Afaceri de milioane

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Afaceri de milioane
Afaceri de milioane

Ligile profesioniste nord-americane domină într-un top al celor mai valoroase entităţi sportive.National Football League (NFL) este o afacere estimată la 4,5 miliarde de dolari, cea mai valoroasă din sportul mondial, în timp ce ligile de baseball şi de baschet o urmează.

Topul realizat recent de revista „SportsPro“, care a ierarhizat cele mai profitabile entităţi sportive din lume, dovedeşte încă o dată că marile afaceri din sportul mondial se fac în Statele Unite. Fotbalul american domină de departe clasamentul, fiind, chiar şi în aceste vremuri de criză, o afacere ultraprofitabilă.

National Football League este estimată la 4,5 miliarde de dolari, iar veniturile generate de liga care guvernează cel mai popular sport din America au atins anul trecut 7 miliarde de dolari.

Dintre aceştia, aproape jumătate din sumă este reprezentată de drepturile de televizare care sunt împărţite între marile reţele de televiziune din SUA. Iar atunci când conduci o asemenea afacere profitabilă îţi permiţi un salariu pe măsură.

11,2 milioane de dolari pe an câştigă Roger Goodell, comisarul NFL, cel care a reuşit să facă o afacere uriaşă dintr-un sport care are cel mai scurt sezon dintre ligile americane, doar 17 săptămâni.Deşi situată la mai bine de 1,5 miliarde în spatele fotbalului american, Major League Baseball îl plăteşte regeşte pe cel care îi conduce destinele.

Salariu-Record pentru un noncompetitor

Bud Selig, 75 de ani, este cel mai bine plătit non-competitor din sportul mondial, primind nu mai puţin de 18,3 milioane de dolari pe an pentru a guverna baseball-ul american. Dar având în vedere că MLB a avut în 2008 venituri de 6,5 miliarde de dolari, Selig îşi merită fiecare penny.

Baschetul ocupă ultimul loc pe podium în acest inedit top, National Basketball Association, condusă de către David Stern, fiind estimată la 2,3 miliarde de dolari. NBA are asigurat un venit de aproape un miliard pe an doar din drepturile de televizare şi are un succes enorm cu programul NBA League Pass, prin care fanii din întreaga lume pot urmări meciurile în direct, pe internet. 

Ferrari, mai valoroasă decât Formula 1

Aflată pe locul şapte în ierarhia revistei „SportsPro“  şi estimată la 1,5 miliarde de dolari, Scuderia Ferrari este mai valoroasă decât însăşi competiţia în care activează, Campionatul Mondial de Formula 1. Astfel nu este deloc surprinzător că ameninţările cu retragerea din Marele Circ ale scuderiei italiene au fost luate foarte în serios de către FIA şi de către deţinătorii drepturilor comerciale.

Tradiţia şi prestigiul mărcii, la care a contribuit enorm în ultimii ani figura lui Michael Schumacher, este ca un magnet pentru sponsori şi generează un profit în jurul a 100 de milioane de dolari pe an doar din vânzarea diverselor produse comerciale care poartă sigla Ferrari.

Legende care au devenit entităţi

Topul realizat de Sports Pro a luat în considerare o caracteristică principală în stabilirea acestei ierarhii: vandabilitatea. Au contat apoi cât de profitabile şi de solvabile sunt aceste entităţi. Printre ligi şi competiţii mondiale şi-au făcut loc şi câteva individualităţi legendare ale sportului.

Acestea şi-au transformat numele într-o entitate în special prin afacerile pe care le rulează. Compania lui Tiger Woods,  care realizează designul unor terenuri de golf sau faimosul brand „Air Jordan” al lui Michael Jordan sunt doar două exemple.

Fotbalul american, baseballul şi baschetul sunt sporturile americane ce aduc cel mai mare profit ligilor care le guvernează

image
image
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite