Prefectul reclamă lucrări de mântuială pe drumul Zalău - Aleşd

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prefectul a făcut ieri o vizită în teren (foto - Instituţia Prefectului)
Prefectul a făcut ieri o vizită în teren (foto - Instituţia Prefectului)

La numai câteva luni de la demararea lucrărilor pe DN 1H Zalău - Aleşd, pe porţiunile de drum făcute au apărut deja crăpături. Ele au fost observate ieri, de prefectul Alexandru Vegh, care a făcut o vizită în teren, dar au mai fost sesizate constructorului şi de consultantul lucrării.

„După ce am văzut pe teren, nu sunt foarte mulţumit de modul în care se derulează lucrările. Îmi exprim rezerve faţă de calitatea materialelor folosite de firmele subcontractoare, dar şi de felul în care se lucrează. În plus, subcontractările repetate pot diminua bugetul alocat achiziţiei de materiale şi utilajelor, cu efect asupra calităţii finale a lucrării. Pentru firmele subcontractoare nu există garanţia respectării condiţiilor stabilite în caietul de sarcini şi asumate de firma care a câştigat licitaţia, începând de la personalul angajat şi până la utilajele folosite, fapt ce poate duce, din păcate, la apariţia de accidente de muncă, precum cel petrecut luni, la Nuşfalău”, precizează Vegh Alexandru.

Probleme ştiute de toţi, nerezolvate încă de nimeni

Şeful Secţiei de Drumuri şi Poduri Sălaj, Mircea Crişan, spune că şi el a constatat nereguli în calitatea lucrărilor pe tronsonul respectiv. "Le-am făcut şi eu observaţii verbale. Asta este, însă, treaba consultantului", precizează el.

Contactat de reporterul Adevărul de Seară, Gheorghe Roşu, inginerul rezident al firmei Primacons Bucureşti, care a câştigat licitaţia pentru serviciile de consultanţă ale proiectului, ne-a conformat şi el existenţa acestor probleme. "Domnul prefect are dreptate. Materialele folosite - mă refer aici la balastul stabilizat - se comportă într-un fel în laborator şi în alt fel în teren. Trebuia încă de la început ca firma constructoare să înceapă lucrul pe o pistă experimentală. Nu a făcut-o iar acum au apărut deja fisuri în drum", explică inginerul. Şi el susţine că a sesizat firma în cauză (asocierea dintre Spedition UMB şi Tehnostrade) despre aceste nereguli şi promite ca "pe parcursul lunii viitoare să nu se mai întâmple".

Lucrările deteriorate de calitatea proastă a materialului folosit vor fi refăcute fără a fi afectat bugetul proiectului - susţine consultantul.


Reabilitarea drumului naţional 1H, Zalău-Aleşd se realizează cu finanţare nerambursabilă FEDR, în valoarea totală de 196.868,27 mii lei (din care împrumut FEDR 69,25% - 136.3331,27 mii lei şi Guvernul Romaniei 30,75% - 60.536,99 mii lei), pentru o lungime totală de drum de 69,334 kilometri, împărţiţi în două loturi (Aleşd – Zalău, Lot 1: km 0+000 – 26+510, lungime 26.510 km, respectiv Aleşd – Zalău, Lot 2: km 26+510 – 69+334, lungime 42.824 km). Pentru primul lot, contractul de execuţie, în valoare de aporximativ 89 de milioane de lei, a fost câştigat de asocierea de firme OHL ZH - Peyber Hispanica - Societatea de Întreţienre şi Reparaţii Drumuri Timişoara, iar pentru cel de-al doilea, de asocierea dintre Spedition UMB şi Tehnostrade. Contractul de execuţie s-a semnat în anul 2011, termenul de finalizarea fiind luna mai, 2013.   

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite