Se caută tramvaie noi pentru timişoreni
0
Consiliul Local Timişoara a votat pentru achiziţionarea de tramvaie noi în valoare de 50 de milioane de euro. Primarul Nicolae Robu se află la Berlin, la cea mai mare expoziţie de tramvaie de pe Glob.
Pentru că Regia Autonomă de Transporturi Timişoara (RATT) este o regie falită, mare parte din finanţare va veni din împrumuturi de la Bănca Europeană de Investiţii. Comisia de Autorizare al Împrumuturilor Locale a avizat acest proiect, iar primarul a plecat la cumpărături. Nicolae Robu se află în aceste zile la Berlin, unde se desfăşuară cea mai mare expoziţie de tramvaie de pe glob, InnoTrans. Edilul şef a plecat însoţit de Ioan Goia, directorul RATT.
„În atenţia primarului Nicolae Robu sunt mijloacele de transport cu cel mai mic consum de energie şi la preţurile cele mai avantajoase. Intenţia municipalităţii este de găsire a unei soluţii pentru parcul de tramvaie al Timişoarei care este învechit şi nu oferă condiţii de transport corespunzătoare", a declarat Lăcrămioara Condea, reprosabil cu comunicarea din Primăria Timişoara.
Cerinţe stricte
Cei de la RATT au început de ceva vreme demersurile pentru achiziţionarea unor tramvaie noi, cerând furnizorilor să vină cu oferte începând cu 20 aprilie 2012. „Trebuie să anunţe perioada pentru care intenţionează să prezinte modelul de tramvai, să asigure operaţiunile de transport, încărcare şi descărcare a modelului de tramvai pe cheltuială proprie, să şcolarizeze pe cheltuială proprie personalul de bord care va conduce modelul de tramvai, în cazul în care nu dispune de vatman propriu, şi să asigure chetuielile de punere şi menţinere în circulaţie a modelului de tramvai", se arăta în cerinţa regiei timişorene.
Depourile timişorene adăpostesc tramvaie ale căror durată de serviciu a fost de mult depăşită, fiind produse în vestul Europei între anii 1960 şi 1970. Ele au fost achiziţionate din oraşele înfrăţite cu Timşoara, printre care Karlsruhe, Bremen sau Molhouse. Aceste tramvaie au fost, totuşi, incomparabil mai comode şi mai moderne decât tramvaiele din seria Timiş, construite în anii '80, la Timişoara.
RATT are datorii la stat
Situaţia financiară a Regiei Autonome de Transport Timişoara, auditată pentru anul trecut, arată că regia are probleme mari din acest punct de vedere. La capitolul „datorii", în audit apare suma de 175 milioane de lei, din care aproape 115 milioane sunt „alte datorii, inclusiv datorii fiscale şi alte datorii pentru asigurările sociale". Consiliul Local Timişoara, care este acţionar majoritar la RATT, a acceptat acum câteva luni ca Primăria să garanteze pentru un credit de aproximativ 70 de milioane de lei, cu care Regia să-şi plătească datoriile la ANAF.