Cum să "vindem" turiştilor premierele Timişoarei. Vezi în ce constă iniţiativa unor timişoreni implicaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Timişoara a fost primul oraş din România care a avut tramvai electric
Timişoara a fost primul oraş din România care a avut tramvai electric

Un proiect al societăţii civile propune valorificarea potenţialului Timişoarei. Primul pas în concretizarea ideii de valorificare a premierelor Timişoarei este organizarea unei dezbateri publice, cu ocazia căreia timişorenii sunt chemaţi să prezinte idei concrete de „vânzare” a primei fabrici de bere din Timişoara sau a primului oraş cu străzi iluminate electric.

Timişoara candidează pentru titlul de Capitală Culturală Europeană în 2020, dar până la acest statut sunt multe probleme de „bucătărie internă” care trebuie rezolvate. S-a vorbit mult despre ideea ca Timişoara să fie definit ca un oraş al Revoluţiei, al premierelor, al parcurilor sau tehnologiei. Niciuna din aceste idei nu s-a concretizat, iar la ora actuală Timişoara nu are un brand şi un logo care să se confunde cu imaginea oraşului.

Mai mult, premierele cu care Timişoara se mândreşte sunt insuficient promovate. Directorul de la Centrul Regional de Afaceri Timişoara (CRAFT), Florin Geamănu, mărturiseşte că a fost pus de mai multe ori în situaţia ca oameni de afaceri străini să dorească să îşi facă o poză lângă una din premierele despre care au citit înainte de a veni în Banat, fără să aibă această psobilitate. Constatând că acest „aur” al oraşului este „neşlefuit”, Geamănu a propus un proiect prin care premierele Timişoarei să fie puse în valoare.

Provocare pentru cetăţeni
„Vrem să dăm viaţă acestor premiere şi să le oferim timişorenilor, precum şi turiştilor, motive serioase de a vorbi la superlativ despre oraşul nostru”, a spus profesorul Marius Lobază, membru al echipei de „Advocacy&Lobby”, care promovează acest proiect. Primul pas în concretizarea ideii de valorificare a premierelor Timişoarei este organizarea unei dezbateri publice, cu ocazia căreia timişorenii sunt chemaţi să prezinte idei concrete de „vânzare” a primei fabrici de bere din Timişoara sau a primului oraş cu străzi iluminate electric.

La evenimentul organizat, în 18 noiembrie, de la ora 14.00, la Centrul Regional de Afaceri, sunt aşteptaţi, pe lângă cetăţeni, şi oameni de afaceri, reprezentanţi ai autorităţilor locale, dar şi oameni de cultură şi arhitecţi. Propunerile vor fi cumulate şi evaluate de o echipă de experţi formată din istoricii Ioan Haţegan şi Victor Neumann, directorul Filarmonicii, Ioan Gârboni şi arhitecţii Radu Radoslav şi Vlad Gaivoronschi. Din mediul de afaceri, membru al echipei de evaluare au fost desemnaţi Ovidiu Şandor şi Florentin Banu.

Propuneri concrete
Pe lângă propunerile timişorenilor, membrii echipei de „Advocacy&Lobby” au pregătit deja câteva propuneri care pot fi luate în calcul pentru promovarea premierelor oraşului. O idee ar fi să convingă Enel sau Fabrica de Bere să susţină realizarea unor spoturi video de promovare a Timişoarei.
De asemenea, o propunere interesantă o constituie realizarea unei alei cu toate premierele Timişoarei, iar fiecare din ele să fie reprezentată specific. Transformarea vechilor tramvaie în magazine de suveniruri şi iluminarea Pieţei Victoria cu lămpi vechi fac şi ele parte din iniţiativa echipei de „Advocacy&Lobby”. „Ideea este să nu trebuiască să fie suportate costurile de primărie, autorităţile având doar rolul de a da aprobările”, a spus unul din membrii echipei.

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite