Probleme la reabilitarea DN 1C: proiectantul a... uitat să prevadă canal colector şi trotuare pentru pietoni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările ar trebui să fie gata la începutul anului 2013
Lucrările ar trebui să fie gata la începutul anului 2013

Primarii şi localnicii din comunele Ileanda şi Gîlgău, traversate de DN 1C, aflat în plin proces de modernizare, sunt nemulţumiţi de lucrările în execuţie şi cer Ministerului Dezvoltării lor găsirea urgentă a unor soluţii tehnice şi financiare.

Potrivit primarului comunei Ileanda, Petru Satmari, problema cea mai mare în cele două comune este faptul că proiectantul, firma IPTANA din Bucureşti, nu a prevăzut în proiectul tehnic canal de scurgere pe partea stângă a drumului (pe sensul de mers dinspre Cluj spre Baia Mare). În aceste condiţii, toate apele pluviale se scurg în curţile locuitorilor din zonă. "Problema e că este şi o zonă cu un anumit specific din punct de vedere meteorologic. Am avut zile în care s-au înregistrat cantităţi de precipitaţii de 80 - 100 de litri pe metrul pătrat, în numai 20 de minute", justifică primarul necesitatea stringentă a unui astfel de canal colector.

Primarul spune că, tot dintr-o scăpare de proiectare, nu a fost prevăzută o alee pietonală prin localităţile traversate de acest drum, ceea ce îi obligă pe pietoni să circule pe carosabil. "Acum încă mai e cum e, pentru că se circulă mai încet din cauza limitărilor de viteză, dar vă daţi seama cum va fi când se încheie lucrările", spune Satmari.

Toate aceste probleme au ajuns şi la urechile prefectului Filonaş Chiş, care s-a dus ieri în zonă pentru a se întâlni cu cei implicaţi - de la primari şi cetăţeni, la reprezentanţii constructorului, ai proiectantului şi ai beneficiarului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. În urma întâlnirii, s-a încheiat un protocol cu soluţii tehnice, care va fi înaintat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru aprobare şi suplimentări de fonduri.

Proiectul de reabilitare a DN 1 C Dej - Baia Mare are o valoare de 240.935.966 de lei, bani asiguraţi din fonduri europene şi de Guvernul României. Sectorul de drum în lucru are o lungime de 86,49 de kilometri, din care 32,5 sunt în Sălaj. Lucrările au început în 2011 şi urmează să fie gata, conform proiectului, la începutul anului viitor. Titularul proiectului este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, iar de execuţie de ocupă firma FCC Construccion SA din Barcelona, Spania.


Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite