Cotele apelor Dunării sunt în scădere, iar navigatorii sunt sfătuiţi să-şi adapteze încărcătura navelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Alertă maximă pe Dunăre! Cotele au scăzut dramatic, iar navigaţia este pusă în pericol
Alertă maximă pe Dunăre! Cotele au scăzut dramatic, iar navigaţia este pusă în pericol

Prognozele nu sunt deloc îmbucurătoare pentru perioada următoare, iar cotele apelor Dunării continuă să scadă mult sub media multianuală. Marinarii se tem de ceea ce este mai rău şi se roagă ca situaţia de anul trecut să nu se mai repete. La începutul toamnei anului 2011, sute de convoaie aşteptau în porturile româneşti de la Dunăre din cauza nivelului foarte scăzut al fluviului.

Reprezentanţii Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin spun că navigatorii trebuie să-şi adapteze încărcătura navelor la cotele din şenal. În plus, în multe situaţii critică, experienţa marinarilor şi-a spus cuvântul, navelor reuşiind să se strecoare printre bancurile de nisip fără probleme. „La această dată, cotele la intrare la Baziaş sunt în jur de 3800 mc/secundă, ceea ce înseamnă sub media multianuală a lunii iulie, care se cifrează la 5350 mc/secundă. De asemenea, se preconizează ca în viitorul apropiat cotele să scadă până la limita de 3500 mc/ secundă. În aceste condiţii, navigatorii sunt avizaţi de către noi prin avize speciale, cunosc situaţia şi ei trebuie să-şi adapteze în special încărcătura navelor la cotele din şenal", a precizat căpitanul Marinică Genovu, şef Birou Siguranţa Navigaţiei a Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin. Pe raza de competenţă a Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin sunt cunoscute ca şi puncte critice pe Dunăre: zona în aval de Gruia (Mehdinţi) atunci când cotele sunt mici şi zona Turnu Măgurele, unde vara sunt praguri de nisip.

 Două incidente pe Dunăre

 Luni seară, au fost înregistrate două incidente pe Dunăre. Împingătorul „Mitchell", sub pavilion olandez, din eroare de pilotaj a comandantului navei, s-a pus pe uscat la kilometrul fluvial 916 al malului românesc, în dreptul localităţii Hinova-Mehedinţi. Prin mijloace proprii împingătorul olandez a reuşit să iese de pe uscat şi să-şi continue marşul spre aval. În alt punct al Dunării, mai exact la barajul Porţile de Fier II, un şlep sub pavilion românesc a rămas blocat tocmai în ecluza românească a Dunării. Reprezentanţii căpităniei spun că şlepul „Canal Service 7"a avut o defecţiune tehnică la motorul principal, care l-a pus în imposibilitate de a mai face manevre. Interesant este că acesta a fost scos din ecluză abia a doua zi, la primele orele ale dimineaţii, tocmai de împingătorul olandez „Mitchell", alţi navigatori neavând curajul să se încumete la o asemenea misiune. „În cursul acestei dimineţi şlepul a fost scos din ecluză şi dus la un loc de ancorare, unde urmează să se vadă ce se poate face dacă îşi continuă marşul sau va fi luat la remorcă de către un alt remorcher", a mai spus căpitanul Marinică Genovu. Navigaţia pe Dunăre a fost reluată marţi, începând cu ora 7,30, prin ecluza de la Porţile de Fier II. Şlepul românesc venea din portul Rentz (Bulgaria) se îndrepta spre Portul Vogoevo (Serbia), fiind încărcat cu potasiu vrac.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite