Zalăul – oraşul cu cele mai scumpe bilete de autobus din regiune

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Locuitorii din Zalău vor plăti, de luna viitoare, 4 lei pentru un bilet cu două călătorii pe maşinile Transurbis, faţă de 3 lei, cât e acum. Asta înseamnă o majorare cu 33 la sută. Şi preţul abonamentelor va creşte cu aproximativ 13 la sută. Ultima majorare a tarifelor pe mijloacele de transport în comun a fost făcută în 2007.

Preţul unui bilet cu două călătorii va fi majorat cu un leu, de la 1 septembrie, ajungând, astfel, de la 3 lei cât este acum, la 4 lei. Societatea Transurbis, operatorul de transport în comun în Zalău, a cerut Primăriei, care subvenţionează cu sume importante, acceptul pentru  mărirea preţului la bilete şi la abonamnete, invocând creşterea TVA de la 19 la 24 la sută, dar şi a costurilor la combustibili şi piese auto. Primăria va aproba solicitarea Transurbis în şedinţa Consiliului Local din această lună, majorarea urmând să fie aplicată de la 1 septembrie.


Au crescut şi cheltuielile


Directorul Transurbis Zalău, Ioan Mureşan, susţine că preţurile la bilete n-au mai fost schimbate din 2007, astfel că se impune o majorare. „De atunci a crescut cu aproape 35 la sută preţul la motorină, iar pe de altă parte, odată cu creşterea TVA, ne-au scăzut şi veniturile. Cred că şi operatorii de transport din alte municipii vor recurge la majorări”, opinează Mureşan.


„Majorările sunt necesare“


„Nu ne face plăcere să aprobăm majorarea tarifelor, dar n-avem ce face. Majorările sunt necesare din cauza creşterii costurilor şi a TVA“, susţine Daniela Coţa, viceprimarul Zalăului. Singurii care nu vor fi afectaţi de creşterea tarifelor pe autobuzele Transurbis sunt cei aproximativ 11.000 de  pensionari din municipiu, care circulă şi acum gratis. „Subvenţia pentru pensionari va rămâne în continuare. Noi oricum asigurăm diferenţa dintre veniturile şi cheltuielile Transurbis, aşa că din aceşti bani putem să venim în sprijinul persoanelor de vârsta a III-a”, explică Daniela Coţa.


În privinţa supremaţiei regionale la tarife pentru transport în comun, viceprimarul Zalăului crede că acelaşi lucru se va petrece, în cel mai scurt timp, şi în municipiile reşedinţă de judeţ din zonă.

Preţ mare la condiţii proaste şi trasee scurte


Zălăuanii nu sunt de acord cu majorarea pe care o consideră nu numai inoportună, ci şi exagerată. „E un preţ exagerat, din start. Creşterea ar trebui să se facă treptat, ar trebui reintroduse pe fiecare autobuz, să taxeze în funcţie de câte staţii mergi. A mai fost aşa pe vremuri. Nu e firesc să plăteşti doi lei pentru că mergi o staţie. În plus, autobuzele sunt la fel ca demult, unele chiar foarte incomode”.


Chiar dacă, cel puţin deocamdată, nu o afectează în mod direct, nici Mate Ana, 57 de ani, pensionară, nu se vede cu ochi buni această majorare „Nu sunt de acord cu o asemenea creştere a preţului, deşi eu sunt pensionară şi nu trebuie să plătesc. Deocamdată. Pe viitor nu ştim ce va fi, ce se va mai întâmpla cu pensionarii. 4 lei e mult pentru Zalău”.


Nici Alexandru Tihoan, 30 de ani, angajat al Jandarmeriei Sălaj, nu este mai îngăduitor vizavi de această măsură: „Ce trasee sunt în Zalău pentru un asemenea preţ? Că mergi 50-100 de metri şi te opreşti din nou. Problema n-ar fi, totuşi, că se scumpeşte, dar condiţiile sunt proaste, deoarece autobuzele sunt cam vechi”.




Cât costă un bilet cu o călătorie în vecini



Cluj Napoca –  1,75 lei
Baia Mare – 1,75 lei
Oradea –  1,75  lei
Bistriţa Năsăud – 1,75 lei
Satu Mare – 1.9 lei



Cifră – 40 de miliarde este subvenţia acordată în 2010 de Primăria Zalău Transurbisului.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite