Managementul privat la Spitalul Judeţean Mehedinţi funcţionează: au scăzut datoriile şi a crescut calitatea actului medical

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Datorită unui management performant, Spitalul Judeţean de Urgenţe din Drobeta Turnu Severin a reuşit îmbunătăţirea serviciilor oferite şi eficientizarea costurilor, dar şi creşterea calităţii actului medical.

Ceea ce la un moment dat părea imposibil, a reuşit să facă firma pri­vată Tetraedru, care a preluat, la începutul anului 2011, mana­gementul privat al spitalului: a scăzut datoriile. Aceste datorii uriaşe veneau din urmă ca un bumerang şi creş­teau de la lună la lună. După tre­cerea spitalului în tutela ad­ministraţiei judeţene, con­ducerea Consiliului Jude­ţean Mehedinţi a decis însă ca în cazul Spitalului Judetean de Urgenţă Drobeta-Turnu-Se­verin, managementul să fie asi­gurat de către o persoană juri­dică. În ur­ma unei licitaţii prin portalul pu­blic de achiziţii, com­pania Te­traedru a preluat ma­nagemen­tul, unitatea medicală me­hedin­ţea­nă devenind astfel prima din ţară care a avut un management privat.

 „Am avut permanent în vedere scăderea arieratelor spitalului, acestea fiind la nivelul anului 2010 de 5.459.432, din care cu termen depăşit 2.118.669, la finalul anului 2011 ajungând la 3.336.328, din care cu termen depăşit 1.575.123, în cursul anului 2012 păstrând aceaşi trend descendent", a declarat dr. Nicoleta Manu, managerul spitalului judeţean. Potrivit unui bilanţ al activităţii, aferent perioadei 21 ianuarie 2011 - 30 septembrie 2012, Spitalul Judeţean de Urgenţă Drobeta Turnu Severin a funcţionat cu un număr de 1.147 de paturi, rata de utilizare  acestora crescând de la 81 la sută în anul 2010 la 85 la sută în anul 2012. Cheltuielile legate cu asigurarea medicamentelor uzuale necesare tratamentului pacienţilor internaţi au crescut de la aproximativ 250.000 ron la 500.000 ron pe lună, ceea ce a condus la înlăturarea practicii de cumpărare a acestora de către pacienţi în timpul internării. De asemenea, cheltuielile cu materiale sanitare pentru pacienţii internaţi au crescut de la 40.000 ron în anul 2010 la 150.000 ron pe lună.

„Scăderea cheltuielilor cu materiale sanitare nu a fost aşa simplu de făcut, în sensul că aveam bani disponibili şi pur şi simlu ne-am apucat să cumpărăm medicamente şi materiale sanitare şi ne-au felicitat furnizorii. La momentul respectiv sumele nu erau disponibile, am reuşit creşterea acestor sume lunare prin renegocierea contractelor cu furnizorii de medicamente, prin creşterea contractelor pe care le-am avut cu Casa şi cu DSP-ul şi prin reducerea cheltuielilor logistice de funcţionare a spitalului şi, nu în ultimul rând, prin sponsorizări", a declarat Dorel Dumitraş, directorul general al companiei Tetraedru.

Un capitol important a constatat în îmbunătăţirea asistenţei medicale. Astfel, au fost angajaţi medici specialişti şi rezidenţi în ultimul an în specialităţi deficitare: pediatrie, chirugie toracică, neurologie, cardiologie şi chirurgie generală. Şi în privinţa dotărilor, spitalul a reuşit performanţa să achiziţioneze un ecograf performant, destinat cu precădere investigaţiilor necesare stabilirii diagnosticului pacienţilor cu afecţiuni urologice, ştiut fiind faptul că zona Mehedinţiului este zona cu patologie specifică, nefropatie endemică balcanică. Totodată, s-au achiziţionat echipamente medicale din venituri proprii (infuzomate şi injectomate), care au îmbunătăţit administrarea tratamentului pacienţilor din oncologie şi ATI, scaun ORL pentru consultaţii şi intervenţii chirurgicale în bloc operator ORL.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite