Beat - noul "mic gigant"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu o "figură" de maşină serioasă, exerciţiul de stil al celor de la Chevrolet va înlocui în câţiva ani mutriţa cuminte a Spark-ului. Trax, Groove şi Beat sunt "cei trei muschetari"

Cu o "figură" de maşină serioasă, exerciţiul de stil al celor de la Chevrolet va înlocui în câţiva ani mutriţa cuminte a Spark-ului.

Trax, Groove şi Beat sunt "cei trei muschetari" pe care se bazează Chevrolet în încercarea de a construi noi modele economice. De altfel, subsidiara General Motors cu cea mai largă răspândire pe glob va scoate definitiv din producţie modelul Matiz/Spark peste aproximativ doi ani, când maşina proiectată de Daewoo va intra în istorie.

Pentru a desemna cel mai popular dintre cele trei concepte, Chevrolet a lansat în acest an, pe internet, invitaţia de a vota în favoarea celui mai iubit prototip. Începând din 4 aprilie şi până în 16 noiembrie s-au exprimat peste 1,8 milioane de voturi, cele mai multe fiind atribuite conceptului Beat (877.000 de voturi), în timp ce Groove a obţinut 715.000, iar Trax, peste 272.000. Cele trei concepte au fost desenate în Coreea de Sud, la studioul de design de la Incheon. Tot aici au fost desenate Matizul şi Spark-ul.

Chevy Beat a fost asamblat în India, în timp ce Chevy Groove şi Chevy Trax au fost construite în SUA. Cele trei prototipuri au o platformă comună, cea folosită de actualul Spark. Dintre cele trei, Chevrolet Beat este modelul cel mai sportiv, fiind echipat cu un motor turbo de 1,2 litri pe benzină, cuplat cu o transmisie automată. Obiectivul proiectanţilor a fost tocmai acela de a crea o maşină zveltă, de mici dimensiuni, adaptată traficului aglomerat din marile oraşe şi care, nu în ultimul rând, să consume puţin şi să elimine o cantitate redusă de noxe.

O maşină "verde" la propriu şi la figurat, modernă, un hatch cu două uşi, cu dimensiuni compacte, look tineresc şi "atent" cu buzunarele cumpărătorilor ei. Farurile cu o linie fusiformă, agresivă, ce se prelungesc până la baza montanţilor parbrizului, atrag atenţia mai ales datorită dimensiunilor generoase în raport cu dimensiunile caroseriei. Suprafeţele vitrate ceva mai înguste sporesc senzaţia de robusteţe a caroseriei şi caracterul aerodinamic.

O serie de inovaţii în design sporesc aspectul futurist al maşinii: oglinzile retrovizoare laterale au fost înlocuite cu camere video, bandourile laterale au dispărut, iar mânerele portierelor au fost "mascate" în montanţii de pe mijloc ai caroseriei.

Puntea posterioară a fost "trasă" mult către spate, pentru a mări spaţiul interior. De asemenea, jantele cu cinci spiţe duble au fost realizate dintr-un aliaj uşor cu design modern. În interior, designerii au pariat pe trendul techno ce foloseşte aluminiul, combinaţiile "electrice" de culori şi luminile cu LED-uri.

Forma avangardistă a tabloului de bord iese din tiparele obişnuite, mizând pe asimetrii controlate şi console cu forme ce depăşesc tendinţele actuale de biodesign. Atrage atenţia şi ecranul digital amplasat în partea superioară a centrului volanului.

Producţia va demara probabil în vara anului 2009, maşina urmând a fi comercializată în acelaşi an în peste 90 de ţări. Deocamdată, General Motors nu a decis dacă automobilul va fi comercializat şi pe piaţa nord-americană.

La sondajul pe internet, Beat a fost preferat de cei mai mulţi votanţi. Modelele Groove (stânga) şi Trax au avut şi ele admiratorii lor

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite