Timişoara trebuie să-şi modernizeze liniile de tramvai dacă vrea vehicule noi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tramvaiul urmeză să treacă prin Moşniţa Nouă
Tramvaiul urmeză să treacă prin Moşniţa Nouă

Tramvaiele învechite şi murdare ar putea dispărea în curând de pe străzile Timişoarei, autorităţile anunţând planuri în desfăşurare pentru achiziţionarea a 50 de tramvaie noi. Însă până atunci, infrastructura trebuie să fie pregătită pentru a primi noile mijloace de transport.

În urma unui seminar de formare şi instruire având ca teme managementul traficului, transportul public pe apă, transportul public şi parcările, viceprimarul Sorin Grindeanu a anunţat intenţia edililor de a înnoi „flota” de tramvaie. Noile vehicule, care vor fi achiziţionate din bani europeni, se vor alătura troleibuzelor şi autobuzelor moderne cumpărate recent şi vor începe să circule în oraş în cursul anului 2012. Timişoara încearcă să se alăture, astfel, tendiţei europene care promovează mijloacele de transport alternative, ecologice.

În afară de achiziţionarea unor noi vehicule, este vizată şi modernizarea sau extinderea liniilor de tramvai, pentru care au fost depuse nu mai puţin de nouă proiecte în vederea obţinerii de fonduri europene.  „Timişoara are o strategie clară privind transportul, Vision 2030, şi o va aplica pe fiecare segment în parte, astfel încât municipiul să aibă un sistem de transport coerent şi armonizat cu: autobuze, troleibuze, tramvaie, vaporaşe, integrat cu transport feroviar şi aerian, rapid şi cât mai puţin poluant”, a spus Sorin Grindeanu.

Dacă proiectul va avea succes şi fondurile europene vor fi aprobate, investiţia va fi una majoră, ţinând cont de faptul că preţul unui tramvai nou se învârte în jurul a 2 milioane de euro. „Municipalitatea va achiziţiona aceste tramvaie, noi contribuim la proiectele depuse şi preluăm tramvaiele atunci când vor sosi. Însă importante sunt şi lucrările la infrastructură, pentru că dacă aduci tramvaie noi, trebuie să îmbunătăţeşti şi condiţiile. Ştiu că Oradea a cumpărat tramvaie noi şi au avut mari probleme din cauza infrastructurii învechite”, a declarat Cosmin Bradu, purtătorul de cuvânt al RATT.

Pe lângă proiectul pentru tramvaiele în sine, mai sunt în curs de depunere pentru finanţare europeană nouă proiecte de extindere şi modernizare a liniilor pentru b-dul Cetăţii, Calea Stan Vidrighin, Calea Buziaşului, strada Ardealul, str. Ioan Slavici şi str. Polonă,  Calea Bogdăneştilor, Ştefan cel Mare,  Aleea Avram Imbroane şi str. Gheorghe Adam, străzile Ana Ipătescu, Victor Hugo, Aluniş şi Drubeta.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite