FOTO - VIDEO Cum a ajuns mierea din Sălaj "vedetă" la Paris

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Produsul a fost lansat în prezenţa ambasadorului României la Paris
Produsul a fost lansat în prezenţa ambasadorului României la Paris

Miere sută la sută naturală. Argint masiv. Artă populară. Sunt ingredientele unui produs exclusivist „made in” Sălaj, lansat luni la cea mai mare expoziţie de alimente din lume, care are loc zilele acestea la Paris, Franţa: SIAL - Global Food Marketplace

Mierea a fost dusă în capitala franceză de Fundaţia AGAPIS, care a deschis într-o comună sălăjeană de pe Valea Barcăului (Valcău de Jos) prima intreprindere socială din judeţ, având ca obiect de activitatea promovarea produselor apicole şi a fructelor uscate obţinute de locuitorii din zonă.
Ideea înfiinţării micii fabrici i-a venit economistului Alin Prunean, director executiv al Fundaţiei AGAPIS, de mai multă vreme, dar momentul a sosit abia anul trecut, când un proiect al fundaţiei a câştigat o finanţare în urma participării la competiţia naţională „Beneficii economice din investiţii sociale“ organizată de către Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Cu banii obţinuţi de acolo, cu ajutor de la un sponsor şi cu sprijinul Primăriei Valcău, care a concesionat spaţiul pentru 49 de ani, făbricuţa a fost pusă pe picioare. Din octombrie 2011, aici se produc mii de pachete dulci, care i-au drumul Capitalei, al Clujului şi Zalăului, unde produsele sunt vândute în magazine naturiste. În ultima perioadă, produsele de la Valcău au avut mare căutare în rândul marilor companii, în special al multinaţionalelor, care au dorit să ofere partenerilor de afaceri şi nu numai coşuri cu astfel de produse.

Produsul a fost lansat în prezenţa ambasadorului României la Paris

CLICK AICI PENTRU A VEDEA IMAGINILE


Când tradiţionalul întâlneşte exoticul


Miere de albine cu chilli. Poate părea un produs exotic, însă pe eticheta lui scrie „produs pe Valea Barcăului“, în făbricuţa din Valcău de Jos, un sat cu 960 de locuitori. Amenajată în fosta clădire a primăriei, făbricuţa cu trei angajaţi ascunde şi alte delicatese, 100 la sută naturale: miere cu polen şi propolis, miere cu nucă şi propolis, miere cu prune uscate, miere cu scorţişoară sau cuişoare, prune uscate umplute cu miez de nucă. Totul ambalat în cutii pe care scrie, cu mândrie locală, „Valea Barcăului“.

„Este o reţetă despre cum micii producători locali ar trebui să se promoveze singuri, despre cum ar trebui să meargă ei direct la beneficiari, nu să aştepte să vină intermediarii la ei. Este, dacă vreţi, o lecţie despre respectul faţă de natură, faţă de sănătate, faţă de calitate“, explică Alin Prunean.
Intreprinzătorul a vrut să meargă şi mai departe cu promovarea produselor de care este atât de mândru şi a pus la cale un proiect ambiţios şi costisitor prin care să facă se se audă de aceste minunăţii ale naturii nu doar în ţară, ci şi în străinătate. Aşa s-a ajuns la produsul exclusivist lansat luni sub denumirea „The Art of DAR”. „Numele vine de la faptul că peste 25 de oameni şi firme s-au implicat şi ne-au ajutat să reuşim. Toată lumea a dat o mână de ajutor, pentru că au fost costuri fantastice”, povesteşte Alin.

 VEZI AICI FILMUL DE PREZENTARE


Costurile se referă la banii cheltuiţi cu filmul de prezentare, realizat după ultimele standarde din cinematografie, film în care apare şi cunoscuta actriţă Maia Morgenstern, dar şi la crearea ambalajului special în care este prezentat produsul. Este vorba despre un recipient din sticlă argintat, realizat manual și înseriat de un cunoscut meşter din Sibiu, o linguriță de argint masiv cu logo-ul zonei, suportul din stejar făcut de un meşter din Cluj şi lustruit cu ceară de albine de o tânără artistă locală. Producătorii promit că pentru fiecare produs vândut se vor planta cinci stejari, care vor purta numele deținătorului.


365 de euro, preţul unui pachet


La un produs atât de elitist, şi preţul este pe măsură. 365 de euro vor trebui să scoată din buzunar cei care vor dori să-l aibă pentru propria desfătare ori pentru a-l oferi cadou. „Ţinta noastră este să vindem 1.001 produse într-un an de zile, în special către segmentul corporate. De aceea suntem azi la Paris. Ne dorim prin asta să susţinem produsele locale şi am găsit, în acest fel, şi formula prin care să susţinem şi meşteşugurile tradiţionale”, explică Prunean.

AFLĂ AICI MAI MULTE DESPRE PRODUS ŞI DESPRE CUM POŢI SĂ-L COMANZI


Produsul a fost lansat luni după-amiază, în prezenţa ambasadorului României în Franţa, Bogdan Mazuru. Împreună cu mierea din Sălaj, a fost lansat, sub aceeaşi marcă, şi gemul preparat după o rețetă specială a Gerdei Gherghiceanu din Viscri, regiunea Târnava Mare.


 Cel mai mare târg alimentar din lume


Evenimentul de la Paris este cel mai important târg din lume rezervat produselor alimentare. Aproximativ 5.700 de firme din 100 de ţări şi-au amenajat standuri în pavilioanele de expoziţie. 50 dintre acestea sunt din România. Printre ele, Fundaţia AGAPIS din Sălaj, cu mierea de pe Valea Barcăului, şi Fundația ADEPT Transilvania, cu cu gemul de la Viscri.


Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite