EDIŢIA DE VEST Lecţii americane de „spălat” criza. P&G a trecut de recesiune fără să facă disponibilizări şi continuă investiţiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu o experienţă de 15 ani în capitala Banatului, gigantul american Procter &Gamble iese câştigător din lupta cu recesiunea. În ultimii doi ani, fabrica de detergenţi de la Timişoara şi-a extins portofoliul de produse, a demarat un proiect de zece milioane de dolari şi nu a renunţat la programele de pregătire a angajaţilor.

În 1983, Gabriel Băleanu s-a angajat la Fabrica de Detergenţi Timişoara. A început ca mecanic, la secţia de detergenţi solizi a întreprinderii. În 1995, P&G a achiziţionat fabrica şi a început lucrările de reconstrucţie, iar Gabriel Băleanu şi aproape 130 de colegi de-ai săi au fost preluaţi de gigantul american.

„Vedeam că de la an la an sunt investiţii şi că fabrica era tot mai bine dotată”, şi-a amintit Gabriel Băleanu, care lucrează în prezent ca operator tablou de comandă. Cuvintele lui sunt susţinute de cifrele care arată că investiţia totală directă în fabrică depăşeşte 50 de milioane de dolari. Dezvoltarea companiei nu s-a oprit nici în plină recesiune. În ultimii doi ani, portofoliul de produse al companiei s-a extins cu detergentul de vase Fairy, ceea ce a însemnat o investiţie de zece milioane de dolari în fabrica de la Timişoara.

Perioada a coincis cu primii ani de lucru ai lui Alexandru Pohoni în fabrica Procter&Gamble din capitala Banatului. „Planul meu de carieră este să ajung inginer de proces. Fac şi facultatea, la frecvenţă redusă şi cred că la absolvire voi reuşi să-mi ating scopul”, a spus tânărul de 21 de ani, care în prezent lucrează ca şef de linie.

Fabrica Procter&Gamble

Investesc în angajaţi

„În istoria Procter&Gamble, care este de peste 170 de ani, au mai fost momente grele, au mai fost perioade de criză”, a explicat Adina Pascu, directorul P&G Timişoara, unde lucrează în prezent 300 de oameni. Potrivit acesteia, productivitatea fabricii din capitala Banatului a crescut încontinuu, iar perioada de criză economică a fost folosită pentru optimizarea activităţii, fără a se renunţa la investiţiile în pregătirea angajaţilor.„Anual se investesc 100.000 de dolari în traininguri pentru salariaţi. Motivarea n-o faci sacadat, n-o faci pe timp criză, ci în permanenţă”, a adăugat Pascu. În prezent, 40 la sută din produsele fabricate la Timişoara iau calea exportului, în ţări precum Serbia, Bulgaria şi, mai nou, Turcia.„Succesul înregistrat de fabrica din Timişoara a fost esenţial în deschiderea fabricii de şampoane de la Urlaţi, în vara acestui an”, a declarat Sotirios Marinidis, director general P&G România.

„Timişoara ar trebui să fie un exemplu pentru România din punct de vedere al investiţiilor străine”, a subliniat Mark Gitenstein, ambasadorul Statelor Unite ale Americii.

Tide a fost primul detergent produs de P&G Timişoara, în 1996. În prezent, fabrica produce detergenţii Ariel, Tide şi Bonux, detergentul de vase Fairy şi înălbitorul Ace.

În fiecare zi, fabrica de la Timişoara produce o cantitate de detergent lichid Fairy suficientă pentru întreaga ţară, timp de o lună.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite