Vaslui Ce trebuie să faci ca să obţii cartea de identitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Termenul de valabilitate al cărţii de identitate este, conform reprezentanţilor Serviciului Comunitar de Evidenţă a Populaţiei, de patru ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani, de şapte ani pentru persoanele între 18 şi 25 de ani şi de zece ani, după împlinirea vârstei de 25 de ani. Persoanele care au trecut de 55 de ani nu mai trebuie să îşi schimbe actul de identitate.


Cererea pentru eliberarea buletinului se depune personal, iar cartea de identitate se eliberează doar titularilor.


În cazul în care solicitantul nu se află în ţară, actul va fi ridicat de către un mandatar care va prezenta o procură specială pe care trebuie să fie aplicată fotografia titularului, autentificată de misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din statul în care se află solicitantul. O carte nouă de identitate poate fi eliberată la cerere în cazul în care termenul de valabilitate al actului ce urmează să fie înlocuit a expirat, dacă solicitantul îşi schimbă domiciliul, dacă se modifică denumirea şi rangul străzii sau al localităţii de domiciliu ori în cazul în care actul este deteriorat sau pierdut.


Faceţi cerere cu 15 zile înainte de expirare


De asemenea, buletinul mai trebuie schimbat şi atunci când fotografia nu mai corespunde cu fizionomia titularului, în cazul atribuirii unui nou cod numeric personal, în cazul anulării actului de identitate sau în cazul realizării unei schimbări de sex.


În cazul expirării termenului de valabilitate a actului de identitate, vasluienii se pot prezenta la Serviciul Comunitar de Evidenţă a Populaţiei la care sunt arondaţi cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile, pentru a solicita eliberarea unui buletin nou. Nerespectarea acestor prevederi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 40 şi 80 de lei, fără posibilitatea achitării în 48 de ore a jumătate din minimul sumei prevăzute.


1.100 de tineri de 14 ani nu au buletine


Pentru eliberarea primului act de identitate sunt necesare cererea, certificatul de naştere al minorului, actul de identitate al unuia dintre părinţi, certificatul de căsătorie al părinţilor şi o copie xerox şi originalul documentului cu care părintele face dovada adresei de domiciliu. În cazul expirării valabilităţii actului de identitate, cererii tip trebuie să i se ataşeze actul de identitate vechi, certificatul de naştere, în original şi copie xerox, şi documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu. De asemenea, dacă solicitantul a avut carte de identitate, va preda şi cartea de alegător.


La Vaslui, peste 1.100 de minori care au împlinit vârsta de 14 ani până la această dată nu au reuşit să-şi facă acte. La aceştia se mai adaugă alţi 2.400 de tineri din judeţ, rămaşi fără acte de identitate din anii trecuţi.


„Odată ce copilul a împlinit 14 ani, se ştie că are nevoie de carte de identitate. Are nevoie de acest document la examene. Consider că e neglijenţă“, a spus comisar şef Dorina Rădăşanu, director Serviciului Comunitar de Evidenţă a Populaţiei Vaslui.


Aceasta a mai adăugat că, în prezent, în evidenţele instituţiei se regăsesc şi peste 14.000 de vasluieni care au actele de identitate expirate.

___________

Programul de funcţionare
Ghişeele sunt deschise de luni până vineri între orele 8.00-16.00;
Audienţele se ţin marţi între orele 10.00 şi 12.00, dar şi joi, între orele 14.00 şi 16.00;
Adresa instituţiei: strada Ştefan cel Mare, numărul 70, Vaslui;
Telefon/Fax: 0235.310.116 sau 0235.310.117;
E-mail: spcjep@cjvs.ro.

Vaslui



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite