Modificare: evaluările de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, doar în centre pilot. Vezi în ce şcoli se vor da aceste evaluări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce la începutul anului se anunţase că, începând de anul acesta, elevii din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine, în luna mai 2012, evaluări naţionale, zilele trecute Ministerul Educaţiei s-a răzgândit şi s-a decis să organizeze aceste evaluări doar în centre pilot. În Sălaj au fost stabilite câte două şcoli, diferite pentru fiecare dintre cele trei nivele de studiu.

Astfel, evaluările la clasa a II-a vor avea loc în 86 de unităţi de învăţământ din toată ţara, în Sălaj fiind alese pentru acest „experiment” Şcoala Gimnazială Borla şi Şcoala „Corneliu Coposu” Zalău. La clasa a IV-a au fost alese 136 de şcoli – din Sălaj Şcoala „Lucian Blaga” Jibou şi Şcoala Gimnazială Ip – iar la clasa a VI-a 86 de unităţi (Şcoala Maghiară din Cehu Silvaniei şi Grupul Şcolar „Liviu Rebreanu” Hida, în judeţul nostru”.
Evaluările vor avea loc în perioada 9 – 23 mai. Modelele de subiecte ar fi trebuit afişate pe site-ul ministerului până în 30 noiembrie 2011, dar acest lucru nu s-a întâmplat nici până astăzi.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţiei,  la clasa a II-a, subiectele vor conţine două secţiuni: prima vizează competențele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competențe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/ tutorilor legal instituiți asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă, pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.

 Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare și preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite