru sezonul primăvară-vară 2009, este un personaj cu forţă, încrezător şi care „are mereu o latură masculină”, spune Giannini. De aici vine aplecarea către croitoria clasică, pe care creatoarea o consideră o parte din „ADN-ul Gucci”.

Cu un discurs de manager despre „valori centrale”, „promovare vizuală” şi „enorma oportunitate de creştere” pe care o vede în accesorii, bijuterii şi pantofi, Frida Giannini se comportă mai mult ca un director de marketing decât ca unul de creaţie.

Dar ea are capacitatea de a acţiona mereu sub impulsul momentului, fie că e vorba de noua campanie de publicitate pe care o realizează la Londra sau de „fetişul” său pentru cizme înalte până la coapse.

Costumul ei „rock şic” cu pantaloni este atât o întoarcere la obsesia pentru anii ’80, cât şi o schimbare subtilă dar binevenită faţă de epoca rochiilor purtate de vedete „Nu-mi pasă de covorul roşu”, spune ea. „În momentul de faţă, mi se pare mult mai interesant ca un star rock să-mi poarte hainele.”

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite