Cine sunt "rechinii" construcţiilor care se bat pe autostrada Vestului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru sectorul cuprins între Nădlac, la graniţa cu Ungaria, şi oraşul Lugoj, din Timiş, au fost depuse peste 60 de oferte. Din datele făcute publice până acum reiese că şi „regele asfaltului” din Timiş, Georgică Cornu, vrea să intre în joc pe toate tronsoanele de autostradă.

Termenul limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea şi construirea tronsoanelor de autostradă din Vestul ţării a fost în urmă cu două zile, iar ieri au fost deschise primele plicuri cu oferte. În plină criză, interesul pentru astfel de lucrări este foarte mare, în cursă intrând peste 60 de firme asociate. Pentru autostrada Timişoara-Lugoj, 17 concerne au depus oferte, iar pentru tronsonul Arad-Nădlac s-au înscris 15. Tot în această perioadă se organizează licitaţia pentru porţiunea de autostradă dintre Lugoj şi Făget. Până aseară s-au deschis plicurile cu oferte pentru Arad-Nădlac, iar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a făcut publice numele firmelor înscrise în cursă.

Unde-s doi puterea creşte
Tronsonul dintre Arad şi Nădlac, care are o distanţă de aproape 39 de kilometri, a fost împărţit în două. Pentru prima secţiune, de 22,2 kilometri şi o valoare de aproape 100 de milioane de euro, s-au înscris şapte concerne. Grupul de firme Confort, condus de Georgică Cornu, supranumit „regele asfaltului din Banat”, participă la licitaţia pentru acest tronson în asociere cu Strabag România, firmă care lucrează în prezent pe centura Aradului în regim de autostradă. „Ne-au propus cei de la Strabag să ne asociem. Noi avem o bună reputaţie pentru lucrările de asfaltare”, a mărturisit Cornu, care a dezvăluit că s-a înscris şi la licitaţiile de le Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva.

„Dacă am reuşit să participăm la licitaţie înseamnă că am îndeplinit condiţiile şi putem face faţă. Am putut prezenta garanţii bancare angajate. Poate nu câştigăm niciun tronson, poate le câştigăm pe toate trei”, a spus Georgică Cornu, când a fost întrebat dacă poate face faţă la toate lucrările. ;

Firme înscrise la licitaţie
În cursa pentru unul dintre tronsoanele de pe Arad-Nădlac mai este înscrisă şi firma Astaldi, care lucrează în prezent pe Timişoara-Arad. Firma italiană este asociată cu Euroconstruct şi AstalRom. În aceeaşi cursă este înscrisă şi CCCF Timişoara, asociată cu Doprastav. Pe al doilea tronson dintre Timişoara şi Arad sunt înscrise opt concerne de companii, printre care şi firma Vectra din Braşov, care a finalizat centura Timişoarei. Câştigătorii vor fi desemnaţi în 30 de zile, iar dacă nu vor fi contestaţii, lucrările pot începe în această primăvară.

Timişoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite