Atracţia roşie
0De Revelion, lenjeria roşie aduce noroc, spun superstiţioşii. S-ar putea să aibă dreptate.
Un studiu realizat recent de psihologii de la Universitatea din Rochester, Statele Unite, adaugă culoare unei necunoscute vechi de secole: ce-i atrage pe bărbaţi la femei.
Experimente psihologice au demonstrat că roşul îi determină pe bărbaţi să se simtă mai atraşi de femei, fără măcar să-şi dea seama, informează sciencedaily.com.
De la ocrul roşu folosit în ritualurile antice la cartierele roşii din ziua de azi şi inimioarele purpurii dăruite de Valentine’s Day, nuanţa a fost legată de-a lungul istoriei de pasiunea carnală şi iubirea romantică.
Studiul cercetătorilor americani este însă primul document ştiinţific despre efectele culorii asupra comportamenului în contextul relaţiilor, spune unul dintre autori, profesorul de psihologie Andrew Elliot.
Deşi efectul afrodisiac al roşului poate fi un produs al societăţii, autorii susţin că reacţia bărbaţilor ar putea avea rădăcini biologice mai adânci.
Babuini sau cimpanzei sunt atraşi în mod deosebit de femelele ale căror organe genitale se înroşesc în apropierea ovulaţiei, iar psihologii americani susţin că există o paralelă între reacţia primatelor umane şi celor non-umane la vederea culorii roşii.
„Concluziile noastre confirmă ceea ce multe dintre femei bănuiesc şi susţin de mult – bărbaţii acţionează ca animalele în sfera sexuală. Oricât le-ar plăcea să creadă că răspund femeilor într-un mod atent şi sofisticat, se pare că, într-o anumită măsură, preferinţele şi predilecţiile lor sunt primitive.”
Într-una dintre etapele cercetării, subiecţi au fost întrebaţi cât de atrăgătoare li se pare femeia dintr-o fotografie, a cărei bluză a fost colorată digital în roşu sau în albastru.
Când purta roşu, femeia a fost considerată mai atrăgătoare şi mai dezirabilă din punct de vedere sexual, iar bărbaţii şi-au exprimat într-o mai mare măsură disponibilitatea de a o invita la o petrecere şi de a cheltui sume de bani la întâlnire.
Roşu Valentino
Textilele stacojii nu-i lasă indiferenţi nici pe designerii de modă. Italianul Valentino a făcut din roşu semnătura sa. După 45 de ani de carieră, în care a îmbrăcat celebrităţi ca Lady Diana sau Jackie Kennedy, el s-a retras la începutul acestui an, iar ultima sa prezentare s-a încheiat cu 30 de modele îmbrăcate în rochii identice roşii.
Tot pe cartea roşului mizează şi The American Heart Association, care, de şase ani, dedică o gală caritabilă rochiilor roşii, pentru a atrage atenţia asupra pericolului bolilor cardiovasculare pentru femei.
Fosta primă doamnă Laura Bush, ambasador al asociaţiei, care a participat la penultima gală, a spus că „nimic nu atrage atenţia ca o rochiţă roşie”. La evenimentul din februarie de la New York, celebrităţi ca Liza Minnelli şi Heidi Klum au defilat pe podium în rochii de un roşu aprins, semnate de case de modă celebre.
Red Dress Fashion Show a debutat în octombrie şi la Miami Beach, mai strălucitor ca niciodată, iar veniturile obţinute din vânzarea rochiilor au revenit integral asociaţiei.