Dan Drăgan, agentul imobiliar maestru la pescuit

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan Drăgan
Dan Drăgan

Dan a făcut înconjurul pământului ca timonier în flota comercială şi a deschis ulterior o agenţie imobiliară. În tot acest timp a rămas un împătimit al pescuitului şi al ieşirilor în Delta Dunării.

Dan şi-a descoperit pasiunea pentru pescuit de mic copil, când a început să colinde Delta Dunării. „Bunicul meu lucra pe un ceam cu care transporta diverse băuturi în localităţile deltei. Se ocupa cu aprovizionarea şi de fiecare dată mă lua şi pe mine. Aşa am învăţat să iubesc Delta Dunării şi aşa am învăţat să pescuiesc. Practic am învăţat să pescuiesc înainte de a învăţa să înot şi nu pot renunţa la această pasiune“, spune Dan.
12 ani pe mare
Omul a fost o bună parte din viaţă departe de ţinuturile copilăriei de unde avea cele mai frumoase amintiri. După terminarea liceului şi a stagiului militar („am făcut parte din ultima generaţie care a prins doi ani de armată la scafandri, norocul meu că am fost telegrafist“), Dan a plecat pe mare. Pe care a străbătut-o în lung şi în lat timp de peste zece ani. A lucrat la Întreprinderea de Exploatare Flotă Maritimă Navrom Constanţa ca timonier. „Am fost timp de 12 ani timonier maritim şi pot spune că am văzut lumea din America până în Japonia, aşa că am avut ce povesti atât copiilor dar şi pe viitor nepoţilor“. A vizitat porturi exotice, a străbătut oceane, a avut parte şi de lungi voiaje în care a făcut grevă luni întregi pentru a-şi primi drepturile salariale. „Cel mai lung voiaj a fost de peste nouă luni, atunci când a am asistat la una din vânzările de nave din flota ţării, undeva în Sri Lanka, portul Colombo. Eram pe o navă la un armator Karta Shipping care închiriase nava de la Compania Romline, unde fusesem detaşat după revoluţie. Armatorul nu-şi plătise datoriile de peste doi ani de zile, noi nu ne primisem banii de peste şase luni de zile, aşa că până la urmă nava a fost vândută. Noi am primit banii, armatorul şi-a plătit datoria, toată lumea a fost mulţumită şi uite aşa încă o navă a flotei române a ajuns în mâinile unei firme private“, povesteşte Dan.
Cu diurna de un dolar
Ultimul voiaj l-a avut ca angajat al unui armator francez, un adevărat „tour du monde“ care a cuprins porturi ca Alexandria, Singapore, Shanghai, Hong Kong.
Frumoasele sunt şi amintirile de dinainte de Revoluţie când marinarii români se învăţaseră să se descurce cu diurna de un dolar. „Devenisem adevăraţi oameni de afaceri când cumpăram cu un dolar (care era cam 100 de lei la negru) kilogramul de cafea de afară pe care îl vindeam în ţară cu aproape 1000 de lei. Am simţit cu adevărat efectele Revoluţiei, din punct de vedere financiar vorbesc, în luna februarie a anului 1990, când s-a mărit diurna la şapte dolari, nemaivorbind de faptul că şi vama devenise liberă“, spune Dan.
După dispariţia flotei, Dan s-a întors pe plaiurile natale unde şi-a încropit o afacere cu o agenţie imobiliară. Nu se poate lăuda cu o afacere profitabilă mai ales acum în condiţiile în care situaţie pieţei imobiliare e departe de roz, dar e mulţumit că are delta aproape.
Citiţi în săptămânalul ADS mai multe poveşti pescăreşti cu Dan Drăgan!

Tulcea



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite