Bancă din Zalău amendată pentru comisioane ilegale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

OPC a aplicat o amendă de 20.000 de lei unei bănci, care încasa comision de risc, cu toate că acesta a fost eliminat prin Ordonanţa 50. Un număr de 33 de sălăjeni au reclamat la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului practicile abuzive ale sucursalei bancare.

Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (OPC) Sălaj a amendat astăzi sucursala unei bănci din Zalău, după ce 33 de clienţi au reclamat încasarea ilegală a comisionului de risc, dar şi faptul că instituţia nu şi-a aliniat dobânzile la EURIBOR sau ROBOR, aşa cum prevede Ordonanţa 50 din 2010, intrată în vigoare în 21 iunie. Pe lângă amendă, banca s-a ales şi cu un proces pentru clauze contractuale abuzive, spune Claudiu Silaghi, directorul adjunct al OPC Sălaj. „Pentru nerespectarea Ordonanţei 50 am aplicat amenda de 20.000 de lei, dar pentru clauzele abuzive mergem direct în instanţă, pentru că numai instanţa poate decide dacă acesta clauze contractuale sunt abuzive sau nu“, explică el. Directorul OPC susţine că una dintre prevederile pe care le consideră abuzive este cea potrivit căreia banca îşi rezervă dreptul de a modifica unilateral comisioanele sau dobânzile din contractul de credit.


Comisioane restituite


Pe lângă sancţiunea cu amenda, prin procesul verbal de constatare a contravenţiei, OPC a dispus băncii restituirea către clienţi a comisioanelor încasate ilegal de la intrarea în vigoare a ordonanţei. „La creditele mai mari acest comision de risc poate să ajungă chiar la câteva sute de lei pe lună. Nu ştim încă exact despre ce sume este vorba în cazul clienţilor care au făcut reclamaţiile. Îi aşteptăm să ne aducă chitanţele“, precizează Silaghi.


Cu toate că banca amendată astăzi a fost ţinta majorităţii reclamaţiilor primite de OPC, aceasta nu este singura instituţie financiară cu probleme. Alte trei bănci sunt vizate de şapte reclamaţii. Acestea vor fi verificate şi soluţionate în cursul acestei săptămâni.


Contractul de credit poate fi studiat acasă


Pentru a se pune la adăpost de abuzurile băncilor, clienţii sunt sfătuiţi ca la încheierea unui nou contract de credit să ceară formularul standard la nivel european, unde sunt prevăzute absolut toate costurile creditului. „Instituţiile bancare sunt obligate să ofere clienţilor aceste formulare, iar clienţii se pot folosi de ele pentru a putea compara mai uşor ofertele diferitelor bănci“, explică Silaghi. Directorul OPC mai avertizează că banca este obligată să prezinte contractul de credit, completat integral, cu cel cel puţin 15 zile înainte de semnarea lui, astfel încât clientul să îl poată lua acasă pentru a-l studia în amănunt.

Cifră:
40 de sălăjeni au reclamat băncile la OPC. 33 sunt clienţi ai băncii amendate


Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite