Autostrada Vestului, parcursă în 15 minute! Vezi când e mai avantajos să mergi pe drumul naţional

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările la autostradă au început în anul 2009
Lucrările la autostradă au început în anul 2009

Autostrada Timişoara-Arad, care are o lungime de 32,2 kilometri, se deschide sâmbătă, oficial, traficului. "Adevărul" a încercat să facă o analiză a avantajelor şi dezavantajelor unui traseu Timişoara - Arad pe autostradă sau pe drumul naţional. 

Inaugurarea autostrăzii care face legătura dintre cele mai importante oraşe din vestul ţării este iminentă. Cel mai mare proiect de infrastructură din Banat şi, totodată, cel mai aşteptat drum din regiune, se dechide traficului. Pentru deschiderea autostrăzii au fost vehiculate mai multe date, dar a rămas varianta finală, cel mai probabil sâmbătă. „Pentru început, pe autostrada Arad-Timişoara limita de viteză va fi de 100 de kilometri pe oră, iar pe şoseaua de ocolirea a Aradului - 60 de kilometri, pe care se va circula iniţial în regim de drum naţional“, a spus Cosmin Ţântă, purtător de cuvânt al DRDP.

Până acum, tot traficul pe ruta Timişoara-Arad se realiza pe Drumul Naţional. Filip Frenţ este un medic arădean care a studiat în Timişoara şi lucrează aici. Medicul „a bătut” ani de zile drumul Timişoara-Arad. „Timpul de deplasare depinde de zi, de oră, de ce trafic este, dar media mea este cam 35-40 de minute”, a spus medicul.

Avantaje şi dezavantaje

Un timişorean care a preferat să rămână anonim a mărturisit pentru „Adevărul” că a reuşit să parcurgă cei 32 de kilometri de pe autostradă în 15 minute. „Din momentul în care am urcat pe autostradă şi până la punctul de coborâre de la Arad am făcut 15 minute cu o medie de 115-120 de kilometric pe oră”, a declarat timişoreanul. Cu toate acestea, sunt câteva aspecte care trebuie luate în seamă pentru a opta între autostradă şi drumul national. Spre exemplu, pentru un şofer care pleacă din Timişoara, la Arad, punctul de urcare pe autostradă este la Giarmata. La asta se mai adaugă timpul pierdut de la punctul de coborâre şi până în oraş, dar şi eventuale taxe.

„Traseul pentru care voi opta în viitor depinde de mai mulţi factori. Pe de o parte depinde de timpul pierdut până la urcarea pe autostradă şi de costurile care vor fi percepute. Poate că iniţial nu se va introduce taxa, dar mai târziu cu siguranţă se va percepe o taxă, iar pentru noi, care mergem des, nu va fi deloc convenabil, mai ales că, odată cu finalizarea autostrăzii, va fi decongestionat traficul pe drumul naţional. Probabil că pentru cei care se grăbesc şi nu circulă des este mai convenabil pe autostradă”, a mai spus medicul Filip Frenţ. 

Istorie zbuciumată
Proiectul autostrăzii Arad-Timişoara, care valorează aproximativ 200 de milioane de euro, nu a fost lipsit de momente de cumpănă. Programate să înceapă în ianuarie 2009, lucrările au început abia în vara aceluiaşi an. În primul an de construcţie, stadiul şantierului nu a depăşit 30 la sută. În urma ameninţărilor cu penalizările, constructorii s-au mobilizat şi au recuperat timpul pierdut, iar acum autostrada este finalizată în proporţie de 80 la sută.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite