Pe autostradă de la Budapesta, prin Zalău, spre Ucraina. Realism sau utopie?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi după opt ani de la începutul lucrărilor de construcţie a Autostrăzii Transilvania s-au făcut doar puţin peste 60 de kilometri din ea, guvernanţii fac deja planuri cum să facă din controversata arteră de circulaţie un element dintr-o reţea europeană, care să lege continentul şi de la vest la est.

Potrivit unor declaraţii făcute joi de ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, citat de reporterul "Adevărul", tronsonul Borş - Zalău - Câmpia Turzii - Târgu Mureş ar urma să se continue nu doar spre Braşov, ci şi spre Iaşi, iar mai apoi spre Ungheni. "Prin introducerea secţiunii rutiere Borş – Zalău – Câmpia Turzii – Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni în reţeaua centrală europeană, „vom avea o rută care scurtează conexiunea Est-Vest cu 300 kilometri“, a declarat astăzi, la Bruxelles, ministrul român al Transporturilor, Alexandru Nazare. Noul drum „conectează Budapesta cu Moldova şi cu Sudul Ucrainei şi va fi prima autostradă care va deservi nordul României“.

De asemenea, tronsonul de autostradă va conecta jumătate din România la Piaţa Unică şi nu în ultimul rând va acoperi nevoile traficului proiectat, a arătat Nazare, care a avut o întâlnire la Bruxelles cu vicepreşedintele Comisiei Europene şi comisar european pentru Transport - Siim Kallas.

Autostrada Transilvania va traversa judetul Sălaj pe o lungime de 81,4 kilometri, pe teritoriul administrativ al comunelor Marca, Ip, Nuşfalău, Boghiş, Crasna, Meseşenii de Jos, Românaşi, Treznea, Sânmihaiu Almaşului şi Zimbor, respectiv al municipiului Zalău. Până acum nu s-a construit nici măcar un metru de autostradă în Sălaj. Singurii paşi făcuţi în acest sens sunt demersurile de expropriere a terenurilor, aflate în diverse stadii în comunele Ip, Crasna, Boghiş, Nuşfalău şi Marca, şi lucrările de descărcare de sarcină arheologică, efectuate de specialişti în zona Marca - Porţ.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite