În Zalău, BCR devansează Volksbank la reclamaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Volksbank a fost „detronată“ de BCR din fotoliul de lider al clasamentului celor mai reclamate instituţii bancare din Zalău. Dacă până acum împotriva Volksbank se îndreptau 80 la sută din totalul reclamaţiilor la adresa băncilor înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj, săptămâna aceasta din 39 de sesizări, 23 provin de la clienţi BCR.

Clienţii sunt nemulţumiţi în principal de faptul că în actul adiţional impus de bancă pentru alinierea la Ordonanţa 50/2010 se prevede că unul dintre comisioanele care trebuie eliminate, cel de urmărire riscuri, nu este scos, ci se însumează cu cel de administrare.

„Scrie textual în actul adiţional că acest comision de urmărire a riscurilor se comasează la cel de administrare“, spune una dintre clientele băncii, care a refuzat să semneze, în aceste condiţii, actul adiţional şi a notificat banca în acest sens. Clienta, care a dorit să-şi păstreze anonimatul, susţine că deşi a invocat în faţa reprezentanţilor băncii că, potrivit ordonanţei, valoarea unui comision nu poate fi majorată, aceştia i-au răspuns că „această ordonanţă nu prevede nicio reducere a costurilor creditelor, ci doar o aliniere“.

Clienta a reclamat şi faptul că pentru a nu i se scădea dobânda la creditul pe care îl are, banca i-a majorat DAE (dobânda anuală efectivă) cu 0,50 de procente.

Reprezentanţii Sucursalei BCR Zalău au refuzat să comenteze pe marginea acestor nemulţumiri şi au precizat că se vor abţine de la orice declaraţie până la încheierea discuţiilor din jurul acestei ordonanţe.

Se încalcă două articole din ordonanţă

Claudiu Silaghi, directorul adjunct a Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, spune că săptămâna aceasta, ultima în care se mai puteau semna actele adiţionale la contractele de credit, instituţia pe care o conduce a fost, pur şi simplu, asaltată de reclamaţii primite de la clienţii băncilor.

„23 dintre ele sunt de la clienţii unei singure bănci, care ne sesizează faptul că banca îşi păstrează comisionul de risc, doar că îl comasasează cu cel de administrare“, explică Silaghi. El spune că această comasare este ilegală: „Se încalcă atât articolul 36 din ordonanţă, care spune că acest comision nu are voie să existe, cât şi articolul 35, care interzice majorarea unui comision fără acordul clientului“.

Alte controale

Potrivit directorului CJPC, alte două instituţii bancare din Zalău nici măcar nu au eliberat clienţilor actele adiţionale. „Refuză eliberarea lor, pe motiv că nu le-ar avea, şi spun că actele le vor fi trimise clienţilor acasă“, explică el. Toate aceste nereguli vor fi verificate în perioada următoare de comisarii CJPC prin alte controale, care se adaugă la cele făcute în ultimele săptămâni şi care s-au lăsat cu amenzi de peste 100.000 de lei.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite