Primăriile din Sălaj nu dau oameni afară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ordonanţa care a băgat spaima în angajaţii din primării nu va produce prea mari efecte în Sălaj. Primarii spun că nu numai că nu vor face disponibilizări ci, din contră, că ar trebui făcute angajări.

Ordonanţa dată de Guvern săptămâna trecută, prin care sunt stabilite noile grile de personal în administraţia publică, nu va aduce mari modificări în organigrama primăriilor din Sălaj. Cei mai mulţi dintre primarii judeţului susţin că au chiar mai puţini angajaţi decât numărul maxim prevăzut de ordonanţă, iar primăriile care au un excedent s-au gândit deja la soluţii pentru a ieşi de sub incidenţa actului emis de Guvern.


Primăria Zalău se scapă de ADP


La Zalău, spre exemplu, lucrează acum 594 de angajaţi, iar după aplicarea ordonanţei, numărul acestora ar trebui să scadă la 482. Primarul Radu Căpîlnaşiu spune, însă, că nu va trebui să dea oameni afară, pentru că există soluţia de a scoate Direcţia de Administrare a Domeniului Public (DADP) în afara Primăriei. Asta înseamnă automat 280 de angajaţi în minus.

Căpîlnaşiu mai precizează că acelaşi lucru se va întâmpla şi cu cei 44 de angajaţi de la Serviciul de Termoficare, astfel că municipalitatea va rămâne, după aceste artificii făcute deja de alte primării din ţară, cu puţin peste trei sute de angajaţi, adică sub cifra stabilită de Guvern. „Primăria o să fie chiar cel mai mare angajator“, apreciează Căpîlnaşiu. „De altfel, nici dacă am fi avut prea mulţi angajaţi, n-ar fi trebuit să-i dăm afară, pentru că pleacă ei singuri în momentul în care rămân cu un salariu de 500 de lei. Deja am pierdut zece oameni în acest fel“, explică primarul din Zalău.


Radu Căpîlnaşiu spune că reduceri de personal vor exista, totuşi, la Poliţia Comunitară, structură uşor supradimensionată, o cifră exactă a disponibilizărilor urmând să fie comunicată la sfârşitul acestei săptămâni.


La Şimleu şi Jibou ar trebui făcute angajări


 Şi la Şimleu Silvaniei s-ar impune mai degrabă angajări decât disponibilizări – declară primarul Septimiu Ţurcaş. Aici sunt încadrate, acum, 89 de persoane, iar conform ordonanţei, primăria ar putea să funcţioneze cu 124 de angajaţi.


Cam aceeaşi este situaţia şi la Jibou, unde potrivit primarului Eugen Bălănean sunt 93 de angajaţi, faţă de 110 permişi de noua organigramă. Şi la Cehu Silvaniei este deficit de personal, fiind încadrate în prezent 53 de persoane, în condiţiile în care noua ordonanţă permite ca, raportat la populaţia oraşului, în primărie să lucreze 75 de angajaţi.


Probleme pentru primăriile comunelor mari


Probleme ar putea avea primăriile din comunele mari, în special cele care au reţele de apă şi canalizare, ai căror angajaţi sunt pe statul de plată al primăriei. Este şi cazul Primăriei Sărmăşag, unde, potrivit primarului Dombi Attila, lucrează 74 de persoane, faţă de 47 cât prevede ordonanţa. Dombi spune că a luat legătura cu Compania de Apă Someş – Sucursala Sălaj, pentru a prelua cei 11 muncitori care se ocupă de întreţinerea reţelelor, celelalte posturi urmând să fie reduse din servicii de care nu este cea mai mare nevoie, cum sunt oamenii de serviciu de la căminele culturale din satele comunei.


Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite