Un șlep încărcat cu peste 900 de tone de porumb a eșuat la kilometrul fluvial 901, în dreptul localității mehedințene Batoți

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Condiţiile meteo nefavorabile, una din cauzele eşuărilor pe Dunăre Foto:Arhivă
Condiţiile meteo nefavorabile, una din cauzele eşuărilor pe Dunăre Foto:Arhivă

Nava fluvială se afla sub pavilion românesc, iar sâmbătă seara, a izbit un banc de nisip și nu s-a mai putut redresa.

Șlepul venea din Serbia și se îndrepta spre portul din Constanța, însă, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, nu a mai ajuns la destinație.

„Condițiile de ceață au generat o eroare de pilotaj, iar nava a eșuat. Din cauza perdelei de ceață, gea¬man¬dura roşie care deli¬mi-tea¬ză şenalul navigabil de malul sâr¬besc a fost confundată cu geamandura verde care delimitează şenalul navigabil de malul românesc, iar această confuzie a dus la proptirea navei într-un banc de nisip”, ne-a spus Marinică Genovu, directorul Serviciului pentru Siguranța Navigației din cadrul Căpităniei Drobeta Turnu Severin.

Astăzi, nava rămâne la mal
În momentul de față, șlepul se află, în continuare, pe uscat. Din cauza faptului că apele Dunării au scăzut, operațiunile de redresare sunt, practic, imposibile. Specialiștii așteaptă, acum, ca apele fluviului să crească și își pun speranțele într-un remorcher care să treacă prin zonă.

Nava se află în continuare pe uscat și cel mai probabil, nu sunt șanse ca ea să fie remorcată în cursul zile de azi. Cota apelor Dunării a scăzut, de ieri până azi, ceea ce reprezintă un impediment major pentru eventualele operațiuni de remediere a situației. Așteptăm ca apele să crească. În plus, avem nevoie de o navă de mare putere care să treacă prin zonă și să scoatem șlepul. Ideal ar fi un remorchier, însă în momentul de față nu avem niciunul în zonă”, mai spune directorul Marinică Genovu.

Atât echipajul șlepului eșuat, cât și încărcatura navei se află în siguranță, iar circulația pe Dunăre nu este, în niciun fel, afectată. Datorită faptului că accidentul s-a petrecut într-o zonă cu mâl și nisip, nava nu a suferit nicio avarie.

Autoritățile au înaintat și o alternativă la remorcare, aceea de a introduce o navă pe lângă cea eșuată, pentru a mai prelua din încărcătură.

Nici acest lucru nu a fost, însă, posibil, din cauza nivelului mic al apei.

„În jurul navei, apa avea, astăzi, circa 30 de centimetri, ceea ce este foarte puțin având în vedere faptul că, pentru o astfel de operațiune, ar fi nevoie de o adâncime de circa 1,8 metri”, afirmă Marinică Genovu.

Incident similar, în urmă cu câteva luni
În aceeași zonă în care a eșuat șlepul încărcat cu porumb a avut loc un incident similar, chiar în vara acestui an. În luna iulie, un vas de croazieră care naviga sub pavilion elvețian, cu 126 de turiști și 36 de membrii ai echipajului la bord, a eșuat lovindu-se de un banc de nisip, tot în dreptul localității Batoți, însă pe malul sârbesc al Dunării.

Nimeni nu a fost rănit, însă marinarii s-au chinuit două zile pentru a redresa vasul eșuat.

În ceea ce privește accidentul șlepului plin cu porumb, cei în măsură să intervină așteaptă ca, în două zile, nivelul Dunării să crească. Abia atunci un remorcher sau o navă de mare tonaj va putea să intervină și să repună în mișcare nava fluvială.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite