Fără furturi în autobuze!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

RESTRUCTURARE Activitatea de control de pe autobuzele Transport Public se desfășoară de către angajații unei firme de pază și protecție din municipiu.

Directorul societății de Transport Public, Vladimir Șopov spune că s-a apelat la această soluție pe de o parte pentru creșterea siguranței călătorilor, pe de altă parte din considerente strict economice.
Cum ați decis să apelați la această formă de desfășurare a activității?
Externalizarea parțială a serviciului de control pe autobuzele Transport Public a început încă din luna mai a anului trecut, din necesitatea completării personalului propriu de control, redus ca urmare a pensionărilor sau plecărilor voluntare. În urma unei cerințe de moment de acum un an s-a descoperit eficiența, un simplu experiment scoțând în evidență costurile mai reduse.
Despre ce costuri este vorba?
La acel moment costul unei ore de lucru era de 7 lei plus TVA, în timp ce la personalul propriu costul era de 14,5 lei/ora de lucru. Un an am folosit în paralel ambele sisteme, experiment ce a scos în evidență că personalul extern era mai eficient prin valoarea contravențiilor aplicate, principalul criteriu de apreciere.
Pe de altă parte este vorba de stabilitatea prestației, personalul propriu beneficiind de concedii de odihnă și alte facilități. Cu un efectiv de 14 persoane la control propriu se executau 1500 de ore lucrate pe lună, din cauza concediilor de odihnă și medicale. La personalul extern, 8 persoane executau 1200 - 1300 de ore. După un an de zile de monitorizare a activității în paralel, pe baza unor analize, s-a evidențiat foarte clar diferența de randament. Între timp, datele financiare s-au schimbat, firma de pază costă 8 lei plus TVA/oră, în timp ce la personalul propriu, costurile pe ora de lucru se ridicau la 21,40 lei.
Ce economii realizați prin această schimbare?
Este vorba de o economie lunară de 20.000 de lei, reprezentând cheltuielile salariale. Astfel, decizia Consiliului de Administrație al Transport Public în urma unei analize economice minuțioase a fost de desființare a posturilor de controlor Transport Public și externalizarea totală a serviciului plus creșterea efectivului de la firma de la opt persoane la 16 persoane, în reducere totuși față de numărul anterior de controlori de 22. Cu aceste 16 persoane vom acoperi integral nevoia de personal de control.
Ce s-a întâmplat cu fostele controloare?
Acestea au fost în preaviz și și-au încheiat activitatea la noi de luna trecută. Am comunicat situația cu persoanele concediate la Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă. Toate persoanele concediate erau persoane de sex feminin și nu prea făceau față situațiilor conflictuale. La firma de pază sunt numai persoane de sex masculin care pot rezolva mult mai operativ situațiile cu călătorii incorecți.
Există o îmbunătățire a actului de control, în sensul reducerii conflictelor cu călătorii? Asta în condițiile în care numeroși cetățeni sesizau comportamentul inadecvat al controlorilor.
La ora actuală activitatea de control se desfășoară cu tot personalul externalizat, călătorii remarcând o prezență mult mai activă a controlorilor în autobuz, lucru apreciat bineînțeles de călătorii corecți. Încă de anul trecut am actualizat regulamentul de transport public local, pentru a fi adus în concordanță cu problemele cu care se confruntă în prezent transportul public. În acesta au fost prevăzute reguli clare privind activitatea de control inclusiv regulile de conduită a controlorilor.
În urmă cu un deceniu, un angajat al societății a rămas paralizat în urma unei altercații pe autobuz. Mai există riscuri de acest gen?
Tot ce pot să vă spun este că a crescut gradul de siguranță în autobuze. Se simte și o îmbunătățire a conduitei publicului călător. În ultimul an nu avem cazuri de furturi, agresiuni și alte situații neplăcute pentru clălători.

Tulcea



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite