Gara din Zalău - în reparaţii capitale. Investiţii de peste şase milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Valoarea totală a contractului este de 26,8 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 6,3 milioane de euro –fără TVA
Valoarea totală a contractului este de 26,8 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 6,3 milioane de euro –fără TVA

În perioada imediat următoare Gara CF Zalău va intra în reparaţii capitale. Zilele trecute a fost semnat contractul de execuţie al lucrărilor de reabilitare şi modernizare cu firmele care au câştigat licitaţia internaţională. Valoarea investiţiilor? 6, 3 milioane de euro.

Pe data de 7 februarie 2012 s-a semnat contractul de modernizare a staţiei CF Zalău, contract atribuit prin licitaţie deschisă internaţională asocierii de firme Asocierea Sociedad Anonima - De Obras Y Servicios - Copasa - SC Labracom Construct SRL Oradea. Valoarea totală a acestui contract este de 26,8 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 6,3 milioane de euro – fără TVA. Perioada de execuţie a lucrărilor este de un an şi cinci luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă perioada de garanţie de doi ani, după finalizarea lucrărilor.

Proiectul de modernizare - de pe vremea guvernului liberal

După cum a  precizat într-un comunicat de presă, deputatul PNL Sălaj Mirel Taloş, proiectul de reabilitare şi modernizare a fost realizat încă de pe vremea guvernării Tăriceanu, contractul de finanţare fiind semnat în la finalul anului 2008 de Ministrul Transporturilor de la acea vreme, în ultimele zile ale guvernului liberal.  „Am făcut atunci demersuri pentru implicarea Ministerului Transporturilor în reabilitarea gării, care a fost în final inclusă într-un număr de 16 staţii de cale ferată care urmau sa fie reabilitate cu finanţare asigurată de Comisia Europeană, în proporţie de 70 la sută şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat, în proporţie de 30 la sută. Contractul de finantare a fost semnat în decembrie 2008 de Ministrul Transporturilor Ludovic Orban, în ultimele zile ale guvernului liberal”, precizează deputatul liberal. Planul iniţial era ca în perioada  2009 - mai 2010 să aibă loc proiectarea, mai-decembrie 2010 atribuirea lucrării şi în perioada  2011-2012 să fie executate lucrările. „Acest plan a fost regarantat de ministrul Radu Berceanu într-o interpelare pe care i-am adresat-o în 2010, dar lucrurile nu au mers în ritmul planificat. La o interpelare adresată în noiembrie 2011 Anca Boagiu a răspuns că procedura de atribuire a lucrării s-a prelungit din cauza contestaţiilor”, precizează Taloş.
În final, lucrările de modernizare şi reabilitare a Gării CF Zalău vor fi realizate cu o întârziere de aproximativ un an.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite