Cum primeşti despăgubiri pentru pagubele provocate de fluctuaţiile de tensiune electrică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii Enel Dobrogea spun că în cazul în care aparatura casnică are de suferit datorită fluctuaţiei de tensiune păgubiţii vor fi despăgubiţi, în anumite condiţii

După ce în ultima perioadă în judeţul Tulcea s-au înregistrat numeroase probleme legate de servicile furnizate de Enel mai mulţi tulceni reclamând faptul că aparatura din case a avut de suferit, reprezentanţii furnizorului de energie electrică au făcut publice condiţiile şi modul în care se acordă despăgubiri.
Despăgubirile se plătesc titularului de contract dacă, din vina dovedită a furnizorului, în instalaţiile electrice au apărut tensiuni mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare. Conform legii, în acest caz, plata acestor despăgubiri se face respectând mai multe condiţii.
Consumatorul trebuie să anunţe în scris furnizorul de energie electrică, în termen de 3 zile lucrătoare de la apariţia şocului de tensiune care a deteriorat aparatura electrocasnică.
În baza solicitării scrise, furnizorul verifică dacă solicitarea consumatorului este întemeiată, adică dacă a avut loc un şoc de tensiune la data respectivă şi care sunt aparatele deteriorate. Dacă în urma verificării reiese că defecţiunile s-au produs din vina furnizorului, aparatura electrocasnică poate fi dusă la reparat.
Consumatorul trebuie să prezinte furnizorului chitanţele prin care să dovedească faptul că reparaţiile făcute la receptoarele electrocasnice deteriorate au fost făcute de o unitate autorizată să facă astfel de reparaţii. Chitanţele trebuie prezentate furnizorului în termen de 60 de zile de la apariţia şocului de tensiune care a produs deteriorarea şi, pe baza lor, se va achita contravaloarea reparaţiilor. Conform prevederilor legale, furnizorul poate solicita consumatorului documente prin care să dovedească dreptul de proprietate asupra aparaturii deteriorate şi apoi reparate.
Ulterior, în urma analizei solicitării de despăgubire formulate de consumator, furnizorul verifică şi dacă receptoarele defecte sunt omologate şi au fost alimentate corect cu energie electrică, conform prescripţiilor tehnice în vigoare.
„În situaţia particulară în care un aparat electrocasnic nu mai poate fi reparat, clientul este despăgubit primind contravaloarea unui aparat nou care are caracteristici tehnice apropiate de cel care s-a defectat. În acest caz, consumatorul trebuie să prezinte o adresă -  negaţie din partea unei unităţi specializată şi atestată în executarea unor astfel de lucrări de reparaţii şi factura de cumpărare“ spune Johanna Scintee, de la Biroul de Presa Enel Romania.

Tulcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite