Turnu Severin: Iuliana Tufaru vrea ca imaginea medicilor să se îmbunătăţească
0
Asistentă medicală la Serviciul de Urgenţă al Spitalului Judeţean, Iuliana Tufaru pledează pentru înţelegerea şi respectul dintre oameni.
Iuliana Tufaru s-a gândit să se facă asistentă medicală destul de târziu. Terminând un liceu economic, a încercat să intre la Institutul de Studii Economice, darn u a reuşit, aşa că a trebuit să se reorienteze. “Aveam 23 de ani când m-am gândit să mă îndrept spre domeniul sănătăţii. Nu am reuşit la ISE pentru că pe parcurs, mi-am dat seama că nupot lucra într-o inteprindere, nu pot lucra cu maşini. Eu voiam să lucrez cu oameni, aşa că am considerat că această meserie, de asistentă medicală, mi se potriveşte cel mai bine”, ne spune Iuliana.
Provenită dintr-o familie de muncitori, asistentei i-a plăcut întotdeauna să lucreze, să se pună în slujba oamenilor. “Nimeni din familia mea nu a activate în domeniul medicinei, deci nu e o tradiţie de familie. Părinţii mei au fost mereu oameni muncitori, iar lucrul acesta cred că l-am moştenit şi eu. Îmi place să lucrez, să mă pun în slujba oamenilor”, mărturiseşte Iuliana.
Dezamăgită de imaginea cadrelor medicale
Pentru ea, asistenţa medicală nu înseamnă numai ajutor medical, ci şi comunicare cu pacientul, asistenţă morală şi încurajare. “În momentul în care pacientul vine şi are mare nevoie de atenţie, atunci este decisivă intervenţia ta. Trebuie să îl faci pe om să se simtă băgat în seamă, să se simtă ajutat, bineînţeles pe lângă ajutorul medical pe care trebuie să i-l oferi”, ne spune asistenta. Una din marile dezamăgiri ale Iulianei Tufaru, este imaginea nefavorabilă creată în jurul cadrelor medicale.
“Se spune peste tot că noi nu acordăm atenţie oamenilor, că luăm şpagă şi multe alte răutăţi. Este nedrept, pentru că şi noi suntem oameni şi lucrăm cu oameni şi primim o etichetă falsă, incorectă”, susţine asistenta. “La urgenţe e destul de greu, se lucrează sub presiune, iar oamenii în general sunt tentaţi să fie nemulţumiţi. Cei care vin cu glezna sucită, spre exemplu, nu înţeleg faptul că sunt alţi pacienţi cu infarct sau cu edem, care trebuie să primească asistenţă imediată. Sunt priorităţi pe care oamenii nu le înţeleg şi atunci ne confruntăm cu reproşuri, cu ţipete, chiar şi cu injurii”, mai spune Iuliana. Cu toate astea, Iuliana Tufaru spune că nu ar putea lucra în alt sector decât cel al urgenţelor, care pentru ea este momentu decisive, când omul are cea mai mare nevoie de ajutor.