Cum îţi faci dosarul pentru un apartament al Agenţiei Naţionale de Locuinţe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Locuinţele care vor fi ianugurate pe strada Izvorului din municipiul Tulcea au fost deja acordate celor care au depus cererile şi care s-au încadrat în condiţii, dar urmează să fie construite alte case în regim ANL.


Autorităţile locale iau în calcul posibilitatea ca şi o parte din locuinţele ce ar fi trebuit să fie construite prin credit ipotecar în târgul de toamnă să fie schimbate în „tineret – închiriere“. Mai exact, casele pe care statul ar fi trebuit să le construiască din banii viitorilor proprietari ar putea să fie ridicate tot din fonduri bugetare, iar apoi să fie date spre închiriere.
Astfel, şansele celor care doresc să locuiască într-un apartament sau o garsonerieră ANL cresc considerabil. Atenţie, însă: pentru locuinţele ce urmează să fie date în folosinţă pe strada Izvorului au fost 300 de cereri. Asta înseamnă că în medie doar una din patru familii primeşte locuinţă ANL.
Acte necesare pentru dosar
Autorităţile locale iau în calcul posibilitatea ca şi o parte din locuinţele ce ar fi trebuit să fie construite prin credit ipotecar în târgul de toamnă să fie schimbate în „tineret – închiriere“. Mai exact, casele pe care statul ar fi trebuit să le construiască din banii viitorilor proprietari ar putea să fie ridicate tot din fonduri bugetare, iar apoi să fie date spre închiriere.
Astfel, şansele celor care doresc să locuiască într-un apartament sau o garsonerieră ANL cresc considerabil. Atenţie, însă: pentru locuinţele ce urmează să fie date în folosinţă pe strada Izvorului au fost 300 de cereri. Asta înseamnă că în medie doar una din patru familii primeşte locuinţă ANL.
Acte necesare pentru dosar
Pentru început, vei avea nevoie de un dosar cu şină în care trebuie să ai: o cerere tip completată citeţ, o adeverinţă din care să rezulte că ai un loc de muncă pe perioadă nedeterminată sau o sursă permanentă de venit, precum şi o copie de pe cartea de muncă. În plus, vei mai depune la dosar şi un certificat fiscal eliberat de Direcţia Generală a Finanţelor Publice (cea de pe strada Babadag, vis-à-vis de sediul AquaServ), dar şi un certificat fiscal eliberat de Serviciul Local de Taxe şi Impozite (cel de pe strada I.L. Caragiale, din zona Neptun).
Va mai trebui să depui la dosar şi copii autentificate prin notariat după certificatele de naştere pentru toţi membrii familiei, precum şi pentru persoanele aflate în întreţinere, copie autentificată prin notariat după actul tău de identitate, copie autentificată prin notariat după actul de identitate al soţului sau soţiei, copie după certificatul de căsătorie.
În plus, va trebui să mai depui la dosar şi o adeverinţă a salariului net, şi una a salariului soţului sau soţiei  sau alte acte doveditoare pentru sursele de venit. Mai aduci şi o copie după diploma de absolvire a ta şi a soţului sau soţiei şi o caracterizare de la locul şi muncă şi dosarul este gata.
Cei repatriaţi, apatrizi, tineri instituţionalizaţi, care locuiesc în imobile cu structuri afectate, evacuaţi din case naţionalizate şi redobândite de vechii proprietari, locuinţe afectate de calamităţi vor aduce şi actele doveditoare ale situaţiei în care se află.
Condiţii de participare
Pentru a te putea înscrie în cursa pentru o locuinţă ANL va trebui să îndeplineşti mai multe condiţii. Poţi cere o astfel de locuinţă numai dacă eşti major şi ai până în 35 de ani (la data repartizării locuinţei). Cererea se efectuează individual şi în nume propriu, fiind necesară o copie autentificată după actul de indentitate.
Candidatul şi membrii familiei acestuia (soţ, soţie, copii, alte persoane aflate în întreţinere), nu pot deţine şi nu trebuie să fi deţinut o altă locuiţă în proprietate şi să nu fie beneficiarul unei alte locuinţe pentru tineri, destinată închirierii, în localitatea în care a solicitat locuinţa.
„Restricţia nu are în vedere locuinţe înstrăinate în urma unei acţiuni de partaj sau locuinţe trecute în proprietatea statului în mod abuziv şi care nu au fost retrocedate în natură“, spune Daniel Pohariu, directorul Direcţiei de Întreţinere şi Administrare a Patrimoniului din cadrul Primăriei Tulcea.
În plus, candidatul trebuie să îşi desfăsoare activitatea în aceiaşi localitate unde sunt locuinţele. Aceasta se va dovedi prin adeverinţă de la locul de muncă însoţită de o copie după cartea de muncă completată la zi.

Tulcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite