Zalău: „Autostradă“ pentru privilegiaţi, hârtoape pentru ceilalţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cartierul în care locuiesc doar câteva familii are şosea largă, apă şi canalizare. Plus livada din jur
Cartierul în care locuiesc doar câteva familii are şosea largă, apă şi canalizare. Plus livada din jur

O adevărată reţea de drumuri, care i-a costat pe contribuabilii din Zalău 1,24 milioane de lei, a fost construită într-o zonă rezidenţială, în care sunt 57 locuinţe. Mai mulţi locuitori din Zalău se plâng că autorităţile locale investesc în zonele locuite de „mărimi” ale judeţului, în detrimentul străzilor lor.

La o margine de Zalău, în zona livezii Meseş, este în curs de dezvoltare un cartier rezidenţial care ar putea concura cu orice zonă de locuit din Occident. Şi asta pentru că, pe lângă vilele arătoase şi scumpe, multe în curs de construcţie, s-a dezvoltat o infrastructură de invidiat, într-un timp record: apă, canalizare şi o reţea de drumuri care arată ca nişte autostrăzi.

Acesta este, însă, şi motivul pentru care mai mulţi locuitori ai Zalăului, dar din alte cartiere ale oraşului, se plâng de faptul că în zonele lor nu numai că drumurile sunt proaste, dar că nu există nici canalizare.

Toţi argumentează că în zona livezii Meseş, vilele sau terenurile pe care se vor construi le-ar aparţine, în majoritate, unor persoane influente ale judeţului Sălaj.

„Noi n-avem nici canalizare“

„Stăm pe strada Crasnei de 15 ani. Drumul e destul de rău şi n-avem nici canalizare. Văd că acuma se face, dar zeci de ani sutele de locuitori de pe această stradă n-au avut canalizare. Sigur că e bine că se lucrează, însă mi se pare nedrept ca, într-un cartier care nici măcar nu e finalizat, unde nu locuiesc decât câteva familii, să se investească atâţia bani, în timp ce pe o stradă istorică, aşa cum e strada Crasnei să nu se realizeze un lucru strict necesar decât în ceasul al doisprezecelea“,  a reclamat un rezident al străzii 22 decembrie 1989 (strada Crasnei).

Realizările lui Căpîlnaşiu


Primarul municipiului Zalău, Radu Căpîlnaşiu, afirmă că dezvoltarea zonei respective a fost finanţată din bugetul local, pentru că extinderea cartierelor nu se poate finanţa prin proiecte.

El recunoaşte că a avut discuţii cu mai mulţi locuitori din cauza drumului din livada Meseş. „Peste tot am avut discuţii legate de acest cartier. Dar de ce să ne uităm tot timpul în curtea vecinului? Dorinţa noastră a fost de a realiza ceva modern, ca în alte părţi, să vedem şi noi ceva normal“, susţine primarul, adăugând că toată lumea ştie că volumul de investiţii care s-a făcut în acest an de criză e extraordinar.

„Nu s-a făcut de 20 de ani ceea ce se face în Zalău în ultimii doi ani: şoseaua de centură, cartiere noi, blocurile ANL, acoperirea Văii Zalăului şi altele. Uneori am fost acuzaţi că se blochează oraşul din cauza numeroaselor şantiere deschise peste tot“, a mai spus Căpîlnaşiu.

Primarul mai susţine că şi în alte cartiere ale oraşului, cum ar fi Grădina Poporului şi Grădina Onului, locuiesc „persoane influente”, însă nu li s-a făcut nici o favoare. De asemenea, pentru strada Crasnei proiectul de finanţare a fost depus de trei ani. „Ce să fac dacă acţiunile nu merg de pe o zi pe alta? Acolo n-a fost niciodată canalizare, este o problemă că acuma se face? Pe strada respectivă şi în alte zone există dificultăţi legate de spaţiul insuficient pentru dezvoltarea infrastructurii“, a mai declarat Radu Căpâlnaşiu.

Finanţare de la bugetul local

Potrivit informaţiilor primite de la biroul de presă al Primăriei Zalău, reţeaua de drumuri din livada Meseş a costat 1.242.800 lei şi a fost finanţată din bugetul local. Ea deserveşte deocamdată 57 de locuinţe, acesta fiind numărul de autorizaţii de construcţie eliberate până acum.

Zalău



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite