GALERIEFOTO Focar de infecţie, la un pas de Eurogara Turnu Severin, construcţie în valoare de aproximativ 6 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Acesta este peisajul care îi întâmpină pe călătorii care ajung în Eurogara Turnu Severin
Acesta este peisajul care îi întâmpină pe călătorii care ajung în Eurogara Turnu Severin

Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul ! Această expresie s-ar potrivi mai bine situaţiei din Eurogara Severin. Inaugurată cu mult fast cu aproximativ doi ani de zile în urmă, Staţia CFR Drobeta Turnu Severin se mândreşte cu o clădire nouă, pasarelă pietonală spre oraş şi peron la linia întâi

Când ieşi din impunătoarea clădire te întâmpină însă un miros pestilenţial de urină şi peisajul este dezolant. Acest lucru din cauza  faptului că în spatele mult lăudatei construcţii la standarde europene, „tronează” printre gunoaie vechiul sediu de gară  şi două wc-uri. Cei care trec prin zonă sunt nevoiţi să-şi ţină respiraţia preţ de câteva minute până  depăşesc locul.

Ar fi trebuit demolate de mult, este sub orice critică. Nu mai este folosit de mult şi a devenit un focar de infecţie”, a spus Gheorghe Bucur, de 58 de ani, unul dintre oamenii întâlniţi în gară.

Sediul vechi a fost folosit ca birou de informaţii, iar apoi a devenit locul unde angajaţii CFR au stat vreme de şapte ani până la finalizarea noii construcţii. Călătorii care trec prin această gară sunt uluiţi de faptul că vechiul sediu nu a fost încă demolat.

„O părere foarte proastă, trebuie demolată, nu ştiu ce mai aşteaptă”, a spus  Ilinca Balaş, de 63 de ani, din Timişoara.

În decembrie 2004 au început demolările, s-a construit grandiosul sediu şi după  opt ani de zile toaletele şi câteva camere au rămas tot neatinse. Situaţia este cunoscută şi de şeful staţiei CFR Drobeta Turnu Severin.

Wc-urile din vechiul sediu al gării, uitate la demolare

CLICK PE POZE PENTRU GALERIE FOTO

Potrivit lui Marin Căpitanu, clădirea aparţine Căilor Ferate Române şi Regionala Craiova trebuie să se ocupe de demolarea ei.

„Ar urma să fie demolată, dar pentru asta regionala trebuie să facă un dosar, să ceară autorizaţie primăriei, care costă bani. Nu pot să vă dau eu mai multe informaţii, Regionala Craiova este personalitatea juridică, dacă se demola, se făceau mai multe locuri de parcare”, a spus Marin Căpitanu, şeful staţiei CFR Drobeta Turnu Severin.

 Până la urmă totul se reduce la bani. Severinenii şi nu numai trebuie să suporte focarul de infecţie şi mirosul îngrozitor pentru că bugetul Căilor Ferate Române pe anul 2012 nu a fost încă aprobat. Directorul CFR Infrastructură Craiova dă asigurări că situaţia se va remedia până la sfârşitul anului.

Potrivit lui Victor Frăsinoi, Regionala Craiova a cerut aprobarea pentru casarea sediului anul trecut, a primit-o, şi acum trebuie să obţină avizul pentru demolare din partea primăriei Drobeta Turnu Severin, dar această aprobare nu a fost solicitată imediat după ce s-a primit acordul de la Bucureşti pentru că a fost nevoie  de trecerea  în cadastru a proprietăţii.

„În planul pe 2012, am  cerut achiziţionarea serviciilor de demolare pentru construcţie, aşteptăm aprobarea bugetului pe anul 2012”, a spus Victor Frăsinoiu, director CFR Infrastructură Craiova.

O clădire imensă, începută în 2004, terminată în 2010 şi nejustificată pentru numărul mic de călători, a ţinut şase ani cât a durat construcţia, în ger,  ploaie, ninsoarea şi soare, oamenii care au aşteptat trenul.

Nu a fost singura problemă a gării, în staţia CFR Turnu Severin, investiţie realizată cu aproape şase milioane de euro, iarna trecută, căldura era furnizată în funcţie de cum ajungeau trenurile în staţie, iar gresia montată la primul etaj al clădirii s-a exfoliat din cauza gerului.




Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite