Comandă de la Centru: pompieri mai bine instruiți și regulamente noi de intervenție

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Colonelul Sorin Lucaciu, numit  la conducerea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență pe 20 iunie a.c., vrea să aducă schimbarea în subunităţile pe care le coordonează.

Inspectorul general Sorin Lucaciu cere  implicarea autorităților locale și centrale, dar și a oamenilor de rând în soluționarea situațiilor de urgență.

 

„Ceea ce dorim este să avem o naţiune pregătită. Încercăm să dezvoltăm această viziune pe trei paliere. Primul este cel al organelor administraţiei publice locale şi centrale, pentru că indiferent de ce ne dorim să facem, fără sprijinul şi în cooperare, chiar nu se poate face nimic.

Cel de-al doilea palier este reprezentat de modernizarea structurilor, înnoirea procesului de pregătire şi de educaţie, achiziţia de noi echipamente şi, în ultimul rând, cetăţeanul.

Încercăm să conştientizăm cetăţeanul  să fie o soluţie pentru că alături de noi  nu face altceva decât să-şi apere viaţa, bunurile şi familia.” ne-a spus colonelul Sorin Lucaciu.

 

Aflat în vizită la Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Mehedinți, colonelul Sorin Lucaciu a verificat și modul în care se face evaluarea pompierilor.

 

„Din judeţul dumneavoastră a fost o singură sesizare. Un subofiţer a fost nemulţumit de faptul că atunci când a fost apreciat unul din punctaje, a fost defavorizat, dar el există acolo şi se poate demonstra cu acte că ce i s-a făcut lui are o susţinere chiar importantă.

Sunt câteva judeţe mai fierbinţi, unde am dispus efectuarea unor activităţi de control şi dacă este cazul reluarea activităţii de evaluare”, a adăugat inspectorul de la centru.

 

Colonelul vrea ca, în curînd, imaginea inspectoratului mehedințean pentru situații de urgență să fie una liniștită.

Cunoaște scandalurile în care instituţia a fost implicată, în anul 2007, când Ion Pleșu, inspectorul șef de la acea vreme, a fost cercetat  privind legalitatea concursurilor organizate pentru ocuparea locurilor vacante.

De aceea, în scurt timp, postul de inspector șef va fi scos la concurs.

 

„A fost un judeţ care a avut probleme în anii precedenţi, au fost frământări, diverse atitudini care au adus atingere imaginii instituţiei şi relaţiilor interumane din cadrul instituţiei. Domnul colonel Florea a fost numit...

Aceasta a fost decizia la nivel naţional, să aducem un comandant provizoriu, pentru o perioadă de timp, să facem instituţia să funcţioneze.

Acum lucrurile merg, fapt care probabil va conduce, în cel mai scurt timp, la luarea deciziei ca aici să organizăm concursuri pentru ocuparea funcţiei  de inspector şef,  astfel încât problema să rămână definitivă şi inspectoratul să devină ce a fost”, a conchis colonelul Lucaciu.  

 

Vizita inspectorului general se înscrie într-un „turneu” de cunoaştere, menit să contribuie la reorganizarea eficentă.

În ceea ce priveşte regionalizarea însă, pe care o consideră doar o decizie politică pe care nu o comentează, el a menţionat faptul că se gândeşte la cele mai potrivite soluţii, pentru ca activitatea angajaţiilor să nu fie afectată de această împărţire a teritoriilor.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite