CFR Călători Severin, luată în vizor de compania mamă. Viitor nesigur pentru cei 50 de angajați

0
Publicat:
Ultima actualizare:
CFR Călători Severin funcționează la capacitate normală
CFR Călători Severin funcționează la capacitate normală

Planul de reorganizare inițiat de CFR ar putea afecta punctul de lucru CFR Călători, din Drobeta Turnu Severin. În funcție de discuțiile purtate la nivel central, stația ar putea fi închisă sau numărul de angajați, diminuat substanțial.

Potrivit Mediafax, compania intenționează să închidă mai multe puncte de lucru din țară, printre care și cel din Severin. Cu toate astea, reprezentanții CFR Călători Severin spun că punctul de lucru nu are probleme și este unul care funcționează normal.

La solicitarea unui punct de vedere în acest sens, reprezentanții companiei de transport feroviar au dat un răspuns evaziv,  punctând că planul de reorganizare este încă în dezbatere și va fi făcut public abia după aprobarea formei finale.

„Programul de restructurare şi redresare economico - financiară a CFR Călători” este un material de lucru şi va putea fi pus în discuţie conform prevederilor legale cu federaţiile sindicale reprezentative numai după finalizare. Acest program se află în analiză, iar atunci când va fi finalizat va putea fi prezentat public”, se arată în răspunsul dat, pentru Adevărul de Seară Severin, de către Serviciul de Relații cu Publicul al SNTFC CFR Călători.

Angajații nu au mai luat bonuri de masă din martie 2009
În punctul de lucru CFR Călători din Severin lucrează 50 de oameni, dintre care 12 casieri, 34 de conductori, 2 ingineri stație, 1 economist și un șef de stație.

În 24 de ore, pe aici trec 30 de trenuri de călători(4 Intercity, 10 Rapid, 4 Accelerat și 12 Personal), dintre  care 28 sunt permanente, iar două sunt sezoniere.

FOTO: Arhiva Adevarul

Aproximativ 18.000 de călători urcă și coboară, în fiecare lună, din garniturile ce trec prin Severin. Cu toate astea, potrivit reprezentanților stației locale, cheltuielile sunt mult mai mari decât ceea ce se încasează din vânzarea biletelor.

„Diferența ar trebui, în mod normal, acoperită din subvenții acordate de stat. Cum aceste subvenții nu prea vin, probabil de aceea suntem considerați ca mergănd în pierdere. Dacă acești bani ar fi acoperiți, lucrurile ar sta foarte bine”, ne-a spus Mircea Boazgă, șef stație Călători Drobeta Turnu Severin.

Potrivit acestuia, angajații au renunțat la mai multe drepturi stipulate în contractul colectiv de muncă, precum acordarea bonurilor de masă, primele de Paști și Crăciun, bonusul de Ziua CFR-istului sau al 13-lea salariu.

„Dacă se anulează din cele 30 de trenuri, vom avea probleme”
În ceea ce privește riscul ca punctul de lucru să fie închis în urma planului de reorganizare, conducerea se arată rezervată.

Cât timp vor fi menținute cele 30 de trenuri, oamenii vor avea de muncă. Noi oricum lucrăm sub nivel, iar la volumul de muncă pe care îl avem, dispunem de prea puțin personal. Singurul risc la care suntem expuși este acela ca, în urma planului de reorganizare, să fie anulate o parte din garniturile active în prezent. În acest caz am lucra cu excedent de personal și ar apărea problemele. Ar fi foarte posibil să înceapă disponibilizările”, ne-a explicat Mircea Boazgă.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite