Severinul, destinaţie finală pentru maşinile furate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
 Maşinile furate sunt aduse, în oraş, prin reţele bine organizate
Maşinile furate sunt aduse, în oraş, prin reţele bine organizate

Cererea mare de autoturisme de pe piaţa neagră a fost „boom-ul” pentru traficanţi

Odată cu deschiderea frontierelor au crescut şi s-au diversificat şi infracţiunile săvârşite de români. Drobeta Turnu Severin a devenit destinaţia finală pentru multe autoturismele furate din străinătate.

 Cererea mare de autoturisme, de pe piaţa neagră, a dezvoltat adevărate filiere care trăiesc din furtul maşinilor.

Din analiza  efectuată de poliţiştii de frontieră s-a stabilit că, în general, reţelele de traficanţi sunt organizate pe trei tipuri mari, respectiv cele specializate în furtul autoturismelor de lux, cele specializate în furtul autoturismelor de categorie mijlocie şi cele specializate în furtul autovehiculelor utilitare.
      
Reţele bine structurate
Fiecare reţea de traficanţi de maşini are cinci grupe cu roluri bine definite.

Grupa de recunoaştere este baza piramidei infracţionale, persoanele din această treaptă identifică autovehiculele corespunzătoare “cererii”.

Grupa tehnică se ocupă de confecţionarea documentelor false. Un rol decisiv îl are grupa de transport care trece autovehiculul peste graniţe,
iar grupa de valorificare vinde maşinile.

Vârful piramidei îl reprezintă grupa de supraveghere care are ca sarcină supravegherea şi derularea tuturor fazelor incluse în actul ilegal. Poliţiştii de frontieră mehedinţeni au descoperit mai multe moduri în care traficanţii fac maşinile să dispară.

 „Frauda la asigurări se face  cu acordul proprietarului, maşina este transportată în altă ţară, “spălată” prin vânzări succesive şi apoi declarată furată chiar de către proprietar”, a declarat Valeriu Pera, purtător de cuvânt la Inspectoratul Poliţiei de Frontieră Mehedinţi. 

Mai este şi furtul de la firmele de leasing auto, când traficanţi abuzează de încrederea proprietarilor, neplătind ratele şi vânzând autovehiculele la preţuri subevaluate amatorilor de chilipiruri.

“O altă metodă este frauda la firmele de închirieri. În acest caz  se racolează o persoană fără posibilităţi materiale care contra unei sume modice acceptă să deschidă pe numele său un cont într-o bancă şi să obţină un card cu care  persoana închiriază de la firmele de profil, autoturismul”, a adăugat comisarul şef, Valeriu Pera.

Potrivit datelor furnizate de oamenii legii de la frontieră, principalul „furnizor” de autovehicule furate care tranzitează frontierele României dinspre Serbia rămâne Italia, urmată de Franţa, Austria şi Germania.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite